سرویس: اخبار شهرستان 16:19 - سه شنبه 18 اسفند 1394

مسئول بسیج دانشجویی شرق اصفهان خبر داد:

اعزام اولین کاروان دانشجویان شرق اصفهان به راهیان نور/ سهمیه های اندکی که روی افزایش ندارد

محسن منصوری از اولین اعزام دانشجویان دختر شرق اصفهان در قالب دو کاروان به مناطق جنگی جنوب کشور و تجدید میثاق با شهدای دفاع مقدس خبر داد.

مسئول بسیج دانشجویی شرق اصفهان در گفتگو با اصفهان شرق، با اشاره به اینکه باید نسل جدید با آرمان های شهدای دفاع مقدس شناخت کامل پیدا کنند، گفت: دو دستگاه اتوبوس در قالب دو کاروان دختران دانشجوی شرق اصفهان در قالب اردوی معنوی راهیان نور به سرزمین های جنوب کشور اعزام می شوند که در این خصوص سهمیه های مشخص به این امر از طرف دانشگاه اختصاص یافت.

محسن منصوری با ذکر برنامه های این سه روز حضور دانشجویان در مناطق جنگی اظهار کرد: یادمان شهدای والفجر 8، یادمان شهدای کربلای 4 و شلمچه بازدید روز اول سفر و همچینن بازدید از پاسگاه زید، طلاییه، یادمان هور، مزار شهدای هویزه، دهلاویه، چزابه، فکه و فتح المبین از مکان های بازدیدی طی روز دوم و سوم سفر است.

وی افزود: دانشجویان ثبت نام کننده از دانشگاه های پیام نور ورزنه، کوهپایه، هرند، جرقویه و جهاد کشاورزی کبوتر آباد بودند و در این بین به دلیل اشتیاق دانشجویان شرق اصفهانی از این اردو، تعداد زیادی مضاف بر سهیمه و با هزینه شخصی خود این کاروان ها را همراهی کردند.

مسئول بسیج دانشجویی شرق اصفهان با اشاره به یکی از معضلات کاهش سهمیه های دانشجویی به مناطق جنگی تصریح کرد: اگر قرار است در راستای فرمایشات امام خامنه ای مدظله العالی حرکت کنیم، چرا سهمیه دانشگاه برای اعزام به راهیان نور در کم ترین جایگاه قرار دارد و متاسفانه دانشگاه ها حاضر به تقبل سهیمه هایی جدای از سهمیه اختصاص داده شده، نیستند.

وی تاکید کرد: دانشجو مبدا تحولات بسیار در کشور است و مسئولان باید برای راهیابی آنان به عرصه های دینی و معرفتی، بیش از پیش به خوراک معنوی روح آنان بها دهند و قطعا سفر به سرزمین های جنوب کشور و مرور خاطرات رزمندگان توسط راویان، عاملی مناسب در طی کردن مسیر معرفت است.

منصوری با بیان اینکه تاپ ترین کار فرهنگی اعزام به راهیان نور است، اظهار کرد: دانشگاه ها بودجه های فرهنگی خاص خود را دارند و می توان گفت، راهیان نور حرکت فرهنگی برای ارتقاء روحیه مقاومت و ایثار جوانان امروز است ولیکن متولیان باید رسیدگی فراتری در جهت افزایش سهمیه های اعزام دانشجویان به راهیان نور را، به این مسئله اختصاص دهند.

این مقام مسئول بسیج دانشجویی ناحیه بسیج امام علی(ع) خاطرنشان کرد: متاسفانه مبالغ آزادی که جهت اعزام از دانشجویان جدای سهمیه ها گرفته می شود، بیشتر از مبلغ حوزه های بسیج است و این در صورتی است که باید به قشر دانشجو بیشتر بها داده شود و متولیان این امور باید توجه کافی به این امر داشته باشند.

وی در پایان گفت: در بین داوطلبین اعزام به راهیان نور، تعداد قابل توجهی از دانشجویان، سال قبل با این کاروان به اردو اعزام شدند و این نشان از ارادت قلبی آنان به شهید و شهادت است.

 

همچنین بخوانید:

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.