سرویس: اجتماعی 13:00 - چهارشنبه 19 اسفند 1394

استاندار اصفهان:

مناطقی از استان اصفهان وارد فاز خشکسالی بسیار شدید شده است

استاندار اصفهان گفت: با توجه به کمبود شدید بارش‌ها از ۴۰ روز پیش مناطقی از استان اصفهان وارد فاز خشکسالی بسیار شدید شده است.

به گزارش اصفهان شرق؛ به‌ نقل از اداره‌کل روابط عمومی استانداری اصفهان، رسول زرگرپور در ششمین جلسه شورای حفاظت از منابع آب استان اظهار داشت:‌ صنعت، کشاورزی و شرب به عنوان 3 مصرف‌کننده اصلی آب هستند و این مصرف‌کننده‌ها باید به صورت روزانه از وضعیت آب استان باخبر شوند.

وی با بیان اینکه در مواقعی که وضعیت آب منفی است باید به مصرف‌کنندگان برای آماده شدن در شرایط پیش‌رو هشدار داده شود، افزود: متاسفانه دستگاه‌های ذی‌ربط وضعیت بارش‌ها را به مردم اطلاع‌رسانی نکرده‌اند و باید مردم اطلاع دقیقی از وضعیت آبی استان داشته باشند.

استاندار اصفهان این شرایط را بسیار مهم و اساسی خواند و بیان کرد: امیدما به تفضل الهی است ولی باید توجه داشت که از 40 روز پیش مناطقی از استان اصفهان وارد فاز خشکسالی بسیار شدید شده است.

وی با اشاره به اینکه در سرشاخه‌های زاینده‌رود 200 میلی‌متر کاهش بارش نسبت به بلند‌مدت گزارش شده است، تصریح کرد:‌ در حال حاضر 150 میلیون متر‌مکعب آب از برنامه عقب هستیم.

زرگرپور گفت: در شهر اصفهان 70 درصد بارش‌های نرمال کاهش داشته و حدود 200 میلی‌متر کاهش بارش گزارش شده است و با توجه به کاهش شدید بارش‌ها در سرشاخه‌ها، مسئولان ذی‌ربط در زمینه توزیع آب مدیریت کنند و همچنین مردم استان نسبت به صرفه‌جویی در مصرف آب شرب همکاری کنند.

وی با اشاره به برنامه تعادل بخشی منابع آب زیرزمینی خاطرنشان کرد:‌ براساس گزارش‌های ارسال شده، استان اصفهان در زمینه مسدود کردن چاه‌های غیر‌مجاز اقدامات خوبی انجام داده و تاکنون 705 چاه مسدود شده و 3 هزار و 683 کنتور هوشمند نیز نصب شده است.

همچنین بخوانید:

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.