سرویس: اجتماعی » پزشکی و سلامت 15:30 - دوشنبه 17 اسفند 1394

به همت سازمان بسیج جامعه پزشکی استان اصفهان

نخستین بیمارستان صحرایی استان اصفهان در فریدن برپا شد

نخستین بیمارستان صحرایی استان اصفهان به همت سازمان بسیج جامعه پزشکی استان اصفهان و با همکاری استانداری و جمعیت هلال احمر استان اصفهان در فریدن برپا شد.

به گزارش اصفهان شرق؛ بیمارستان صحرایی شهید فقیهی ظهر امروز با حضور سردار سید رضا مرتضوی رئیس شورای هماهنگی بهداشت و درمان نیروهای مسلح استان اصفهان، محمد علیزاده معاون امداد و نجات جمعیت هلال احمر استان اصفهان، محسن حجتی رئیس بسیج جامعه پزشکی، حسن رزمجو رئیس شورای مرکزی سازمان بسیج جامعه پزشکی استان اصفهان، فرماندار و امام جمعه شهرستان فریدن و جمعی از مسئولان استانی و شهرستانی در فریدن برپا شد.

این بیمارستان به همت سازمان بسیج جامعه پزشکی و با همکاری جمعیت هلال احمر استان اصفهان، استانداری اصفهان، مدیریت بحران استان، دانشگاه علوم پزشکی استان و سایر ارگان‌های مربوط از امروز دوشنبه 17 اسفندماه لغایت به مدت 3 روز برپا است.

بیمارستان صحرایی شهید فقیهی همانند بیمارستان‌های شهری دارای مدیر و قسمت‌هایی مختلفی همچون پشتیبانی، پرستار، اتاق عمل، رادیولوژی وغیره است، این بیمارستان در فضایی به وسعت 1400متر مربع برپا شده که سازه اصلی آن چادر است.

این بیمارستان از 10‌اسفندماه کار خود را آغاز کرده است و از امروز 17‌ اسفندماه به‌مدت 3 روز به صورت رسمی برپا می‌شود، در 2 روز نخست گروه پیشتاز شامل چند اکیپ پزشکی در روستاهای مختلف به شناسایی و کدگذاری بیماران می‌پردازند و در روزهای بعدی اکیپ‌های تخصصی در بیمارستان مستقر می‌شوند و بیمارانی که از قبل شناسایی شده‌اند به صورت تخصصی معاینه و درمان می‌شوند، در صورت نیاز این بیماران به مراکز تخصصی شهری ارجاع داده‌ می‌شوند.

به گزارش تسنیم، 9 اکیپ پزشکی عمومی، 6‌ اکیپ پزشکی تخصصی به‌همراه آزمایشگاه و امداد هوایی با حضور در بیمارستان و روستاهای منطقه به ویزیت و درمان بیماران می‌پردازند.

تسنیم

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.