سرویس: اقتصادی » کشاورزی و دامپروری 11:01 - چهارشنبه 19 اسفند 1394

رئیس شورای اسلامی استان اصفهان:

الگوی اشتباه کِشت، آب کشاورزی را هدر می‌دهد/آماده باش برای مدیریت بحران آب در اصفهان

رئیس شورای اسلامی استان اصفهان گفت: با توجه به کاهش بارندگی‌ها، به حوزه آب باید با دید مدیریت بحران نگاه کرد تا در یک آماده‌باش کامل با دقت و کار کارشناسی و استفاده از تمام ظرفیت‌ها و مشارکت حداکثری مردم بتوانیم این بحران را مدیریت کنیم.

به گزارش اصفهان شرق؛ عبدالله کیانی در اجلاس شورای اسلامی استان اصفهان با  اشاره به حضور حماسی مردم در انتخابات 7اسفند اظهار داشت: امیدوارم مجلس آینده بتواند به‌خوبی از منافع ملی حمایت و پاسداری کند و در حوزه قانون‌گذاری نیز موفق باشد.

وی گفت: امیدوارم که با مساعدت و همکاری نمایندگان منتخب مردم با شورای اسلامی بتوان ساختار حقوقی و جایگاه شوراها را در مطابق با آنچه در قانون اساسی است، ارتقا داد.

رئیس شورای اسلامی استان اصفهان در ادامه با اشاره به آمادگی کامل نهادهای اجرایی در استقبال از مهمانان نوروزی افزود: اولین تصویری که مسافران نوروزی از شهر می‌بینند نقش مهمی در برداشت آن‌ها از شهر دارد بنابراین ضرورت دارد تا با سازماندهی ورودی شهرها و همچنین توزیع مناسب خدمات و امکانات در شهرها و با برنامه‌ریزی صحیح علاوه بر اسکان مناسب مسافران نوروزی، ظرفیت‌ها، مناطق گردشگری و پتانسیل‌های شهر را معرفی کنیم.

وی افزود: این هنر مهمی است که ما به نحوی شهر زندگی خود را به دیگران نشان دهیم تا یک اثرگذاری مثبت داشته باشیم و این با همکاری و همفکری همه مسئولان شهر انجام می‌شود.

کیانی درباره معضل خشک‌سالی در استان اصفهان و به‌ویژه زاینده‌رود بیان کرد: کاهش بارش نزولات آسمانی در زمستان امسال را می‌توان بی‌سابقه خواند که به‌دلیل عوامل مختلفی ازجمله تغییر اقلیم جهانی ناشی از مسائل گرمایش زمین و در یک نگاه محلی استحصال بی‌رویه آب و عدم مدیریت صحیح منابع آبی رخ داده است.

وی با مهم خواندن مسئله آب تصریح کرد: متأسفانه دستگاه‌های آبیاری و الگوی کشت ما مشکل دارد و بخش وسیعی از آب کشاورزی هدر می‌رود، همچنین توسعه بی‌رویه شهرها و توسعه صنایع وابسته به آب بدون توجه به اقلیم و جغرافیا بر مشکلات ناشی از کم‌آبی افزوده است.

رئیس شورای اسلامی استان اصفهان با بیان اینکه آب در یک وضعیت بحرانی قرار دارد گفت: به حوزه آب باید با دید مدیریت بحران نگاه کرد تا در یک آماده‌باش کامل با دقت و کار کارشناسی و استفاده از تمام ظرفیت‌ها و مشارکت حداکثری مردم بتوانیم این بحران را مدیریت کنیم.

وی با توجه به تعامل شورای عالی و مجلس برای برگزاری انتخابات شوراهای اسلامی در سراسر کشور اظهار داشت: پیشنهاد می‌کنم شورای عالی استان‌ها از هم‌اکنون رایزنی‌های لازم را با نمایندگان منتخب مردم در مجلس شورای اسلامی به‌منظور تقویت ساختار حقوقی و قانونی شوراها انجام دهد و این فرصتی که تا تشکیل مجلس دهم وجود دارد زمان مناسبی است تا شورای عالی استان‌ها بتوانند با نمایندگان منتخب مجلس دهم تعامل برقرار کند.

کیانی در بخش دیگر صحبت‌های خود درباره همکاری بیشتر صداوسیما به‌منظور تهیه و پخش خبر، گزارش فعالیت‌ها و آموزش مردم در خصوص شوراها گفت: شورا بزرگ‌ترین نهاد اجتماعی است که با حضور منتخبان مردم در ایران تشکیل‌شده است و این نهاد عظیم تأثیر زیادی در پیگیری امور مردم و رفع مشکلات محلی آن‌ها دارد.

وی با اشاره به سخن امام خمینی (ره) در مورد رادیو و تلویزیون خاطرنشان کرد: امام (ره) فرمودند که رادیو و تلویزیون یک دانشگاه عمومی است که وظایف تربیتی دارد، بنابراین ضرورت دارد تا با همکاری شوراها و صداوسیما برنامه‌ای تهیه شود تا مردم اطلاعات لازم و کافی را در خصوص شوراها به دست بیاورند.

رئیس شورای اسلامی استان اصفهان گفت: شورای اسلامی استان اصفهان آمادگی خود را برای حضور در برنامه‌های صداوسیما به‌منظور معرفی شوراها و همکاری با آن‌ها اعلام می‌دارد.

تسنیم

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.