سرویس: اجتماعی 14:30 - چهارشنبه 26 اسفند 1394

رئیس سازمان بسیج سازندگی استان اصفهان:

اعزام ۶ هزار نفر در قالب ۲۴۰ گروه جهادی/ توسعه کمی و کیفی اردوهای جهادی اولویت سال ۹۵

رئیس سازمان بسیج سازندگی استان اصفهان با اشاره به اعزام بیش از ۶ هزار نیرو امسال در قالب اردوهای جهادی گفت: شرایط اعزام بیش از ۷۵۰۰نفر به مناطق محروم برای سال آینده فراهم شده است.

به گزارش اصفهان شرق؛ سرهنگ حسین انوری در گفت و گو با خبرنگار صاحب نیوز پیرامون تشریح وضعیت اعزام های اردوهای جهادی در سال ۹۴ و سیاست ها سازمان برای سال جدید اظهار کرد: تعداد کل اردوهای جهادی که در سال ۹۴  برگزار شد بالغ بر ۲۴۰ اردو بود  که با اعزام بیش از ۶ هزار نفر در این اردوها، برخی از مناطق محروم  استان و کشور پوشش داده شد.

وی با بیان اینکه در سال ۹۴ سیستان  و بلوچستان، کرمان، خراسان جنوبی، چهارمحال و بختیاری و مناطق محروم داخل استان تحت پوشش گروه های جهادی اعزامی از اصفهان بوده است، گفت: ۳هزار و ۵۰۰ نفر از اعزام شوندگان از بسیج محلات، ۲ هزار نفر از دانشجویان و ۵۰۰ نفر از طلاب در اردوهای جهادی حضور داشتند.

سرهنگ انوری تاکید کرد: استان اصفهان در بحث اعزام خواهران به مناطق محروم در قالب اردوهای جهادی در کشور رتبه  اول را در سال ۹۴  کسب کرده است و به همین دلیل اعزام خواهران به مناطق محروم  در قالب اردوهای جهادی  در دستور کار کشوری قرار گرفت.

وی ابراز کرد: طبق برنامه ریزی های صورت گرفته برای سال آتی، زمینه اعزام بیش از ۷۵۰۰ نفر به مناطق محروم در قالب اردوهای جهادی فراهم شده است.

رئیس سازمان بسیج سازندگی استان اصفهان با تاکید بر نظر و دیدگاه بسیار خوب سازمان  بسیج سازندگی و بسیج مستضعفین نسبت به توسعه کمی و کیفی اردوهای جهادی برای سال جدید گفت:  قطع به یقین توسعه کمی و کیفی  اردوهای جهادی اولویت سازمان برای سال ۹۵  است.

وی با بیان اینکه اردوهای جهادی به عنوان یک برنامه منسجم می تواند تاثیرات بسیار مثبتی در سازندگی جوانان و آبادانی کشور  داشته باشد خاطرنشان کرد: قرار است با تشکیل قرارگاه های استانی و شهرستانی در راستای کیفی سازی  اردوهای جهادی  و حضور احاد و اقشار چون طلاب، دانشجویان و حتی پیشکسوتان برای سال ۹۵ اقدام شود.

انوری در مورد اعزام های اردوهای جهادی برای ایام نوروز ۹۵  اضافه کرد: در مجموع ۵۲۰ نفر در قالب ۱۵ گروه جهادی در ایام نوروز ۹۵ آماده اعزام هستند که از این تعداد سه گروه به سیستان و بلوچستان، ۵گروه کهکیلویه و بویراحمد، سه گروه چهارمحال و بختیاری، ۲گروه کرمان و یک گروه به استان یزد اعزام می شوند.

وی تصریح کرد: برنامه های مختلف فرهنگی، آموزشی، بهداشتی، عمرانی و آبادانی همچنین تبیین نگرش گفتمان اقتصاد مقاومتی به صورت ویژه در دستور کار گروه های جهادی قرار گرفته است.

رئیس سازمان بسیج سازندگی استان اصفهان افزود: ماموریت  و مسئولیت بسیج سازندگی در بحث اردوهای جهادی، هماهنگی  بین بخشی میان دستگاه ها  و تامین نفرات اجرایی است  و در بحث اعتبارات مورد نیاز برای عمران و آبادانی روستایی، هم از خیرین و هم اعتبارات دهیاران بهره می بریم.

همچنین بخوانید:

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.