سرویس: غیر تولیدی » نقلی 09:00 - دوشنبه 17 اسفند 1394

مدیرکل ارشاد اصفهان:

ظرفیت فضای مجازی برای فعالیت‌های فرهنگی مساجد استفاده شود

مدیرکل ارشاد استان اصفهان با بیان اینکه در مدل دینی محوریت مسائل ارزشی مسجد است، گفت: ظرفیت فضای مجازی برای فعالیت‌های فرهنگی مساجد استفاده شود.

به گزارش اصفهان شرق؛ حجت‌الاسلام حبیب رضا ارزانی شامگاه یکشنبه در همایش بیست و سومین سالگرد تأسیس کانون‌های فرهنگی هنری مساجد اظهار داشت: انقلاب اسلامی ایران، انقلابی ارزشی بود و این ارزش‌ها در هر آیینی نیازمند مکانی برای تبیین و تعریف دارد، در انقلاب ما این مکان ارزشی مسجد است.

وی با تأکید براینکه باید در همه‌جا محوریت مسجد را لحاظ کنیم، گفت: گاهی اتفاق افتاده که این محوریت جای دیگری قرار گرفته که آفاتی داشته است.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی اصفهان افزود: در مدل دینی محوریت مسائل ارزشی مسجد است، اگر می‌گوییم فرهنگسرا، کتابخانه، مدرسه و دانشگاه داریم، باید تعریف کنیم که رابطه این‌ها با مسجد چگونه است و اگر بتوانیم رابطه بین این مراکز را با مسجد حفظ کنیم، موفق بوده‌ایم، در غیر این صورت نتیجه مطلوب به دست نمی‌آید.

وی با طرح این سئوال که کانون‌های فرهنگی هنری برای چه هدفی تأسیس‌شده‌اند، گفت: ما در نظام اسلامی به دنبال رقم زدن تمدن نوین جهانی هستیم و دین اسلام این ظرفیت را دارد تا به یک تمدن نوین و کامل برای جهانیان تبدیل شود و در این تمدن اسلامی نمی‌شود به هنر توجه نکرد، باید دید که ارتباط این مسجد با هنر، جوان و اقشار جامعه چیست.

ارزانی افزود: باوجود پایگاه‌های بسیج و شورای اسلامی تبلیغات در مساجد، این کانون‌ها هستند که ارتباط بین هنر و جوان را با مسجد تشکیل می‌دهند.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اصفهان  گفت: ممکن است حتی فیلمی ساخته شود و چندین جایزه معتبر بگیرد ولی چون ارزشی نیست، اثرگذاری ندارد بنابراین کانون‌ها هنر را نه برای صرف هنر بلکه برای حفظ ارزش‌های اسلامی دنبال می‌کنند.

وی تصریح کرد: در استان اصفهان 1710 کانون فرهنگی هنری مساجد فعال است که از مجموع 22 هزار کانون موجود در کشور بیشترین آمار مربوط به اصفهان است.

ارزانی بابیان اینکه باید این کانون‌ها حمایت شوند گفت: اگر این کانون‌ها تقویت شود، هنر ما در خدمت فرهنگ و در خدمت ارزش قرار می‌گیرد و امیدواریم با افزایش این حمایت‌ها سال آینده بگوییم که کمیت و کیفیت کانون‌های اصفهان نسبت به سال گذشته بیشتر شده و این پیشرفت فقط با برنامه‌ریزی و آینده‌نگری به دست می‌آید.

وی گفت: ما باید در فضای مجازی وارد شده و تأثیرگذار باشیم و بتوانیم پیام خود را از این طریق منتقل کنیم و این ظرفیت بسیار مهمی است که اگر صحیح استفاده کنیم فرصت است، و عده‌ای در اصفهان و کشور از این فرصت بهترین استفاده را برده و مفاهیم اسلامی را از طریق آن منتقل می‌کنند.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اصفهان گ خاطرنشان کرد: به گفته کارشناسان کشوری و بین‌المللی دهمین دوره مسابقات قرآنی مدهامتان در اصفهان بهترین دوره جشنواره بوده است.

تسنیم

همچنین بخوانید:

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.