سرویس: غیر تولیدی » نقلی 12:07 - دوشنبه 16 دی 1392

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری اصفهان:

چالش تامین آب شرب اصفهان جدی است

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری اصفهان گفت: واقعیت این است که استان اصفهان در آینده با چالش جدی تامین آب شرب مواجه می شود و برای خروج از این بحران طرح های تامین آب باید متناسب با نیازها اجرا شود.

به گزارش اصفهان شرق به نقل از ایمنا، محمدعلی طرفه در ششمین نمایشگاه صنعت آب و تاسیسات آب و فاضلاب، با اشاره به اینکه به دلیل محدودیت منابع آبی استان و افزایش مصرف آب شرب، صنعت، کشاورزی و محیط زیست دچار چالش جدی هستیم، اظهار داشت: این اتفاق سبب تنگناهای سیاسی، اجتماعی و اجتماعی شده است.

وی تاکید کرد: متخصصان بخش های مختلف بخش خصوصی در فعالیت های پیمانکاری و مشاوره ای آب و … می توانند کمک رسان دولت و مردم باشد تا با مدیریت مناسب از منابع آبی موجود استفاده کرد.

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری اصفهان یکی از بزرگترین مشکلات آب را در بخش مدیریت تامین آن عنوان کرد و افزود: کمبود آب حوضه زاینده رود به گونه است که سرانه آن نصف سرانه کشور شده حتی منابع آبی مجاور نیز کاهش چشمگیری داشته و این اتفاق استان را نیازمند منابع آبی جدید کرده است.

وی تاکید کرد: از جمله محدودیت ها بعد از کشاورزی استان در حوضه زاینده رود موضوع تامین آب شرب است.

طرفه با تاکید بر اینکه در بخش مدیریت مصرف علاوه بر دولت بخش خصوصی نیز می تواند کمک رسان باشد، بیان داشت: برگزاری این نمایشگاه ها و حضور متخصصان در طرح و بررسی های مختلف می تواند کمک رسان بخش شرب به خصوص شرب شهری باشد.
وی یادآور شد: اقدامات خوبی در بخش آب شرب کشور صورت گرفته هر چند با سرانه های استاندارد فاصله دارد.

همچنین بخوانید:

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.