سرویس: سیاسی » بین الملل 08:30 - پنجشنبه 27 اسفند 1394

تشدید ایران‌هراسی در پسابرجام؛

همیشه پای یک ایرانی در میان است؛ از ۱۱ سپتامبر تا حمله به سد نیویورک

آمریکایی‌ها برای دور زدن برجام حتی پرونده‌هایی مانند ۱۱ سپتامبر و حمله سایبری به رایانه‌های یک سد در نزدیکی نیویورک را بازخوانی کرده تا بتوانند علاوه بر تخریب چهره ایرانیان در جهان، امتیازهایی را نیز از ایران دریافت کنند.

به گزارش اصفهان شرق؛ مدت زمان زیادی از برجام نمی‌گذرد و برخی از کارشناسان بر این باور بودند که دوران تنش‌زدایی میان ایران و آمریکا آغاز شده و باید منتظر فصل جدیدی از روابط این دو کشور با یکدیگر بود؛ اما اخباری که در بعد از برجام از احکام دادگاه‌های آمریکا علیه ایران منتشر می‌شود، از تغییر رفتار آمریکا نسبت به ایران حکایت نمی‌کند. اخباری که به‌صورت تکراری نام ایران را به “تروریسم” پیوند می‌دهد و نشان از باز بودن پروژه «ایران‌هراسی» بعد از توافق هسته‌ای دارد.

 

همیشه پای یک ایرانی در میان است؛ از 11 سپتامبر تا حمله به سد نیویورک /// در حال ویرایش
پروژه «ایران‌هراسی» که مقامات دولت معتقدند بعد از مذاکرات هسته‌ای شکست خورده است، همچنان بعد از برجام نیز در دستور کار دولت آمریکا قرار دارد

در یکی از این اخبار که هفته پیش منتشر گردید و تعجب بسیاری از رسانه‌ها و کارشناسان مسائل بین‌الملل را برانگیخت، پرداخت جریمه ۱۰.۵میلیارد دلاری توسط ایران به اتهام همکاری در حملات ۱۱ سپتامبر بود؛ قاضی جورج دانیل، از حوزه قضایی نیویورک یک حکم الزام‌آور علیه ایران برای پرداخت ۷.۵میلیارد دلار به وارثان و خانواده‌های کسانی که در مرکز تجارت جهانی و ساختمان پنتاگون کشته شده‌اند، صادر کرد. این حکم همچنین شامل ۲ میلیون دلار جریمه به وراث هر یک از قربانیان به‌خاطر آلام و درد و رنج وارده و ۶.۸۸ میلیون دلار دیگر به‌عنوان جرایم تنبیهی است.

قاضی دانیل همچنین ایران را به پرداخت ۳ میلیارد دلار خسارت به شرکت‌های بیمه‌گذار از جمله شرکت «چاب» که خسارت‌های وارده به دارایی‌ها و املاک، اختلال در کسب و کار و دیگر ادعاهای مالی را تأدیه کرده، محکوم کرد.

در همین رابطه خبرگزاری اسپوتنیک روسیه نوشت: قاضی این دادگاه حتی به خود زحمت نداده تحقیق کند تا متوجه شود که حمله کنندگان به برج های دوقلو همه از دشمنان قسم خورده ایران بودند، یا دوستان آن. یعنی وی متوجه نشده که ۱۵ نفر از ۱۹ حمله کننده اتباع کشور عربستان سعودی یعنی همپیمان آمریکا در منطقه خاورمیانه بودند و چهار نفر دیگر این حمله نیز از اتباع دیگر کشورهای همپیمان آمریکا هستند. حتی سالها تحقیقات کنگره ایالات متحده هم ثابت کرد که ایران هیچ نقشی در این ماجرا نداشته است».

