اصفهان شرق

گردشگری اصلی ترین محور توسعه شرق اصفهان/ مشارکت 80 درصدی مردم جرقویه در انتخابات، سند دفاع از ارزش های انقلاب است

کدخبر: 94695
1394/12/24 در ساعت 16:08

به گزارش خبرنگار اصفهان شرق از جرقویه سفلی، همزمان با روزهای پایانی سال 1394، منطقه جرقویه افتخاری دیگر از بهره برداری و افتتاح پروژه های اقتصادی، راه و شهرسازی و فرهنگی گردشگری را تجربه کرد.

استاندار اصفهان ضمن حضور در جرقویه سفلی از توابع شهرستان اصفهان، چند پروژه ي عمراني اين شهر با اعتباری بالغ بر 8 و نیم میلیارد تومان را افتتاح و كلنگ زني كرد.

استاندار اصفهان در جمع مسئولان جرقویه ای با ابراز خوشحالی از اینکه طی یک سال اخیر، بخش عظیمی از پروژه های تاثیر گزار این منطقه به نتیجه مطلوبی رسیده است، گفت: آرامش و امنیت امروز کشور به برکت خون شهیدان است و امروز با همراهی مردم و همت مسئولان بخش و شهرستان به لطف خدا، شاهد بهره برداری پروژه هایی بودیم که طی سال گذشته کلنگ زنی شد.

رسول زرگرپور با مهم خواندن مساله اشتغال در کشور، اظهار کرد: بر اساس قول رئیس جمهور، سال آینده سال شکوفایی اقتصادی است و امیدواریم با خارج شدن از رکود بتوان واحدهای تعطیل را فعال کرده و از ظرفیت این واحدها برای اشتغال جوانان بیکار استفاده مطلوبی برد.

وی افزود: مسلما با ادامه فعالیت صنایع تولیدی در سطح منطقه، بیکاری به حداقل امروز برسد و شاهد به کارگیری جوانان درسطوح مشاغل باشیم.

IMG_3809

استاندار اصفهان با توجه به سفر خود به جرقویه سفلی، طی دوره ریاست جهاد سازندگی در سال 58 و مقایسه اجمالی بین آن دو دوره تصریح کرد: به برکت انقلاب و تلاش مسئولان، خدمات بسیاری در این منطقه صورت گرفت ولی تا وضعیت ایده آل فاصله زیادی است و همچنین باید وضعیت شهرستان اصفهان به گونه ای در شان مردم برسد.

وی با تشکر از شهردار محمدآباد به پاس خدمات شایسته در امور گردشگری گفت: اصلی ترین محور توسعه استان اصفهان در برنامه ششم توسعه، گردشگری است و امیدواریم دیگر شهرداران نیز به این امر توجه جدی داشته باشند.

زرگرپور با اشاره به حضور 80 درصدی مردم بخش جرقویه سفلی در انتخابات اسفندماه در مقابل مشارکت 60 درصدی استان، خاطرنشان کرد: میزان مشارکت بالای مردم در انتخابات، نشان از بصیرت و ولایتمداری و همچنین اطاعت از رهبر معظم انقلاب است و این حضور، سند دفاع از ارزش های انقلاب اسلامی مردم شریف کویر جرقویه است.

بخشدار جرقویه سفلی
بخشدار جرقویه سفلی در حاشیه این مراسم با خیرمقدم به حضور استاندار اصفهان و هیئت همراه به این منطقه گفت: سال گذشته حضور استاندار را به این بخش داشتیم و با حضور ایشان، سدخاکی نصرآباد کلنگ زنی شد و امروز شاهد پیشرفت 60 درصدی کار هستیم که امیدواریم با تامین اعتبار، سال آینده به بهره برداری برسد.

حسن جعفری هرندی افزود: اتصال فیبر نوری جرقویه به شبکه سراسری، یکی از خدمات ارزنده به مردم منطقه است که امروز با حضور استاندار افتتاح شد و این یکی از پروژه های مهم منطقه ای می باشد.

وی با تشکر از پیگیری مسئولان شهر محمدآباد و حرکت زیبای آنها در ساخت بلوار خلیج فارس اظهار کرد: این بلوار با اعتبار 10 میلیارد ریال با مشارکت شهرداری و اداره کل راه و شهرسازی استان سال 93 کلنگ زنی شد و امروز با چهره ای زیبا و اهمیت بسیار در زمینه امنیت مردم منطقه افتتاح شد.

بخشدار دیگر پروژه های که امروز به دست استاندار اصفهان بهره برداری و کلنگ زنی می شود تا به شرح ذیل عنوان کرد:
-افتتاح بوستان شهر محمدآباد
– افتتاح بلوار ورودی شهر نصرآباد
– افتتاح میدان صاحب الزمان(عج) نصرآباد
– افتتاح پایگاه گردشگری قارنه
– افتتاح پروژه گازرسانی به مسکن مهر محمدآباد
-کلنگ زنی کارگاه بازیافت نیک آباد
– افتتاح زمین چمن نیک آباد
– افتتاح ساختمان گردشگری نیک آباد با زیربنای 200 متر و اعتبار 200 میلیون تومان
– افتتاح ساختمان آتش نشانی نصرآباد
– افتتاح از شبکه برق نوسازی و بهینه سازی روستای تاریخی قارنه

گفتنی است جمع اعتباری این پروژه ها بالغ بر 8 و نیم میلیارد تومان می باشد.

خلیل صابری مسئول اداره برق جرقویه نیز در حاشیه سفر استاندار اصفهان به روستای تاریخی قارنه نیز از بهره برداری از شبکه نوساز برق این روستا با اعتباری بالغ بر 190 میلیون تومان خبر داد و گفت: بحث همسان سازی و تعویض پایه بتنی با چوبی تیرهای چراغ برق این روستا از اهمیت بسیاری برخوردار است و پس از تلاش بسیار امروز با حضور استاندار اصفهان به انجام رسید.

وی افزود: کابل خودنگهدار از دیگر اقدامات انجام گرفته در این خصوص بود که می توان به شبکه پایدار برق دست یافته و از سرقت سیم های مسی جلوگیری کرد.

صابری همچنین به دیگر اقدامات صورت گرفته در این خصوص به شرح ذیل اشاره کرد:
جهت پایدار شبکه و جلوگیری از سقوط پایه های چراغ برق از شهرک قارنه تا شهرک صنعتی محمدآباد نصب پایه های بتنی 12 متری انجام شد.
تعویض لامپ های پرمصرف با کم مصرف به منظور صرفه جویی در مصرف

****************

به گزارش اصفهان شرق، پایان سال 94 برای جرقویه سفلی و مسئولان این منطقه سال خوبی رقم خورد زیرا با همت دسته جمعی و همدلی بین مسئولان و مردم این بخش، پروژه های موثری در بخش کلید زده شد و با مشارکت همگانی به بهره برداری رسید. قطعا حضور استاندار برای افتتاح پروژه هایی که به دست خودش در سال 93 کلنگ زنی شده بود، نقطه مثبتی در ارزشیابی مردمی از مسئولان این بخش است. قطعا مناطق محروم شرق اصفهان، مسئولانی وظیفه شناس در حیطه کاری خود می طلبد تا بتوان وعده های داده شده به مردم را جامه عمل پوشاند.