سرویس: غیر تولیدی » نقلی 14:06 - دوشنبه 24 اسفند 1394

معاون جمعیت هلال‌احمر استان اصفهان:

طرح ملی امداد و نجات نوروزی از فردا در اصفهان آغاز می‌شود

معاون امداد و نجات جمعیت هلال‌احمر استان اصفهان گفت: طرح ملی امداد و نجات نوروزی جمعیت هلال‌احمر استان اصفهان از فردا تا ۱۵ فرودین ۹۵ در غالب پایگاه‌ها و ایستگاه‌های نوروزی در سطح استان اصفهان اجرا می‌شود.

به گزارش اصفهان شرق؛ داریوش کریمی ظهر امروز در نشست خبری خود با اشاره به آغاز اجرای طرح ملی امداد و نجات نوروزی در استان اصفهان اظهار داشت: طرح ملی امداد و نجات نوروزی جمعیت هلال‌احمر استان اصفهان از فردا تا 15 فرودین 95 در غالب پایگاه‌ها و ایستگاه‌های نوروزی در سطح استان اصفهان اجرا می‌شود.

وی با بیان اینکه دوره‌های آموزشی و بازآموزی برای 1290 نفر از اعضای جمعیت هلال‌احمر برای ارائه خدمات امداد و نجات در طول نوروز 95 برگزار شده است، افزود: آمار کل امدادگران، نجات‌گران و ایثارگران جمعیت هلال‌احمر استان اصفهان 4 هزار و 856 نفر است که 1290 نفر در طرح نوروزی با این جمیعت همکاری می‌کنند.

معاون امداد و نجات جمعیت هلال‌احمر استان اصفهان با اشاره به تجهیزات و امکانات امداد و نجات در سطح استان گفت: 38 پایگاه امداد و نجات بین‌شهری، 2 پایگاه امداد و نجات کوهستانی، یک پایگاه هوایی و یک پایگاه کوهستانی در طول ایام نوروز آماده ارائه خدمات امداد و نجات به مسافران نوروزی در سطح استان اصفهان هستند و 7 گروه واکنش سریع نیز در سطح استان مستقر هستند.

وی بیان کرد: تیم‌های بازرسی و ارزیابی نیز آماده بازرسی و بررسی سطح خدمات پایگاه‌های امداد و نجات نوروزی هستند که از 25 اسفند تا 15 فروردین بر سطح کیفیت خدمات پایگا‌ه‌های هلال‌احمر در سطح استان نظارت ویژه دارند.

کریمی با بیان اینکه امسال 3446 حادثه از جمله آتش‌سوزی، برف و کولاک، حوادث جاده‌ای، خدمات حضوری و مناسبتی، رعد و برق، زلزله و آب‌گرفتگی را در سطح استان اصفهان پوشش امدادی داده‌ایم، افزود: کال حادثه‌دیدگان در طول سال 94 در استان اصفهان 21 هزار و 511 نفر بودند که 6 هزار نفر در حوادث جاده‌ای دچار آسیب شدند.

سرپرست معاونت آموزش و پژوهش جمعیت هلال‌احمر استان اصفهان نیز در این جلسه با اشاره به برگزاری دوره‌های آموزشی عمومی و تخصصی برای داوطلبان هلال‌احمر گفت: دوره‌های کمک‌های اولیه، دوره‌های عمومی امداد و دوره‌های عمومی نجات، دوره‌های تخصصی امداد در 10 رشته و دوره‌های تخصصی نجات در 4 رشته و دوره‌های بازآموزی از جمله دوره‌های آموزشی برگزار شده در طول سال 94 در اصفهان بود.

امیر جلالیان با بیان اینکه 38 هزار و 702 نفر در طول سال 94 تحت آموزش‌های عمومی و تخصصی جمعیت هلال‌احمر استان اصفهان قرار گرفته‌اند، تصریح کرد: مرکز بین‌المللی آموزش‌های تخصصی امداد و نجات نیز در استان اصفهان قرار دارد که به ارائه خدمات آموزشی در سطح بین‌الملل می‌پردازد.

معاون بهداشت و درمان جمعیت هلال‌احمر استان اصفهان نیز در این نشست با اشاره به خدمات داروخانه هلال‌احمر استان گفت: داروخانه جمعیت هلال‌احمر از معتبرترین داروخانه‌های برای تأمین داروهای خاص است و داروخانه هلال‌احمر اصفهان به‌طور میانگین روزانه 425 نسخه را تحویل بیماران می‌دهد.

علیزاده با بیان اینکه شماره تلفن 36112 آماده خدمت‌رسانی به مردم درباره داروهای موجود در داروخانه هلال‌احمر است، افزود: بزرگ‌ترین مرکز توان‌بخشی بیماران ام‌اس اوایل سال آینده در اصفهان افتتاح می‌شود.

تسنیم

همچنین بخوانید:

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.