سرویس: اخبار شهرستان 18:35 - جمعه 21 اسفند 1394

امام جمعه شهر نصرآباد:

آمریکا مقابل هر پرچمی که به نفع مظلوم بالا رود می ایستد

حجت الاسلام فرهنگ گفت: امریکا در صدد تجزیه سوریه، کارشکنی در عراق، کشتار در یمن و تضعیف حزب الله است و در یک کلام هر جا پرچم دفاع از مظلوم بالا برود، امریکا مقابل آن می ایستد.

به گزارش خبرنگار اصفهان شرق از جرقویه سفلی، امام جمعه شهر نصرآباد، در خطبه های نماز جمعه این هفته با اشاره به در پیش بودن ایام نوروز و افزایش دید و بازدیدها گفت: یکی از آداب صله رحم خوش خلقی است.

حجت الاسلام علیرضا فرهنگ با قرائت و ترجمه آیه ۳۳ سوره فصلت اظهار کرد: قائده کلی درباره نحوه گفتار در این آیه ذکر شده است، ضمن این که تقدم در سلام و داشتن روحیه تواضع و فروتنی و پرهیز از تکبر از عوامل موثر در خوش رفتاری و صله رحم است.

وی با اشاره به در پیش بودن سالروز شهادت مظلومانه دردانه حضرت خاتم الانبیاء، به تبیین شخصیت حضرت زهرا سلام الله علیها و الگو بودن حضرت برای همگان پرداخت و افزود: باید زنان ما حیا، مردان ما غیرت و مسوولان ما ولایت مداری، و در یک کلام تمام انسان های آزاده عالم آزادگی را از این بانوی بزرگوار و تربیت شده مکتب الهی یاد بگیرند.

امام جمعه نصرآباد در ادامه به ۲۲ اسفند، روز بزرگداشت شهدا اشاره کرد و افزود: این نام گذاری بسیار بجا و مناسب است و ما به شهدا خیلی بدهکار هستیم؛ شهدای هر شهر و روستایی در واقع حافظان واقعی ارزش های انقلابند.

وی با اشاره به لحظه تحویل سال گفت: نکته دیگر این که شادی ها را هم با شهدا تقسیم کنیم و همه سعی کنیم مراسم سال تحویل مثل سنوات گذشته در جوار شهدا باشیم و رنگ معنوی به کارهایمان بدهیم.

حجت الاسلام فرهنگ با خطاب قرار دادن مسوولان گفت: ای کاش مسوولان ما بیدار می شدند و به جای این فیلم ها و سریال ها و برنامه هایی که نه تنها محتوای فرهنگی ندارد، بلکه ضد فرهنگی هم هست، زندگی نامه شهدا را به تصویر می کشیدند و نشان می دادند که کشور ما چه سرمایه هایی ارزنده ای دارد.

وی سپس به تشریح بخش هایی از بیانات الهی و حکیمانه رهبر بزرگوار انقلاب اسلامی، در جمع نمایندگان مجلس خبرگان پرداخت و گفت: معظم له در این دیدار به تبیین مباحث مهم و راه گشا در زمینه مسائل مهم کشور از جمله چهار نکته درباره انتخابات و رای نیاوردن برخی بزرگان از جمله آقایان مصباح و محمد یزدی که وجودشان مایه وزانت و نبودشان عامل خسارت برای خبرگان است و درخشش مردم و فرارسیدن نوبت عمل نمایندگان و دولتمردان پرداخت.

امام جمعه شهر نصرآباد با اشاره به این که کشور در دو سه سال اخیر از لحاظ اقتصادی در رکود به سر می برد؛ اذعان کرد: مقام معظم رهبری در این دیدار بر ضرورت رسیدگی به وضعیت اقتصادی، شتاب علمی کشور و توجه به مسائل فرهنگی تاکید نمودند.

وی سپس به شرارت های امریکا در منطقه اشاره کرد و گفت: امریکا در صدد تجزیه سوریه، کارشکنی در عراق، کشتار در یمن و تضعیف حزب الله است و در یک کلام هر جا پرچم دفاع از مظلوم بالا برود، امریکا مقابل آن می ایستد.

حجت الاسلام فرهنگ با قدردانی از عزیزان سپاهی به پاس برگزاری رزمایش اقتدار ولایت و به رخ کشیدن اقتدار و قدرت نظام جمهوری اسلامی ایران، به کارشکنی امریکا در اجرای برجام و تحقق پیش بینی مقام معظم رهبری در باره بهانه گیری های امریکا پس از مذاکرات هسته ای اشاره کرد و گفت: همان گونه که امام خامنه ای تبیین نمودند امریکا پس از برجام به سراغ برنامه های موشکی ما آمده و به قدری جسور شده که اعلام دریافت خسارت از ایران، بابت حادثه ۱۱سپتامبر،که خودشان برنامه ریزی و اجرا کردند، نموده است ، که علت این جسارت ها ضعف دیپلماسی خارجی ما در مقابل امریکا و دیگر مستکبرین است.

همچنین بخوانید:

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.