سرویس: اجتماعی 14:14 - شنبه 22 اسفند 1394

افزایش زمان بازدید از موزه‌ها و مراکز تاریخی در ایام نوروز/ ۱۶۰ راهنما آماده خدمت به مسافران

سیدالعسکری بابیان اینکه ساعات بازدید از اماکن تاریخی، دیدنی و موزه‌ها به مدت ۳ ساعت افزایش زمان کار دارد، گفت: در ایام عید زمان بازدیدها تا ساعت ۲۱ ادامه دارد.

به گزارش اصفهان شرق, سرپرست و دبیر ستاد تسهیلات سفر شهرستان اصفهان در آستانه فرارسیدن سال نو گفت: در سطح فرمانداری با تمام دستگاه‌های اجرایی همچون شهرداری، هلال‌احمر، آموزش‌وپرورش، مراکز بهداشت و سازمان صنعت، معدن و تجارت شهرستان برای اجرای برنامه‌های نوروزی هماهنگی‌های لازم انجام‌شده است.

روح‌الله سیدالعسکری با اشاره به اینکه اصفهان یک شهر تاریخی است و به‌عنوان پایتخت فرهنگ و تمدن ایران اسلامی شناخته می‌شود، بیان کرد: با توجه به جاذبه‌های تاریخی موجود عمده برنامه‌های آماده‌سازی، نظافت و تجهیز اماکن و بناهای تاریخی، موزه‌ها و مراکز گردشگری انجام‌شده است تا گردشگران و داخلی و خارجی با سفر به اصفهان نهایت لذت را ببرند و خاطرات خوبی را از اصفهان به یادگار داشته باشند.

وی شهرداری را محور ارائه خدمات به مسافران نوروزی عنوان کرد و گفت: اداره میراث فرهنگی نیز چاپ نقشه را برای مسافران آماده‌سازی کرده است و به مردم ارائه می‌کند و برای راهنمایی کردن مسافران در بناهای و مکان برجسته اصفهان تعداد ۱۶۰ راهنمای آموزش‌دیده جهانگردی برای معرفی هر چه‌بهتر این اماکن آموزش‌های لازم را دیده‌اند.

دبیر ستاد تسهیلات سفر شهرستان اصفهان یکی از وظایف حیطه کاری خود را نظارت بر مهمان‌پذیرها، هتل‌ها و دفاتر مسافرتی بیان کرد و افزود: در این ایام بازرس‌های ویژه صورت می‌گیرد و در صورت مشاهده یا دریافت شکایت از تخلف این‌گونه مراکز به‌سرعت و به اشدت با آن برخورد می‌کنیم.

سیدالعسکری با اشاره به‌ویژه برنامه نوروزگاه در شهر اصفهان گفت: این برنامه که کلاً در ۱۱ شهر کشور اجرا می‌شود به بیان و معرفی آداب، رسوم و فرهنگ همان منطقه برای مردم همان شهر، مسافران و گردشگران داخلی و خارجی می‌پردازد که برای معرفی ابعاد مختلف اصفهان از ۲۴ تا ۲۸ اسفندماه در چهلستون و از ۲۸ اسفند الی ۱۳ فروردین در محل شهر رؤیاها توسط شهرداری اصفهان این برنامه انجام می‌شود.

وی در خصوص میزان احتمالی ورود گردشگران و مسافران در ایام نوروز اظهار کرد: ازجمله عواملی که تأثیر بسزایی در میزان ورود گردشگران در شهرستان دارد عوامل جوی و آب و هوایی است، درصورتی‌که آب‌وهوا مناسب باشد با افزایش مسافران مواجه خواهیم بودیم در غیر این صورت تقریباً مشابه سال گذشته است.

سرپرست و دبیر ستاد تسهیلات سفر شهرستان اصفهان بابیان اینکه ساعات بازدید از اماکن تاریخی، دیدنی و موزه‌ها به مدت ۳ ساعت افزایش زمان کار دارد، گفت: در ایام عید زمان بازدیدها تا ساعت ۲۱ ادامه دارد.

وی در خصوص بهای بازدید از این مراکز این‌گونه پاسخ داد که با توجه به مصوبه هیئت دولت بیش از ۳۰ درصد افزایش بها را داشته‌ایم و بستگی به درجه و رتبه‌بندی کشوری و جهانی اماکن، بهای ورودی‌ها برای گردشگران و مسافرین داخلی بین ۲ الی سه هزار تومان و برای مسافران و گردشگران خارجی بین ۱۰ الی بیست هزار تومان است.

* برگزاری نمادین بازی چوگان در میدان امام (ره)

سیدالعسکری در پایان مردم را به بازدید از بازی نمادین چوگان در میدان امام (ره) دعوت کرد و گفت: این بازی به‌صورت نمادین در ۲ مرحله چهار الی ۲۸ اسفندماه ۹۴ و هفت الی ۱۰ فروردین‌ماه ۱۳۹۵ برای اهالی شهر اصفهان، مسافران و گردشگران داخلی و خارجی برگزار می‌شود.

همچنین بخوانید:

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.