سرویس: غیر تولیدی » نقلی 18:36 - دوشنبه 17 اسفند 1394

اگر به دنبال آموزش هستیم باید فرصت برابری برای همه فراهم شود

معاون آموزش ابتدایی اداره‌کل آموزش و پرورش استان اصفهان گفت: اگر به دنبال آموزش هستیم باید فرصت برابری برای همه فراهم شود.

به گزارش اصفهان شرق؛ شهین جوانی عصر امروز در جلسه شورای آموزش و پرورش اصفهان و شورای پشتیبانی سوادآموزی اظهار داشت: زمانی که صحبت از بی‌سوادی می‌شود باید درگاه آن بررسی شود که درگاه آن دوره ابتدایی است.

وی افزود: از شاخص‌های مهم توسعه دسترسی به آموزش باکیفیت برای همه افراد جامعه است و اگر کلاس اول که در درگاه ورودی است را تأکید کنیم، این مشکل حل خواهد شد.

معاون آموزش ابتدایی اداره‌کل آموزش و پرورش استان اصفهان خاطر نشان کرد: برای حل بی‌سوادی باید عزم ملی به وجود بیایید  همه رسانه‌ها و مدیران و ائمه جمعه و غیره باید این موضوع را جدی بگیرند.

وی عنوان کرد: اکنون 2 هزار و 868 نفر بازمانده یا تارک تحصیل شناسایی شده‌اند که آمار دقیقی از وضعیتی همه آن‌ها نداریم؛ تک تک افراد بی‌سواد و تارک تحصیل در آینده می‌توانند مشکل‌ساز باشند و چه بسا یک نفر یک کشور را زیر سؤال ببرد.

جوانی تبیین کرد: زمانی که دانش‌آموز به دلیل فقر مالی و فقر فرهنگی باز می‌ماند مقصر کیست و چه کسی باید پاسخگو باشد.

وی ادامه داد: سیستم کامل و جامعی برای این تعداد دانش‌آموزان جهت بررسی و پیگیری وجود ندارد اما با این وجود بررسی‌های لازم صورت گرفته و مکاتبات لازمه صورت گرفته است.

معاون آموزش ابتدایی اداره‌کل آموزش و پرورش استان اصفهان اضافه کرد: برای هر کدام از مشکلات دانش‌آموزان اقداماتی صورت گرفته شده است؛ اگر به دنبال آموزش هستیم باید فرصت آموزش برابری برای تمام افراد فراهم شود.

وی افزود: دولتمردان و نمایندگان مجلس و همه و همه باید دست به دست هم بدهند تا یک سیستم جامع در این باره تشکیل شود؛ معلمان بدون مرز ما حتی حاضرند در بیمارستان‌ها به آموزش دانش‌آموز پرداخته شود.

 

فارس

همچنین بخوانید:

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.