سرویس: غیر تولیدی 11:30 - سه شنبه 25 اسفند 1394

نوروز ۹۵ با طعم اردوی جهادی/ ۶۰ دانشجوی جهادگر به روستاهای کرمان اعزام شدند

گروه جهادی دانشجویی قمر منیر بنی هاشمی دانشگاه صنعتی اصفهان یکی از این گروه های فعال و جوان دانشجویی است که در ایام نوروز ۹۵ به مناطق دورافتاده استان کرمان سفر کرده اند.

به گزارش اصفهان شرق؛ به نقل از صاحب نیوزٰ نزدیکی های عید است و آغاز سال نو. روزهایی که همه در تب و تاب بازار و خرید و خانه تکانی هستند و هستند در این بین کسانی هم که دل در مسیر خدمت و جهاد محرومیت زدایی دارند و به مناطق محروم کشورمان عزیمت می کنند.

گروه جهادی دانشجویی قمر منیر بنی هاشمی دانشگاه صنعتی اصفهان یکی از این گروه های فعال و جوان دانشجویی است که به مناطق دورافتاده استان کرمان سفر کرده اند.

حدود ۶۰ نفری هم می شوند و از همه جای ایران زمین در میانشان دیده می شود.

سرپرست این گروه جهادی ویژه عید نوروز به خبرنگار صاحب نیوز می گوید تازه به کرمان رسیده اند و بلافاصله بعد از عبور از جیرفت و رودبار در ۹۵ کیلومتر مسیر خاکی سه سمت سه روستای محروم این شهرستان می روند.

سهیل شمس خاطر نشان کرد: کارهای جهادی گروه ما عموما عمرانی و فرهنگی است که بخش فرهنگی درون گروهی و برون گروهی را شامل می شود.

وی اظهار کرد: نگاه اصلی ما محرومیت زدایی نیست بلکه در کنار برکات محرومیت زدایی به دنبال تمرین کار جهادی و انتقال روحیه کار جهادی به مناطق خودمان هستیم.

به گفته شمس، ما باید یاد بگیریم که کار جهادی فقط اینجا نیست و در نظر داشته باشیم که اگر چه تلاشمان رفع محرومیت های فرهنگی و عمرانی است اما باید برای ترویج روحیه جهادی هم تلاش کنیم.

این مسوول گروه جهادی دانشجویی افزود: در این چند سال هم چیزهای زیادی از همین مردم مناطق محروم یادگرفته ایم که بسیار اثر گذار و ماندگار بوده است.

وی گفت: این ساختار را به گونه ای دنبال می کنیم که مردم هر منطقه احساس کنند خودشان کار انجام داده اند و ما هم از آنها آموخته هایی کسب کرده ایم.

این دانشجوی جهادگر اضافه کرد: در بیشتر مناطق محرومی که ما حضور پیدا می کنیم حرف و خواسته اولشان مسجد سازی است و ما هم بالطبع مسجد را اولویت قرار می دهیم.

شمس تصریح کرد: بخش دیگری از کار ما فرهنگی و مذهبی است و برای این دست فعالیت ها مبلغانی از قم به این مناطق می آیند، احکام و اخلاق و دیگر مسائل روز را برای آشنایی مردم بازگویی و تبیین می کنند.

وی خاطر نشان کرد: این اردوهای جهادی تاثیر زیادی برای خدمت دارد و عید نوروز بهترین فرصت برای این جهاد فرهنگی و عمرانی است.

همچنین بخوانید:

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.