همیشه پای یک ایرانی در میان است؛ از 11 سپتامبر تا حمله به سد نیویورک /// در حال ویرایش
پرداخت جریمه ۱۰.۵میلیارد دلاری توسط ایران به اتهام همکاری در حملات ۱۱ سپتامبر تعجب بسیاری از رسانه‌ها و کارشناسان مسائل بین‌الملل را برانگیخت

در خبر دیگری آمریکا به دنبال مقصر جلوه دادن ایران در حمله سایبری به سد نیویورک در سال ۲۰۱۳ است؛ بر اساس گزارش «سی‌ان‌ان»، یک مقام آگاه دولتی گفته که وزارت دادگستری آمریکا، متن کیفرخواستی را تنظیم کرده که در آن برای عوامل این حمله سایبری، مجازات درخواست شده و ایران هم به عنوان حامی این اقدام، معرفی خواهد شد. خبرگزاری رویترز هم به نقل از سه منبع آگاه در این پرونده گزارش داده است که دولت باراک اوباما قصد دارد به صورت رسمی هکرهای ایرانی را مسئول حمله سایبری به سد “بومن اونیو” در نزدیکی نیویورک متهم کند. حتی در این رابطه چارلز شومر، سناتور دمکرات از ایالت نیویورک، روز جمعه یازدهم مارس گفته است، حمله سایبری به یک سد کوچک در ناحیه «بومن اونیو» حومه شهر نیویورک، هشداری از جانب ایران به آمریکا بود و در پاسخ به این اقدام باید تحریم‌های شدیدی علیه ایران اعمال کرد.

همیشه پای یک ایرانی در میان است؛ از 11 سپتامبر تا حمله به سد نیویورک /// در حال ویرایش
وزارت دادگستری آمریکا بعد از برجام در چندین حکم به بهانه متهم کردن ایران به همکاری در حملاتی که در گذشته‌های به نسبت دور رخ داده و آن را تروریستی می‌نامد، دستور به مصادره میلیاردها دلار از اموال مردم ایران داده است

آخرین خبر هم مربوط است به قاضی یکی از دادگاه های فدرال آمریکا به افرادی که قربانیان چند حادثه تروریستی نامید، اجازه داد بخشی از اموال مصادره شده ایران را به عنوان غرامت دریافت کنند.شاکیان به ۹.۴ میلیون دلار دسترسی خواهند داشت. این افراد در شکایت‌های خود مدعی شده بودند ایران در حوادث تروریستی مرتبط با آن‌ها دخالت داشته است. در میان افرادی که این مبلغ را دریافت می‌کنند، می‌توان به فرزند “شاپور بختیار” آخرین نخست وزیر شاه مخلوع ایران اشاره کرد.

نکته جالب در رابطه با زدن برچسب‌ “تروریست” بر روی ایرانی‌ها توسط دولت آمریکا این است که تا کنون در هیچ عملیات تروریستی در سطح جهان نمی‌توان حتی یک ایرانی را پیدا کرد که در این عملیات شرکت کرده باشد؛ و جالب‌تر آن‌که آمریکایی‌ها که همیشه رفتارهای ایران را مانع برقراری روابط می‌دانند، درست در ایام پس از برجام و تمایل دولت‌مردان ایران برای برقراری رابطه با این کشور و غرب، اقدام به تروریست خواندن ایرانی‌ها در دادگاه‌های خود کرده و حتی حکم به مصادره اموال مردم ایران می‌کنند.

همیشه پای یک ایرانی در میان است؛ از 11 سپتامبر تا حمله به سد نیویورک /// در حال ویرایش
جان کری اخیرا اعلام کرده بود که: «ایران حامی تروریست‌ها در یمن است»

این اقدامات در کنار اتهامات دیگری که دولت‌مردان آمریکا به‌دلیل درگیری‌های حاضر در منطقه غرب آسیا (خاورمیانه) به ایران می‌زنند، مانند اتهام اخیر جان کری مبنی بر اینکه «ایران حامی تروریست‌ها در یمن است»، نشان می‌دهد که رفتار سیاست‌مداران و لابی‌های قدرت در آمریکا در بعد از برجام نسبت به ایران نه تنها هیچ تغییری نکرده بلکه پروژه «ایران‌هراسی» که مقامات دولت معتقدند بعد از مذاکرات هسته‌ای شکست خورده است، همچنان بعد از برجام نیز در دستور کار دولت آمریکا قرار دارد.

مشرق

همچنین بخوانید:

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.