سرویس: غیر تولیدی 12:30 - چهارشنبه 26 اسفند 1394

AFC به سمت دلارهای سعودی غش کرد

ایران برای برگزاری بازی‌های عراق، افغانستان، سوریه امن برای عربستان ناامن؟!

پس از کش و قوس‌های فراوان سرانجام ادعاهای رسانه‌های سعودی محقق شد و AFC به سمت دلارهای سعودی غش کرد و با جواب دادن لابی‌های عربستانی‌ها، این نهاد ورزشی رای به برگزاری مسابقات نمایندگان دوتیم در کشور ثالث رأی داد.

به گزارش اصفهان شرق؛ پس از کش و قوس‌های فراوان بالاخره AFC رأی نهایی خود را درباره ابهامات واهی عربستان مبنی برا ناامن بودن ایران صادر کرد.

پیش از این کنفدراسیون فوتبال آسیا برنامه مسابقات جام باشگاه‌های آسیا را به منظور تأخیر در رویارویی نمایندگان ایران و عربستان تغییر داده بود تا مشکلات سیاسی مابین دو کشور حل شود که این موضوع نشان از تحت تاثیر بودن این نهاد ورزشی نسبت به مسائل سیاسی دارد.

این در حالی است که کنفدراسیون فوتبال آسیا در گذشته ایران را کشوری امن برای برگزاری مسابقات فوتبال کشورهای عراق، سوریه و افغانستان انتخاب می‌کرد اما این بار با فشار سعودی‎‌ها به سمت دلارهای عربستان غش کرد و با تعویق انداختن مسابقات نمایندگان دو کشور ایران و عربستان تصمیمات قبلی خود را نیز نقض کرد.

در این مدت مدام رسانه‎های سعودی و وابسته از اعلام رای AFC به سمت عربستان اطلاع می‎دادند تا بدین صورت فضای رسانه‎ای را برای این تصمیم آماده‎سازی کنند.

در این بین مدیران باشگاه‎های سپاهان و ذوب‎آهن نیز اظهار نظراتی داشته‎اند و تاکنون همه مطیع مسئولان فدراسیون بوده‎اند اما در بین گزینه‎های آن‎ها کناره‎گیری از مسابقات در صورت رای غیرمنطقی نیز وجود داشته است.

سرانجام صبح امروز پس از شایعات مختلف و بر خلاف آن‎چه انتظار می‎رفت پیش‎بینی رسانه‎های سعودی درست از آب درآمد و AFC مسابقات نمایندگان ایران و عربستان را به کشور ثالثی منتقل کرد.

این در حالی است که طبق مفاد اساسنامه فیفا دخیل شدن مسائل سیاسی در فوتبال کاملا و به صورت آشکارا منع شده است و به همین دلیل بارها فدراسیون‌های مختلف تعلیق شده‌اند اما این بار گویا دلارهای عربستان مسئولان AFC  را هم تحریک کرده است و در حال حاضر تصمیمی کاملا غیر ورزشی گرفته‌اند.

اکنون دو نماینده شایسته اصفهان به همراه تراکتورسازی تبریز باید با هماهنگی فدراسیون فوتبال مسائل شخصی را کنار گذاشته و به این مسئله نگاهی ملی داشته باشند تا از حیثیت کشور دفاع کنند.

اگر این رای پا برجا باشد نمایندگان اصفهانی باید هزینه بالایی را برای برگزاری مسابقات‌شان در کشور ثالث متحمل شوند که این موضع می‌تواند فارغ از مسائل سیاسی فشاری دو چندان به AFC وارد کند.

در ضمن ایران باید از طریق کرسی‌هایش در فیفا این مسئله را به گوش دنیا برساند که یک نهاد ورزشی چگونه و برای مشتی دلار به راحتی پا روی اساسنامه‌اش می‌گذارد و به سمت مسائل غیر ورزشی غش می‌کند.

گفتنی است هر تیمی که تاکنون به اصفهان آمده است از میزبانی ایرانی‌های تشکر فراوان داشته است و شاهد این ادعا نامه‌ای است که باشگاه لخویا قطر به باشگاه ذوب‌آهن ارسال و از میزبانی آن‌ها تشکر کرد و یا ادعاهای سرمربیان و بازیکنان النصر امارات و لوکوموتیو ازبکستان در این باره است.

پیش از این نیز هر تیمی که به اصفهان آمده بود از میزبانی خوب تیم‌های اصفهانی تشکر کرده بود و نمایندگان اصفهان برخلاف کارشکنی‌هایی که معمولا در کشورهای سعودی علیه‌شان وجود داشت، در اصفهان سنگ تمام گذاشته و مهمان‌نوازی ایرانی‌ها و به خصوص اصفهانی‌ها را به رخشان می‌کشیدند.

فارس

همچنین بخوانید:

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.