سرویس: اجتماعی 10:46 - پنجشنبه 27 اسفند 1394

استاندار اصفهان عنوان کرد

قیمت فروش و عرضه میوه‌های دولتی ۱۵ درصد زیر قیمت بازار

استاندار اصفهان گفت: قیمت فروش و عرضه میوه‌های دولتی ۱۵ درصد زیر قیمت بازار خواهد بود و قیمت سیب و پرتقال نیز براساس دو نوع کالای مشخص به صورت روزانه از سوی سازمان صنعت، معدن و تجارت تعیین خواهد شد و نباید تغییرات روزانه قابل توجهی صورت گیرد.

به گزارش اصفهان شرق؛ رسول زرگرپور در جلسه کمیسیون تنظیم بازار استان از آغاز طرح توزیع و عرضه دو هزار و ۵۰۰ تن پرتقال و یک هزار و ۵۰۰ تن سیب خبر داد و گفت: خوشبختانه امسال میوه و سایر اقلام مورد نیاز مردم برای عید به وفور وجود دارد و با کمبودی مواجه نخواهیم بود.

وی افزود: قیمت فروش و عرضه میوه‌های دولتی ۱۵ درصد زیر قیمت بازار خواهد بود و قیمت سیب و پرتقال نیز براساس دو نوع کالای مشخص به صورت روزانه از سوی سازمان صنعت، معدن و تجارت تعیین خواهد شد و نباید تغییرات روزانه قابل توجهی صورت گیرد.

استاندار اصفهان بیان داشت: براساس چارچوب تعیین شده حداکثر کاهش قیمت ۱۵ درصد و تا جایی که امکان داشته باشد قیمت‌ها ثابت خواهد بود.

وی به وفور مرغ در بازار اشاره کرد و اذعان داشت: براساس گزارش‌های اعلام شده قیمت مرغ به طور میانگین کمتر از سال گذشته است و با توجه به ذخایر خوبی که صورت گرفته است هیچ محدودیتی برای توزیع وجود ندارد.

زرگرپور با اشاره به اینکه دولت شدیداً اصرار دارد که قیمت‌ها در شرایط ثبات و به نفع مصرف کننده و با سود معقول برای تولید کننده باشد، اظهار داشت: این موضوع به خصوص در روزهای نزدیک به عید نوروز اهمیت بیشتری دارد و تاکید شده است که نظارت بر روی قیمت‌ها و کیفیت کالاها به صورت جدی‌تر و فراگیرتر صورت پذیرد.

وی افزود: خرید اجناس توسط دولت و انبار سازی برای جلوگیری از کمبود با این هدف انجام می‌شود که امسال اجناس به وفور و با قیمت معقول و مناسب در اختیار مردم قرار گیرد و براساس درخواست و مطالبه مردم اگر فردی بخواهد که از این امر پیروی نکند و خارج از این سیستم عمل کند باید به آن برخورد کرد.

استاندار اصفهان ادامه داد: خوشبختانه اکثریت کسبه استان افراد متدین هستند و افرادی هستند که بیشتر به دنبال حمایت و رضایت مصرف‌کننده هستند و براساس گزارشات نیز وضعیت بازار خوب و مطلوب گزارش شده است و مردم نیز از این شرایط رضایت داشته‌اند.

وی با بیان اینکه وجود گشت‌های نظارتی باعث ثبات بازار خواهد بود، افزود: مردم به این باور رسیدند که نظارت دولت و دستگاه‌های نظارتی اثر مثبت داشته است و براساس درخواست‌های مردمی نظارت‌ها تا آخر تعطیلات ادامه خواهد داشت.
فارس

همچنین بخوانید:

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.