سرویس: سیاسی 17:10 - یکشنبه 23 اسفند 1394

رئیس عقیدتی سیاسی پدافند هوایی نصر اصفهانی:

انتخاب دنیا باعث انحراف بسیاری شده است

رئیس عقیدتی سیاسی منطقه پدافند هوایی شهید نصر اصفهانی گفت: با دقت در تاریخ پر فراز و نشیب اسلام این نکته قابل درک است که علت اصلی انحراف اشخاص از مسیر مستقیم دین، این است که در مواجه دین و دنیا، دنیا را انتخاب کردند.

به گزارش اصفهان شرق؛ حجت‌الاسلام حسن پرورش پیش از ظهر امروز در مراسم سالروز شهادت حضرت فاطمه (س) اظهار داشت: روایتی از حضرت مهدی (عج) نقل شده است که در آن حضرت می‌فرمایند «دختر رسول خدا (ص) برای من الگوی خوبی است»؛ از این روایت متوجه می‌شویم که حضرت فاطمه (س) برای ما نیز باید الگو باشد و لازم است در تمام شئون زندگی از این بانوی بزرگ تبعیت کنیم.

وی با بیان روایاتی در باب عظمت وجود مقدس حضرت فاطمه (س)، وجود این شخصیت بزرگ را نه تنها برای مسلمانان بلکه برای کل بشریت یک فرصت تکرار نشدنی عنوان کرد و تصریح کرد: عدم توجه به چنین فرصت بسیار استثنایی، خسران بزرگی است که جبران ندارد.

رئیس عقیدتی سیاسی منطقه پدافند هوایی شهید نصر اصفهانی، راه بهره‌برداری از وجود اهل‌بیت (ع) را دقت در احادیث نقل شده از سوی آن‌ها عنوان کرد و اضافه کرد: یکی از ابتدایی‌ترین نیازهای بشر، از اول خلقت نیاز به دین و دین‌شناسی است.

پرورش افزود: با دقت در تاریخ پر فراز و نشیب اسلام این نکته قابل درک است که علت اصلی انحراف اشخاص از مسیر مستقیم دین، این است که در مواجه دین و دنیا، دنیا را انتخاب کردند و این اهل‌بیت پیامبر (ص) بودند که با از خودگذشتگی و صبر، در مقابل این انحراف‌ها ایستادند و متحمل مصیبت‌ها و سختی‌هایی شدند که اگرچه بسیار تلخ و تأسف برانگیز بود ولی نتیجه شیرین حفظ دین و جداسازی حق از باطل را در پی داشت.

وی در این خصوص به یکی از شخصیت‌های تأثیرگذار در تاریخ اسلام به نام «عبدالرحمن بن عوف» اشاره کرد و گفت: این شخص که یکی از کسانی است که دارای سابقه‌ای درخشان در تاریخ اسلام است و حضور مؤثر در جنگ‌های تاریخ اسلام، و همراهی با مسلمانان در هجرت به حبشه را در پرونده خود دارد؛ متأسفانه در آزمون سخت مواجه دین و دنیا که بعد از رحلت پیامبر اکرم (ص) برای او رقم خورد، دنیا را انتخاب کرد و نقل شده است که بعد از وفات او، قطعه‌های طلایی که داشت به زحمت با تبر تقسیم می‌شده است.

رئیس عقیدتی سیاسی منطقه پدافند هوایی شهید نصر اصفهانی طلحه و زبیر را نیز نمونه‌های بسیار روشنی برای این موضوع عنوان کرد و بیان کرد: این دو شخصیت نیز که سابقه درخشانی در پیشبرد اهداف اسلام در زمان پیامبر اکرم (ص) در پرونده خود دارند، با معاوضه دین با دنیا، آخرت خود را فروختند و در مقابل امام برحق حضرت علی (ع) ایستادند.

وی توجه به زندگی و علل انحراف افراد مذکور را در شناخت راه صحیح زندگی بسیار مؤثر خواند و اظهار داشت: باید دین را در محضر حضرت فاطمه (س) شناخت؛ دین‌شناسی در محضر حضرت فاطمه (س)،  شامل تمامی حوزه‌های زندگی انسان است  که شئونی مانند عفت، انفاق، شکرگزاری، خداشناسی، توجه به مبدأ و معاد، از جمله آن است.

پرورش یکی از معضلات جوامع مسلمان امروز که علت اصلی گرفتاری آن‌هاست را دور شدن از دین‌شناسی حضرت فاطمه (س) عنوان کرد و گفت: مؤلفه‌های مهم دین که از جمله آن موضوعات مهمی چون حسابرسی قیامت، توجه و باور قلبی به حقیقت قرآن کریم، است مورد غفلت جوامع مسلمان امروز است.

رئیس عقیدتی سیاسی منطقه پدافند هوایی شهید نصر اصفهانی در پایان با اشاره به یکی دیگر از ویژگی اهل‌بیت (ع) که تسلیم و رضایت در مقابل مقدرات الهی است تأکید کرد: کم شدن این ویژگی در افراد جامعه امروز ماست که باعث به وجود آمدن بسیاری از افسردگی‌ها و بیماری‌های روحی و روانی است، چرا که اگر انسان در مقابل  شرایطی که برایش رقم می‌خورد با تأسی به اهل‌بیت (ع)، شکرگزار و تسلیم رضایت الهی باشد، بسیاری از مشکلاتی که در نتیجه عدم شکرگزاری برای انسان به وجود می‌آید از بین خواهد رفت و آرامش اولین نتیجه تسلیم بودن در مقابل رضایت الهی است.

 

فارس

همچنین بخوانید:

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.