سرویس: اقتصادی 12:12 - چهارشنبه 19 اسفند 1394

گمرک اعلام کرد:

تداوم واردات کالاهای مصرفی از آمریکا؛ از کاغذ دیواری و چوب درخت تا لوازم آرایشی

در سال جاری 11 هزار تن جو، 71 تن فرآورده‌های غذایی، 290 تن افزودنی‌های خوراک آماده دام و طیور، 25 تن شبرنگ، 23 تن لوازم آرایش، 23 تن کاغذ دیواری و…، کالاهای مصرفی است که از آمریکا وارد شده است.

به گزارش اصفهان شرق؛ بر اساس آمار گمرک، در 11 ماهه منتهی به بهمن‌ماه، واردات کالاهای مصرفی از آمریکا همچنان ادامه داشته است.

گمرک، جزئیات آمار تجارت خارجی کشور در 11 ماهه امسال را منتشر کرد که بر اساس آن، واردات کالاهای مصرفی از آمریکا همچنان ادامه دارد.

مطابق آمارهای گمرک، مکمل‌های غذایی مهم‌ترین کالای مصرفی وارداتی از آمریکا در 11 ماهه امسال بوده است.

در این مدت 252 تن مکمل غذایی به ارزش 8.2 میلیون دلار از آمریکا به کشورمان وارد شده است.

رتبه دوم کالاهای مصرفی از آمریکا، مکمل‌های دارویی به ارزش 5.5 میلیون دلار اعلام شده است.

در سال جاری 20 هزار تن ذرت دامی به ارزش 4.7 میلیون دلار از آمریکا به ایران وارد شده و بر این اساس، ذرت دامی رتبه سوم عمده‌ترین کالاهای مصرفی وارداتی از امریکا را به خود اختصاص داده است.

غلات به جز گندم دامی نیز رتبه چهارم را به خود اختصاص داده است. در این مدت 17 هزار تن غلات به جز گندم دامی به ارزش 4.2 میلیون دلار از آمریکا به ایران وارد شده است.

در سال جاری 11 هزار تن جو به ارزش 2.6 میلیون دلار، 71 تن فرآورده‌های غذایی به ارزش 1.3 میلیون تن، 290 تن افزودنی‌های خوراک آماده دام و طیور به ارزش 1.1 میلیون دلار، 25 تن شبرنگ به ارزش 479 هزار دلار، 23 تن لوازم آرایش به ارزش 368 هزار دلار، 23 تن کاغذ دیواری به ارزش 166 هزار دلار، 253 تن چوب درخت کاج به ارزش 107 هزار دلار دیگر کالاهای واردات از آمریکاست.

آمار گمرک از واردات خودروی سواری و تراکتور، لوازم بازی بولینگ، مسواک، تیغ اره و خمیر بازی از آمریکا نیز حکایت دارد.

این در حالی است که وزیر صنعت، معدن و تجارت، پس از تذکر رهبر معظم انقلاب درباره ضرورت جلوگیری از واردات کالاهای مصرفی از آمریکا، چند ماه پیش بخشنامه‌ ممنوعیت واردات کالاهای مصرفی از آمریکا را صادر کرده بود.

دانا

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.