اصفهان شرق

خانه تکانی فضای مجازی را به اشتراک بگذاریم

کدخبر: 95063
1394/12/27 در ساعت 16:28

به گزارش گروه رصد اصفهان شرق، با نزدیک شدن به سال جدید، طبق آداب و رسوم ایرانیان، خانه تکانی آغاز می شود تا در کنار مشغله های روزانه خود، گوشه به گوشه خانه را از هر گونه گرد و خاک پاک کرده و به استقبال بهاری دلنشین رویم.

حال به بهانه تحویل سال جدید گفتن این نکته خالی از لطف نیست که تکانی هم به بخش دیگر زندگی که چندسالیست بخشی از ساعت روزانه ما را به خود اختصاص داده است، بدهیم.

امروزه بخشی از زندگی ما در شبکه‌های اجتماعی و فضای وب سپری می‌شود و به نوعی زندگی دیگری در فضای مجازی شکل گرفته که مطالب مختلف را بر ما قالب می کند. گاها لایک های روزانه در این فضا برای ما اهمیت قابل توجهی پیدا کرده و شادی و غم های دیگری را در فضای نامعلوم وب برای ما فراهم می کند و همه این تعابیر نشان از اهمیت این بخش از زندگی دوم ما یعنی فضای مجازیست.

*حال بیاییم با توجه به اضافه شدن فضای مجازی به فضای زندگی، قسمتی از وقت خود را برای خانه تکانی این فضا قرار دهیم.

635900606608694972

در فضای مجازی باید قلب‌، چشم‌ و روح را از هر مطلب نامناسب پاک کنیم و بدانیم قسمتی از رفتارهای روزانه ما برگرفته از این فضای به ظاهر مجازیست. آغاز فصل بهار، فرصتی مطلوب را برای ما فراهم می کند که هر صفحه نامناسب را ندیده و هر مطلبی را بدون اندکی تفکر لایک نکرده و در کلام آخر هر آنچه را که بدست‌مان می‌رسد، منتشر نکنیم.

پس بیاییم فضای دلمان را از هر گونه آلودگی در فضای مجازی پاک کنیم تا غبار بی توجهی در این فضا، حقیقت زندگی مان را به قهقرا سوق ندهد.

*همراه شما هستیم با خانه تکانی در فضای مجازی

قطعا همه افرادی که سری در سرای فضای مجازی درآورده اند، تاثیرگذاری فضای مجازی را بر اندیشه، احساس و رفتار مخاطبان و استحاله فرهنگی، سیاسی، اقتصادی و … کاربران می دانند و بر این اساس با توجه به اهمیت این موضوع بر آن شدیم تا پیشنهادات خود برای یک خانه تکانی متنوع و ارزنده را با شما به اشتراک بگذاریم.

*پیشنهادات ما برای خانه تکانی مجازی سریع عبارت است:

الف) مخاطبین:

دوست من می بایست ( با ایمان باشد، راستگو باشد، دورو نباشد، خیر خواه من باشد، خوش اخلاق باشد و ….. )

photo_2016-03-17_15-42-59

ب) شبکه های اجتماعی:
1- اولا من به تمامی شبکه های اجتماعی نیاز ندارم
2- دوما حضور در گروه ها و کانال ها نشان دهنده شخصیت، عقیده و فکر من هست
3- نوع مطلبی که انتشار می دهم مساوی با شخصیت من، عقیده من و فکر من می باشد، پس در انتشار آن دقت می کنم.
4- برای وقتی که دارم ارزش قائلم ( زمان را من مدیریت می کنم، نه گوشی بی جان )

photo_2016-03-17_15-42-56
ج) وب گردی:
1- محیط: هر سایت و وبلاگی ارزش حتی یک بار دیدین را هم ندارد
2- زمان: زمان را من مدیریت می کنم نه اشیاء
3- محتوا: برای محتوایی که می شنوم و می بینم حریم قائلم من شایسته بهترین ها هستم.

photo_2016-03-17_15-42-49

 

قطعا با دقت بیشتر در این فضا و رسیدگی به زندگی دوم خود، می توانیم فرزندان خود را در چنین محیط برای گذران وقت، دوست یابی و کسب اخبار رها کرده و حق داریم به خودمان اجازه دهیم تا این فضا را تبلیغ و ترویج کنیم.