سرویس: اخبار شهرستان 12:30 - دوشنبه 24 اسفند 1394

زاینده رود 20روز مهمان شرق بود

نماینده حقابه‌داران و کشاورزان بخش جلگه شهرستان اصفهان از پایان مرحله دوم بازگشایی زاینده‌رود خبر داد و گفت: زاینده رود 20 روز در این مرحله باز بود و در دهه دوم فرودین ماه نیز برای بار سوم به سمت مزارع شرق جاری می‌شود.

به گزارش اصفهان شرق؛ فتح الله دهقانی اظهار کرد: آب زاینده رود که در اوایل اسفند ماه سال جاری باز شده بود، شامگاه پنج شنبه 20 اسفندماه از محل سد بسته شد و آبیاری مرحله دوم کشت پاییزه کشاورزان شرق اصفهان تقریبا تا روز شنبه 22 اسفند به پایان رسیده است.

وی با بیان اینکه 85درصد اراضی کشت شده جلگه غله کاری شده است، افزود: در این مرحله رهاسازی آب رودخانه، حدود 30 متر مکعب آب در بند آبشار در حومه شرقی اصفهان به کشاورزان شرق تحویل داده شد و خوشبختانه در 20 روز اخیر تقریبا آبیاری منظم و با اختلاف کم انجام شد البته به دلیل نوسانات آبی حدود 15 درصد غله کشت شده آبیاری نشد.

نماینده حقابه داران جلگه اصفهان ادامه داد: میزان بارش در سرشاخه‌های زاینده رود در زمستان امسال رضایتبخش نبود و شاید باز کردن رودخانه با توجه به محدودیت آب نوعی ریسک باشد، ولی خوشبختانه مدیریت خوبی توسط مسوولان بر آن اعمال شد.

دهقانی با بیان اینکه بر اساس برخی سخنان حقابه مرحله سوم کشت شرق اصفهان در دهه دوم فروردین سال 1395داده می‌شود، گفت: چشم امید کشاورزان به بازگشایی نهایی در این مرحله است، البته در حال حاضر جریان آب خیلی کمی از سه منبع پساب، زهاب زمین کشاورزی و آب رودخانه نیز به سمت تالاب گاوخونی در جریان است.

ایسنا

همچنین بخوانید:

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.