سرویس: غیر تولیدی 15:05 - سه شنبه 18 اسفند 1394

ماجرای گریه سلحشور در آخرین دیدار با رهبری

حمیدرضا مقدم‌فر با ذکر خاطراتی از مرحوم سلحشور درباره آخرین دیدار مرحوم با رهبر معظم انقلاب گفت: وقتی سلحشور از رهبر انقلاب التماس دعا داشت، آقا فرمودند «آقای سلحشور، من هرروز با اسم برای شما دعا می‌کنم» که مرحوم در این مجلس بسیار گریه کرد.

به گزارش اصفهان شرق؛ حمیدرضا مقدم‌فر مشاور رسانه‌ای فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، با اشاره به آشنایی دیرینه‌اش با مرحوم سلحشور، گفت: از اوایل انقلاب مرحوم سلحشور را می‌شناختم و با هم کم و بیش ارتباط داشتیم، در دو سفر نیز با هم بودیم.

وی ادامه داد: وقتی برای افتتاح یک دفتر فرهنگی به تاجیکستان سفر کرده ‌بودم متوجه شدم سریال حضرت یوسف(ع) صبحها از طریق ماهواره و شبکه‌های آنجا به‌صورت گسترده پخش می‌شود و طرفداران فراوانی دارد. این موضوع را با آن مرحوم در میان گذاشتم و از او خواستم که با چند تن از بازیگران سریال به تاجیکستان سفر کنند تا مردم آنجا نیز بیشتر با سریال و عوامل آن آشنا شوند، در نهایت ایشان پذیرفت که همراه ما بیاید و این سفر یک هفته طول کشید.

139412171504455407290574
سلحشور را در سفر شناختم

این کارشناس مسائل استراتژیک و رسانه تصریح کرد: با وجود اینکه از قبل با ایشان ارتباط نزدیکی داشتم اما در سفر به تاجیکستان بیشتر و بهتر با ابعاد درونی مرحوم سلحشور آشنا شدم، از قدیم هم گفته‌اند که باید افراد را در سفر بشناسید.

مقدم‌فر گفت: شخصیت ایشان را یک انسان متدین، فرهیخته، قرآنی، آشنا به معارف دینی، اثرگذار بر روی محیط و تأثیر‌ناپذیر از شرایط و محیط بیرونی، در عرصه کار خود، حرفه‌ای و کاردان یافتم. در این سفر یک‌هفته‌ای خاطرات زیادی با ایشان تجربه کردم که هر گوشه آن شنیدنی است.

139412161025455567281334

مشاور رسانه‌ای فرمانده کل سپاه درباره بیماری مرحوم سلحشور توضیح داد: از زمانی که بیماری مرحوم سلحشور آغاز شد واسطه‌ای برای‌ آشنایی ایشان با آیت‌الله لواسانی شدم چرا که سلحشور به دعای علمای دین برای عاقبت به خیری و شفای بیماری بسیار اعتقاد داشت اما در نهایت به رضایت الهی راضی بود.

وی افزود: مرحوم سلحشور معتقد بود از زمانی که پروژه ساخت سریال حضرت موسی(ع) آغاز شد برخی مشکلات جسمی برایش به‌وجود آمد؛ به هر حال این سریال نخستین اثری بود که بدون دخالت لابیهای صهیونیستی درباره تاریخ زندگی حضرت موسی(ع) ساخته می‌شد، از جمله مشاوران این پروژه حجت الاسلام مهدی طائب و علمای دیگر بودند و خود من نیز از ابتدای کار با ایشان همراهی کردم. ایشان  کار را بسیار عالی پیاده کرد و مطالعات و تحقیقاتش کامل بود اما این کار نباید رسانه‌‌ای می‌شد زیرا صهیونیستها از هر اقدامی برای جلوگیری از افشای حقایق تاریخی استفاده می‌کنند، البته توضیح ارتباط این دو مقوله فرصت و شرایط خاص خود را می‌طلبد.

139412080917138327230034
آخرین مطالبه سلحشور در آخرین عیادت

این کارشناس مسائل استراتژیک و رسانه گفت: سالهایی که مرحوم سلحشور در بستر بیماری بود با آیت‌الله لواسانی ارتباط داشت و آخرین باری که بنده برای عیادت به منزل مرحوم رفتم، ایشان از من درخواست کرد که “حاج آقا لواسانی را به من برسانید”، بنده هم به‌اتفاق آیت‌الله لواسانی به منزل ایشان رفتیم.

مقدم فر با ذکر خاطره‌ای از مرحوم سلحشور یادآور شد: وقتی برای نماز به دیدار رهبر معظم انقلاب رفته بودیم و مرحوم سلحشور و پسرشان هم در آن مجلس حضور داشتند، بعد از نماز آن مرحوم با ویلچر محضر آقا رسیدند و آقا از ایشان به‌خوبی استقبال کردند، آن مرحوم از آقا خواست که «برای بنده دعا کنید»، حضرت آقا فرمودند «آقای سلحشور، من هرروز با اسم برای شما دعا می‌کنم» بعد از اینکه آقا تشریف بردند به مرحوم گفتم: “چه مدالی آقا به شما عنایت کردند، حرف بسیار بزرگی بود، یعنی شما این‌قدر برای حضرت آقا عزیز هستی که با اسم برای شما دعا می‌کنند” و ایشان در آن مجلس بسیار گریه کرد.

مشرق

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.