سرویس: اجتماعی 09:42 - سه شنبه 25 اسفند 1394

مدیرعامل سازمان آتش نشانی شهرداری اصفهان:

آماده باش کامل نیروهای آتش نشانی اصفهان در آخرین چهارشنبه سال/فرهنگ سازی، بهترین راه پیشگیری از حوادث چهارشنبه سوری است

بهزاد بزرگزاد از آماده باش آتش نشانی در آخرین چهارشنبه سال خبر داد و گفت: فرهنگ سازی، بهترین راه پیشگیری از حوادث چهارشنبه سوری است.

مدیرعامل سازمان آتش نشانی شهرداری اصفهان در گفتگو با خبرنگار اصفهان شرق اظهار کرد: متاسفانه در شب چهارشنبه آخر سال برخی افراد با بی احتیاطی، سال جدید را با تلخ کامی خود و دیگران شروع می کنند و باید در این خصوص وارد عمل شد تا از بروز حوادث خطرآفرین جلوگیری کرد.

بهزاد بزرگزاد با اشاره به اینکه تمامی نیروهای آتش نشانی در شب چهارشنبه سوری در حالت آماده باش هستند، افزود: علاوه بر ایستگاه های بیست و چهارگانه ایی که داریم، خودروهای  آتش نشانی در مکان‌های شلوغ و پرترافیک شهر مستقر هستند تا در صورت بروز حادثه سریعتر خود را به محل حادثه برسانند.

وی با اشاره به اقدامات فرهنگی سازمان برای جلوگیری از حوادث احتمالی در چهارشنبه سوری تصریح کرد: در تعاملی که سازمان آتش نشانی با صدا و سیما و همچنین جرائد و خبرگزاری ها داشته است یک سری از موارد را متذکر شده و بروشورهایی حاوی اطلاعات لازم در رابطه با مواد شیمیایی در میان مدارس توزیع شده است.

مدیرعامل سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری اصفهان ادامه داد: واحد آموزش ما در این ایام کلاس های چهره به چهره داشته اند و پیامدها و رخدادهایی که می تواند در ارتباط با بحث استفاده از ترقه ها و همچنین پیامدهای آتش بازی برای بچه ها تا جایی که می توانسته اند برشمرده اند و این موارد را متذکر شده اند.

بزرگزاد خاطرنشان کرد: خطر اشتعال بنزین بیشتر از نفت می باشد لذا لازم است خانواده ها در این زمینه دقت لازم را داشته و نکات ایمنی را به فرزندان خود آموزش دهند.

وی اظهار کرد: از اتحادیه رنگ فروش ها نیز درخواست می شود که تا در صورت تقاضای نوجوانان برای خرید دو ماده شیمیایی از فروش آن خودداری نمایند.

مدیرعامل سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری اصفهان با اشاره به این امر که بهترین گزینه های آموزشی و پیشگیری در حوادث چهارشنبه آخر سال والدین هستند، ادامه داد: از والدین و مسئولین واحدهای آموزشی درخواست می کنیم با هشدار به نوجوانان و جوانان آنها را از چالش ها، خطرات و عوارض وحشتناک بازی با آتش و مواد محترقه و منفجره به زبان ساده آگاه و مطلع نمایند که بسیار اثرگذار خواهد بود.

بزرگزاد تاکید کرد: به والدین توصیه می شود از آنجایی که کودکان و نوجوانان به زشتی عمل خود واقف هستند و معمولاً پس از خریداری مواد محترقه آنها را در نقاط غیرقابل دید مثل انباری، زیرزمین، بالکن، کیف و وسایل شخصی و … مخفی می کنند که این امر از عوامل بروز حریق و حادثه می باشد لذا توصیه جدی می کنیم این گونه محل ها را بررسی و نظارت کنند که کوچکترین غفلت یک عمر پشیمانی به بار می آورد.

وی بیان کرد: مراقب رفتارهای خطرناک و ناهنجار افراد باشید و در صورت لزوم مراتب را به واحدهای گشتی نیروی انتظامی و یا پلیس ۱۱۰ اطلاع دهید و همچنین از سوزاندن وسایل یا مواد غیرمتعارف مانند کپسول گاز، لاستیک و آمپول و استفاده از مواد آتش زا نظیر بنزین، الکل، و مانند آن جدا خودداری نمایید و از برپایی آتش در معابر باریک و در نزدیکی پست های برق یا ایستگاههای تقلیل فشار گاز و پارکینگ های عمومی خودداری کنید.

مدیرعامل سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری اصفهان خاطرنشان کرد: چیزی که بصورت خاص باید بیان مطلب کنم این است باید محل هایی را انتخاب کنند که عاری از هرگونه بوته و درختچه و مواد قابل اشتعال باشد که مبدا بر اثر بی احتیاطی یک آتش کوچک  به مکان بزرگتر از جمله درخت ها و…سرایت شود.

بزرگزاد با بیان اینکه حادثه برای هرکسی رخ می دهد گفت: در برخی حوادث افرادی کشته شده یا به شدت آسیب می بینند اما از بروز اغلب حوادث از جمله حوادث چهارشنبه آخر سال می

توان جلوگیری کرد و باید کودکان و نوجوانان را تشویق کرد که از حوادث درک خوبی داشته باشند و به آنها آموزش داد که آنها در مقابل مواد محترقه و منفجره و آتشبازی آسیب پذیر هستند.

بزرگزاد با تأکید بر اینکه فرهنگ‌سازی در میان نسل جوان و نوجوان مهم‌ترین نقش را برای پیشگیری از بروز حوادث خطرناک دارد، گفت: در گذشته نه چندان دور با نزدیک شدن به این ایام صدای ترقه و انفجارات صوتی به گوش می رسید اما خوشبختانه میزان حضور مردم در چند سال اخیر در مراسم‌های خطرناک کاهش چشمگیری پیدا کرده که این موضوع نتیجه اجرای اقدامات فرهنگی بوده است.

مدیرعامل سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری اصفهان در پایان تاکید کرد: مهمترین مسئله ایمنی و بیشترین کمک از جانب خود خانوده هاست، اگر خانواده ها سرمایه گذاری و فرهنگ سازی کنند، انشالله مدیریت چهارشنبه آخرسال به خوبی انجام خواهد شد.

همچنین بخوانید:

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.