سرویس: غیر تولیدی » نقلی 15:38 - دوشنبه 16 دی 1392

با فعال شدن سامانه ای بارشزا در دو روز آینده؛

دمای اصفهان به ۶ درجه زیر صفر می رسد/ ذخایر برفی استان نیمه دوم زمستان رونق می گیرد

بعد از عبور از چند روز سرد و آلوده به خاطر افزایش غلظت آلاینده ها، پیش بینی های هواشناسی نشان می دهد که قرار است اصفهان اواسط هفته آب هوای بارانی برفی و زمستانی را تجربه کند.

به گزارش اصفهان شرق به گفته کارشناس پیش بینی اداره کل هواشناسی استان آخرین نقشه ها و اطلاعات هواشناسی نشان می دهد که سامانه ای بارشزا در حال ورد به آسمان استان است تاکید کرد: این سامانه از جنوب و جنوب غرب استان به تدریج وارد استان شده و از امشب در مناطق مختلف استان فعال خواهد شد.

لیلا امینی درگفتگو با خبرنگار صاحب نیوز با بیان اینکه این سامانه ناپایدار تا اواخر روز سه شنبه در آسمان اصفهان فعال خواهد بود یادآور شد: مناطق جنوب و جنوب غرب استان شهرهای است که اوج فعالیت این سامانه را شاهد خواهند بود.

او که معتقد است از شدت فعالیت این سامانه با رسیدن به مرکز و شرق کاسته می شود افزود: افزایش ابر، مه آلودگی، و بارش پراکنده باران و برف از جمله ویژگی های این سیستم جوی ناپایدار است.

امینی از کاهش ۲ تا ۴ درجه ای بیشینه ی دمای اصفهان در دو روز آینده خبر داد و اضافه کرد: با فعال شدن این سامانه بارشزا کمینه دما در اصفهان به حداقل ۶ درجه زیر صفر می رسد.

وی تاکید کرد: در ۲۴ ساعت آینده فریدون شهر با دمای ۱۰ درجه زیر صفر و چوپانان با ۹درجه بالای صفر سردترین و گرمترن مناطق استان خواهند بود.

گفتنی است سامانه بارش زا از امروز یکشنبه وارد استان می شود و بارش ها در بخش های غرب و جنوب استان به صورت برف و باران خواهد بود و در روزهای دوشنبه و سه شنبه در بیشتر نقاط شاهد فعالیت این سامانه خواهیم بود.عمده بارش ها به صورت برف خواهد بود، اضافه کرد: در غرب و جنوب استان اختلال در تردد جاده های مواصلاتی استان اتفاق می افتد.

*امسال بارش برف در نیمه دوم زمستان رونق می گیرد
اما بر اساس پیش بینی های فصلی و بلند مدت این اداره کل میزان بارش در سطح استان در دی ماه ۹۲ کمتر از نرمال بهمن و اسفند ماه در حد نرمال خواهد بود و در مجموع بارش طی سه ماه آینده نرمال و متمایل به کمتر از نرمال است.

نکته قابل توجه در زمستان ۹۲ وجود شرایط ذخیره برفی مناسب در سرچشمه های زاینده رود است و بر خلاف سال های گذشته با ذوب زود رس برف مواجه نخواهیم بود.

همچنین بارشها به حدی نیست که بتواند جبران کاهش منابع آبی استان را نماید و کماکان خشکسالی از دیدگاه آب شناسی بر روی استان محسوس خواهد بود.

تشریح وضعیت دمای هوای در مناطق مختلف استان نیز نشان می دهد پیش بینی دمای هوای در ماه های زمستان مقدار دمای هوا در سطح استان در حد نرمال و متمایل به کمتر از نرمال خواهد بود به طوریکه در نواحی شرق و شمال شرق استان کاهش دما محسوس ترمی باشد.

همچنین بخوانید:

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.