سرویس: غیر تولیدی » نقلی 15:00 - دوشنبه 17 اسفند 1394

رئیس جمهور در جمع مردم یزد:

قول نود و پنجی روحانی به مردم/ دولت یازدهم یک میلیون و 179 هزار شغل ایجاد کرده است

رئیس‌جمهور با بیان اینکه دولت آماده همکاری بیشتر با مجلس دهم است، گفت: امروز روز وحدت و اتحاد ملت ایران است و انتخابات هفتم اسفندماه، این وحدت را به ملت ایران اعطا کرد.

به گزارش اصفهان شرق؛ حسن روحانی، دقایقی پیش در جمع مردم استان یزد در میدان امیرچخماق با بیان اینکه امروز وحدت، اساسی ترین نیاز کشور است و خوشبختانه انتخابات هفتم این وحدت را برای مردم به ارمغان آورد.

وی با تاکید بر اینکه باید قدردان این نعمت باشیم و سپاس آن را به جای آوریم، عنوان کرد: سپاس این نعمت به این است که به مردم عزیز کشورمان خدمت کنیم و دولت آماده همکاری بیشتر با مجلس دهم در سال آینده است.

روحانی خاطرنشان کرد: مجلس دهم و دولت یازدهم در کنار یکدیگر برای حل معضلات کشور و از جمله استان عزیز یزد بیش از گذشته تلاش خواهند کرد.

وی در بخش دیگری از سخنان خود اظهار داشت: روزهایی که مهمان مردم یزد هستیم، دوران بزرگ در پیروزی اخلاقی در انتخابات هفتم اسفند است و مردم یزد در این انتخابات حماسه آفریدند همانطور که در سال 92، مردم یزد حماسه آفرینی کردند و بار دیگر با حضور در پای صندوق های رای، امید و نشاط را به کشور بازگرداندند زیرا رای مردم به منطق و عقلانیت بود و امیدواریم امروز دست در دست هم بنهیم و ایران را آباد و برقرار بسازیم.

روحانی خاطرنشان کرد: سال 94 با رکود جهانی و کاهش قیمت نفت که سابقه نداشته است مواجه شدیم و آنها که می‌گویند دولت یازدهم چه کار کرده است، به این نکته توجه کنند که دولت یازدهم، کشور را با نفت 25 دلاری اداره کرده است.

وی تاکید کرد: با وجود کاهش قیمت نفت، روند کاهنده تورم و ارزش پول کشور حفظ شده است و این در حالی است که در گذشته با اینکه درآمد نفت 120 میلیارد دلار بود، هیچگونه اشتغالی برای جوانان کشور ایجاد نشد اما امروز مقایسه آمار ایجاد شغل در پاییز 94 با پاییز 92، عملکرد دولت یازدهم را مشخص می‌کند.

رئیس جمهور خاطرنشان کرد: یک میلیون و 179 هزار شغل در کشور اضافه شده و ما نیاز به رونق اقتصادی و اشتغال بیشتر داریم و من به شما قول می‌دهم که سال 95، سال رونق اقتصادی ایران خواهد بود.

وی با برشمردن آمار کاهش صادرات نفت در کشورهای مختلف از جمله ایران عنوان کرد: از همه محققان و اساتید و افراد منصف جامعه می خواهم آمارها را در روزهایی که تا پایان سال فرصت داریم، برای جوانان توضیح دهند و آنها را نسبت به شرایط اقتصادی کشور آگاه کنند.

روحانی در بخش دیگری از سخنان خود تاکید کرد: مردم ایران به امنیت خودتان افتخار کنید و بینید که وضعیت امنیت در کشورهای همسایه چگونه است تا قدردان بسیج، سپاه، بسیج و ارتش باشیم و بدانیم که این امنیت و ثبات را مدیون این عزیزان هستیم.

وی همچنین با اشاره به خبرهای خوشی که برای مردم یزد دارد، عنوان کرد: اختصاص 532 میلیارد تومان برای پروژه‌های راه و راه آهن، اختصاص 155 میلیارد تومان اعتبار برای بخش کشاورزی به ویژه آبیاری، 169 میلیارد تومان برای پروژه‌های بخش آب، برق و عمران شهری، 85 میلیارد تومان برای بخش علمی، گردشگری، دفاع مقدس، ایثارگران و … از دستاوردهای این سفر برای یزدی‌ها است.

روحانی ادامه داد: 10 میلیارد تومان اعتبار ورزشی برای شهرستان‌های استان یزد، 7 میلیارد تومان برای تکمیل بیمارستان شهید صدوقی و طب سنتی، 5 میلیارد تومان طرح مشارکت جامع زیست محیطی، 5 میلیارد تومان برای تکمیل طرح‌های گازرسانی و … از جمله مواردی است که برای استان یزد لحاظ شده است.

وی بیان کرد: 425 میلیارد تومان از محل سازمان تامین اجتماعی برای طرح‌های بهداشتی و درمانی در سال‌های آینده نیز برای یزد لحاظ شده است.

وی ادامه داد: در مورد طرح آبرسانی به یزد نیز قول می‌دهیم که یزد اولین استانی باشد که به شبکه آبرسانی و انتقال آب از خلیج فارس و دریای عمان به فلات مرکزی ایران متصل می شود.

روحانی خاطرنشان کرد: برای این طرح 4 هزار میلیارد تومان اختصاص داده‌ایم و یزد به طور قطع بهره بسیار خوبی از این خط انتقال خواهد برد.

رئیس جمهور در پایان سخنان خود عنوان کرد: در این سفر، 44 طرح و پروژه به استان یزد اختصاص داده خواهد شد و 770 میلیارد تومان نیز به این طرح‌ها اختصاص خواهیم داد که در سال 95 تحقق می‌یابد.

دانا

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.