سرویس: اجتماعی 21:40 - جمعه 21 اسفند 1394

قابل توجه مدیریت شرکت شهرک صنعتی شهر حسن آباد؛

خشک شدن بیش از چند هزار اصله درخت در شهرک صنعتی! / علت چیست؟

خشک شدن بیش از 8000 اصله درخت خسارت جبران ناپذیری به این منطقه وارد شده است و این در صورتی است که اسلام به کاشت درختان اهمیت داده است.

به گزارش خبرنگار اصفهان شرق در جرقویه علیا، هر شخصی که از مقابل فضای سبز شهرک صنعتی شهر حسن آباد می گذرد با دیدن منظره ای دلخراش از خشک شدن درختان این منطقه اشکش جاری می شود؛ چرا که برای کاشت و رشد یک نهال چقدر وقت و چه هزینه هایی صرف می شود و چه زحمت هایی برای پرورش این درختان کشیده شده بود که با بی توجهی، این فضای سبز به مکانی دلخراش تبدیل شده است و میلیاردها تومان خسارت وارد کرد.

با توجه به نامگذاری این هفته بنام هفته منابع طبیعی و تاکید مقام معظم رهبری در حفظ محیط زیست و گسترش فضای سبز در همه شهرها و روستاها و تلاش همه مسئولین در ایجاد فضای سبز، آیا این مورد پیش آمده جز سهل انگاری و بی مدیریتی چیز دیگری بوده است؟ بجای اینکه در جهت نگهداری و توسعه پایدار فضاهای سبز اقدام کنیم شاهد کندن و جمع آوری درختان خشک شده که در اثر قطع ابیاری آنها بوجود آمده است و این قطع ابیاری به دلیل کمبود آب نبوده چراکه در نزدیک آن منبع ذخیره آب وجود داشته است و مدیریت شرکت شهرکهای صنعتی باید پاسخگوی این مسئله باشد و دلیل این موضوع را بیان کند و بازدیدی از این مکان داشته باشد تا از نزدیک به عمق فاجعه پی ببرد.

DSC07189

شایان ذکر است که فضای سبز شهرک صنعتی شهر حسن آباد در حدود 80 هکتار بوده که از چند سال پیش شرکت شهرک های صنعتی اقدام به کاشت درختانی از جمله گاج، زیتون و سرو کرد و در حدود دو سال درختان به صورت قطره ای ابیاری می شدند و یک فضای سبز در ابتدای ورودی شهر ایجاد کرده بود که متاسفانه در طی چند ماه گذشته به دلایلی از جمله بی مدیریتی ابیاری این درختان قطع شده و بیش از 90 درصد درختان خشک شده است.

DSC07185

میطلبد تا مسئولان امر، توجه کافی به این کاهلی داشته باشند تا بتوان ریشه هایی از فضای سبز شهرک که هنوز تک نفسی برای کشیدن و سبز ماندن دارد را نجات داد.

گفتنی است، مسئولان قبل از سبز کردن محیط و بازگو کردن کمربند سبز در شرق اصفهان، اوضاع آب و خشکسالی های اخیر را مد نظر قرار دهند تا جدا از هزینه های کاشت، نگاه مردم را به سمت بی توجهی و کاهلی در نگهداری فضای سبز نکشانند.

همچنین بخوانید:

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.