سرویس: اخبار شهرستان 15:37 - جمعه 21 اسفند 1394

امام جمعه موقت محمدآباد:

وحدت واقعی حول محور ولایت حاصل می شود/حضرت زهرا(س) نیکوترین الگو برای ولایتمداری است

حجت الاسلام کوهگرد گفت: ما در عصر حاضر نیازمند الگوی نیکو برای ولایتمداری هستیم که دختر رسول خدا الگوی نیکویی است.وحدت واقعی حول محور ولایت حاصل می شود.

به گزارش خبرنگار اصفهان شرق از محمدآباد؛ امام جمعه شهر محمدآباد در خطبه های نماز جمعه این هفته ضمن دعوت به تقوای الهی با اشاره به آثار و برکات تقوی از دیدگاه قرآن گفت: خدادند در قران فرموده است اگر اهل آبادیها و شهرها ایمـان مـی آوردنـد و تـقوا پیـشه می کردند برکات آسمـان و زمین را بـر آنان می گشودیم.

حجت الاسلام کوهگرد با اشاره به آداب مهمان داری در اسلام اظهار کرد: سنت مهمان‌داري، سيره‌ همه‌ انبياء و اولياي خدا بوده است. حضرت ابراهيم(ع) كه در قرآن هم ستايش شده «أبا اضياف» معروف بوده است به خاطر مهمان‌داري فراوان بوده است. بدون مهمان غذا نمي‌خورده است.

خطیب جمعه محمد آباد ادامه داد: روايت عجيبي است، يك روز ديدند اميرالمؤمنين(ع) محزون و غمگين است. در بعضي روايات داريم حضرت گريه كردند. سؤال كردند: يا علي چرا گريه مي‌كني و محزون هستي؟ فرمودند: چون يك هفته است به منزل ما مهمان نيامده است. اين خيلي عجيب است. يعني اميرالمؤمنين (ع) گريه مي‌كنند براي اينكه چرا یک هفته به منزل ما مهمان نيامده است. اميرالمؤمنين كه قلبش مركز مشيعت خداست، اين موضوع برايش نگران كننده است. قطعاً بدانيد طبق روايات مهمان‌هايي كه به منزل مي‌آيند، هم رزق و روزي را زياد مي‌كنند، هم بلاها و نكبت‌ها را از خانه بيرون مي‌برند و هم گناهان اهل خانه را پاك مي‌كنند.

امام جمعه شهر محمدآباد در خطبه دوم پس از توصیه به تقوای الهی اظهار داشت: یکشنبه روز شهادت صدیقه طاهره حضرت زهرا سلام الله علیها است . لذا باید اظهار ارادتی خدمت حضرت زهرا سلام الله علیها بكنیم و امیدوارم حضرت بقیة الله عجل الله تعالی فرجه الشریف كه صاحب عزاست نظر لطفی به ما داشته باشد.

حجت الاسلام کوهگرد خاطرنشان کرد: پیغمبر اكرم بارها به دخترشان فرموندند: زهرا جان تو زنی برگزیده شده هستی، تو زنی هستی كه از همه زنان عالم برتری، تو زنی پاك و مقدس هستی.

وی ادامه داد: این سخن بهترین معرف برای زهرا است، برگزیده شده در میان زن و مرد، از همه زنان و مردان بهتر، انتخاب شده از میان مردم، پاك و منزه، از نظر روح، از نظر بعد معنوی، و اینكه از میان زنهای جهان برگزیده شده می باشد.

حجت الاسلام کوهگرد تصریح کرد: ما در عصر حاضر نیازمند الگوی نیکو برای ولایتمداری هستیم که امام حاضر و غائب از نظرها فرموده اند دختر رسول خدا الگوی نیکویی است.حضرت فاطمه زهرا(س)  فرمودند:« آنچه موجب تفرق شما می شود، دوری از ولایت است» یعنی وحدت واقعی حول محور ولایت حاصل می شود.

امام جمعه شهر محمدآباد ادامه داد: تقدیر و تشکراز حضور پرشکوه شما عزبزان در مساله انتخاباب که  بار دیگر نادرستی سخنان فتنه‌ گران ۸۸ را نشان داد و رفتار کاملاً نجیبانه‌ کسانی بود که رأی نیاوردند؛ برخلاف رفتار نانجیبانه‌ی فتنه گران ۸۸

خطیب جمعه محمد آباد تصریح کرد: رهبر انقلاب با اشاره به سخنان برخی مسئولان مبنی بر تعامل با همه‌ دنیا تاکید کردند باید با همه‌ دنیا البته به‌ جز آمریکا و رژیم صهیونیستی ارتباط داشته باشیم اما باید بدانیم که دنیا منحصرِ در غرب و اروپا نیست.

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.