سرویس: غیر تولیدی 17:08 - سه شنبه 25 اسفند 1394

رئیس خانه صنعت، معدن و تجارت استان اصفهان:

تولید کشور را به کاهش تورم فروختند/ دولت جرأت پایین آوردن نرخ بهره را ندارد

رئیس خانه صنعت، معدن و تجارت استان اصفهان گفت: پول‌ها با بهره‌های بسیار بالا در بانک‌ها راکد مانده و دولت جرأت پایین آوردن نرخ بهره را ندارد زیرا نمی‌داند پول‌های سرگردان در آینده به کجا حمله می‌کنند.

به گزارش اصفهان شرق؛ محمدرضا برکتین اظهار کرد: سیاستی که دولت و اقتصادانان در بخش تعامل با کشورهای دنیا و کاهش تنش پیگیری کردند جای قدردانی دارد ولی آنچه که به نظر جامعه صنعتی می‌رسد این است که دولت تورم ۲۵ تا ۳۰ درصدی سال‌های اخیر را تصمیم گرفت به پایین بکشاند در حالی که مردم به همان تورم ۳۵ سال اخیر عادت کرده بودند.

13940730000311_PhotoA

وی افزود: دولت با اطلاعاتی که در اختیار داشت بیش از حد در مسیر تورم پیش رفت و جامعه را در رکود مطلق فرو برد و حالا رکود مطلق معضلی است که بر همه جامعه اعم از صنعت، تولید، اصناف و همه فراگیر شده است.

ریئس خانه صنعت، معدن و تجارت استان اصفهان ادامه داد: پول‌ها با بهره‌های بسیار بالا در بانک‌ها راکد مانده و دولت جرأت پایین آوردن نرخ بهره را ندارد زیرا نمی‌داند پول‌های سرگردان در آینده به کجا حمله می‌کنند.

برکتین با بیان اینکه پیشنهاد ما این است که دولت باید به صورت شفاف بگوید این جامعه نیاز به نقدینگی دارد، اظهار کرد: برای نقدینگی قطعاً دولت باید پول چاپ کند و آن پول را در جامعه تزریق کند و البته تزریق نیز تورم زاست.

وی بیان کرد: به عنوان جامعه صنعتی به دولت فرمولی می‌دهیم که آسیب کمتری به جامعه زده شود، اگر بدانیم پول را به کجا، چه مقدار و به چه شکلی تزریق کنیم جامعه از رکود اقتصادی خارج می‌شود؛ تزریق باید از مجرای تولید وارد شود زیرا باعث اشتغال و درامد بیشتر خواهد شد، البته تورم هم ایجاد می‌کند ولی آسیب کمتری به اقتصاد وارد می‌شود.

برکتین با اشاره به اینکه از نظر صنعت، تولیدکننده واحدی است که سه شاخص دارد، گفت: اولین شاخص اشتغال، دومین شاخص این است که تولیدکننده به دولت مالیات بدهد و سومین شاخصی که دولت باید مشخص کند این است که بگوید شاخه‌های مختلف تولیدی از نظر دولت چه اهمیتی دارند که با این پیشنهاد اشتغال‌زایی ترویج پیدا خواهد کرد.

وی با بیان اینکه دولت، تولید کشور را به کاهش تورم فروخت، افزود: با این عمل به کسانی که حقوق ثابت می‌گیرند ضرر زد، چون حقوق آن‌ها ثابت است ولی جنس‌ها روز به روز قیمتشان در حال تغییر است، کارمندان و کارگران ثابت حقوق می‌گیرند و فقط سالی یکبار کمی به حقوقشان تزریق می‌شود؛ پس تمام کارگران باید بدانند کاری که دولت برای اقتصاد کشور انجام داد به قشر آسیب‌پذیر کارگران و کارمندان ضربه محکمی زد.

رئیس خانه صنعت، معدن و تجارت استان اصفهان تصریح کرد: با توجه به شب عید و دو ماه عیدی کارگران اگر واحدها بتوانند بدهی و دیون خود را به موقع پرداخت بکنند این به معنای شرایط مناسب نیست.

وی در پایان خاطر نشان کرد: اگر دولت کاری می‌کرد که واحدهای تولید را پشتیبانی کند شرایط بهتر بود زیرا در حال حاضر اکثر واحدها درگیر مشکلات هستند، این حمایت باعث می‌شد کارگران با دغدغه کمتری شب عید راهی خانه می‌شدند.
فارس

همچنین بخوانید:

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.