سرویس: اجتماعی 14:11 - سه شنبه 25 اسفند 1394

معاون فرهنگی ارشاد اصفهان:

طرح «عیدانه کتاب» تا ۱۵ فروردین ماه ۹۵ در اصفهان برگزار می شود

معاون فرهنگی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اصفهان گفت: طرح «عیدانه کتاب» با شعار «امسال کتاب عیدی دهیم» در بازه زمانی یک ماه از ۱۵ اسفند تا ۱۵ فروردین۹۵ برای علاقه‌مندان ادامه دارد.

به گزارش اصفهان شرق؛ همزمان با فرا رسیدن سال نو یکی از سنت‌های پسندیده در میان مردم ایران که هنوز هم در میان خانواده‌ها جاری است، عیدی به مناسبت و یُمن فرارسیدن بهار و نوروز باستانی است.

چقدر خوب است که هنوز این سنت نیکو به هر اندازه در میان ایرانیان ساری و جاری است، اما حالا در یک اقدام فرهنگی زیبا امسال طرح “عیدانه کتاب” از سوی بزرگان نشر و کتاب پیشنهاد شده است.

اقدامی که در آن آگاهی و روشنی ذهن و تفکر عیدی داده می‌شود، اگر این روزها سری به کتاب‌فروشی‌های اصفهان بزندی پوستر طرح “عیدانه کتاب” را حتما می‌بیند، طرحی که هم به کتاب‌فروشی‌ها در شب عید کمک کرده و هم اینکه فرهنگ مطالعه را گسترش می‌دهد و چه نیکو است این طرح روشنی بخش که می‌تواند باز هم کتاب‌خوانی را در میان مردم رواج دهد.

در این راستا حجت‌الاسلام امیر ارزانی در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم با اشاره به طرح “عیدانه کتاب” اظهار داشت: این طرح برای فرهنگ‌سازی مردم به عنوان عیدی دادن کتاب به همدیگر است که تاکنون استقبال خوبی از این طرح شده است.  طرح “عیدانه کتاب” با شعار “امسال کتاب عیدی دهیم” در بازه زمانی یک ماه از 15اسفند تا 15 فروردین 95 برای علاقه‌مندان ادامه دارد.

معاون فرهنگی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اصفهان گفت: طرحی شبیه به این در هفته کتاب در تهران انجام شد که با موفقیت بود و پس از آن اصفهان نیز اجرا کرد، در حال حاضر 54 کتاب‌فروشی در استان اصفهان برای این طرح در خانه کتاب ثبت نام کرده‌اند.

وی بیان کرد: نکته جالب اینکه شهرستان‌های اصفهان نیز برای شرکت در این طرح در خانه کتاب ثبت‌نام کرده که این قدم برای فرهنگ  مطالعه و ما یک نقطه قوت محسوب می‌شود.

ارزانی خاطرنشان کرد: شهرستان‌های نجف‌آباد، شاهین شهر، سمیرم، فولاد شهر، شهررضا، نطنز، کاشان، نائین، خمینی شهر از شهرستان‌هایی هستند که در این طرح ثبت نام کرده‌اند.

وی اظهار داشت: افرادی که از این طرح استفاده کنند جدای از کمک به فرهنگ مطالعه و کتاب‌خوانی که کمک شایانی می‌کنند، اگر به مبلغ 100 هزار تومان کتاب بخرند به آن‌ها 20 درصد تخفیف داده می‌شود.

تسنیم

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.