سرویس: اجتماعی 09:30 - چهارشنبه 26 اسفند 1394

رئیس پلیس راه اصفهان:

نرم افزار هوشمند <هم پا> برای کاهش تصادفات جاده‌ای در اصفهان طراحی شد

رئیس پلیس راه اصفهان گفت: برای پیشگیری از تصادفات جاده‌ای حادثه نرم افزار “هم پا” مخصوص جاده‌های استان اصفهان طراحی شده است.

به گزارش اصفهان شرق؛ سرهنگ حسین پور قیصری با اشاره به شناسایی نقاط حادثه خیز در جاده‌ها اصفهان اظهار داشت: در سطح  راه‌های استان نقاطی داریم به‌عنوان نقاط پرتصادف و یا حادثه‌خیز این نقاط به این شکل شناسایی شده‌اند که چندین تصادف مشابه در این نقطه صورت گرفته است.

وی افزود: از نظر کارشناسی وقتی چند تصادف مشابه در یک نقطه اتفاق بیفتد دیگر بی‌احتیاطی راننده مطرح نیست و نقص جاده این اتفاق را ایجاد کرده است که باید رفع شود.

رئیس پلیس راه اصفهان بیان کرد: در این راستا کارشناسان برای پیشگیری از این حادثه نرم افزاری را تهیه کرده‌اند به نام “هم پا” که به صورت راگان دانلود شده و مخصوص جاده‌های استان اصفهان است و هنگامی که مسافر و یا هم‌استانی‌ها وارد جاده‌های استان اصفهان می‌شوند در فاصله یک کیلومتری نقطه حادثه‌خیز به رانند‌ه و یا شخصی که این برنامه را نصب کرده تذکر می‌دهد.

وی خاطرنشان کرد: تذکرات این برنامه شامل این است که به نقطه حادثه خیز نزدیک می‌شود در این نقطه چندین تصادف صورت گرفته و هشدار کاهش سرعت را می‌دهد که با این تذکرات از احتمال تصادفات بعدی جلوگیری می‌کند.

پورقیصری گفت: این نرم‌افزار در قالب برنامه “‌مسافر یار” قرار گرفته یک نرم افزار کلی است که   “‌هم پا ” نیز داخل آن است.

وی با اشاره به نقاط حادثه‌خیز افزود: نقاط حادثه خیر با همکاری راه و شهر‌سازی رفع شده و بسیاری از آن‌ها آشکار‌سازی شده البته بعضی از این نقاط برای رفع نقص، به زمان و برنامه طولانی‌مدت نیاز دارد.

پورقیصری با اشاره به محدودیت تردد تریلرها در جاده‌ها اظهار داشت: به‌غیر از تریلرهای حامل سوخت و مواد غذایی که در راستای خدمات‌رسانی به مردم است بعضی از تریلرها که الزامی نیست مانند حامل مصالح ساختمانی و از این قبیل محدودیت تردد در جاده‌ها در نظر گرفته شده است.

تسنیم

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.