اصفهان شرق

دومین جشنواره پروژه‌های دانش‌آموزی استان اصفهان برگزار می‌شود

کدخبر: 93688
1394/12/16 در ساعت 19:07

به گزارش اصفهان شرق؛ سیدعلی حکمت‌منش عصر امروز در جمع خبرنگاران اظهار کرد: یکی از مهم‌ترین رسالت‌های مجموعه فرهنگی تبیان، اشاعه ترویج فرهنگ ایرانی و اسلامی در فضای مجازی و حقیقی است.

وی با بیان این که در مدت طول عمر تشکیل این مجموعه فرهنگی، سه هدف اصلی تبیان یعنی کاربر ملی، محتوای ملی و زیرساخت ملی مورد توجه بوده است، گفت: موسسه تبیان تلاش کرده است در زمینه تولید محصولات و محتواهای نرم‌افزاری متناسب با فرهنگ ایرانی و اسلامی گام بردارد.

مدیر دفتر مؤسسه فرهنگی و اطلاع‌رسانی تبیان در اصفهان تصریح کرد: در تبیان یک مرکز یادگیری وجود دارد که شامل مدرسه اینترنتی و مرکز آموزش مجازی است؛ یکی از شاخصه‌های این مرکز برگزاری جشنواره‌ها و پروژه‌های دانش‌آموزی است که ماهیتا براساس ترویج فرهنگ تحقیق و پژوهش و کارگروهی انجام می‌گیرد.

وی با اشاره به این که تا به امروز 10 دوره از جشنواره پروژ‌ه‌های دانش‌آموزی به صورت کشوری در تهران برگزار شده است، ادامه داد: امسال برای دومین سال متوالی دومین جشنواره پروژه‌های دانش‌آموزی اصفهان برپا می‌شود.

حکمت‌منش با تاکید بر این که اصفهان به عنوان نخستین و تنها استانی است که در زمینه برگزاری این جشنواره ورود و همت کرده است، خاطر نشان کرد: در سال گذشته بالغ بر 126 تیم دانش‌آموزی ثبت نام کردند که شامل 300 نفر دانش‌آموز هستند و در نهایت 18 تیم به عنوان تیم‌های برتر به تهران معرفی شدند.

وی ضمن اشاره به استقبال خوب خانواده‌ها، مربیان و معلمان از برگزاری این جشنواره و شرکت دانش‌آموزان در قالب کارهای گروهی گفت: دومین جشنواره دانش‌آموزی در تاریخ 20 و 21 اسفندماه سال جاری در دانشکده فنی مهاجر و با ثبت نام 150 تیم دانش‌آموزی برگزار می‌شود.

مدیر دفتر مؤسسه فرهنگی و اطلاع‌رسانی تبیان در اصفهان یادآور شد: برای امسال بالغ بر 400 دانش‌آموز که از این تعداد 150 نفر پسر و 250 دانش‌آموز دختر هستند، از 150 مدرسه دولتی و غیر دولتی شرکت کرده‌اند.

وی اذعان کرد: دومین جشنواره پروژه‌های دانش‌آ‌موزی در سه بخش اصلی سمینار، مسابقات و غرفه برگزار می‌شود؛ دانش‌آموزان پس از تعیین هم‌گروهی خود و ثبت نام در سامانه، بر روی یک موضوع تحقیق و پژوهش می‌کنند و سپس خروجی تحقیق خود را به معرض نمایش می‌گذارند و داوران آن را ارزیابی می‌کنند.

حکمت‌منش با بیان این که اختتامیه این جشنواره با حضور مسئولان کشوری و استانی آموزش و پرورش و موسسه تبیان در تاریخ 21 اسفندماه در سالن دانشگاه مهاجر برگزار می‌شود، عنوان کرد: هزینه ثبت نام برای تیم‌های مدارس دولتی 35 هزار تومان و برای تیم‌های غیر دولتی 70 هزار تومان است.

وی افزود: جشنواره پروژه‌های دانش‌آموزی در راستای تحقق رسالت‌های موسسه فرهنگی تبیان برگزار می‌شود، چرا که اعتقاد داریم فرهنگ‌سازی در موضوعاتی چون تحقیق و پژوهش نیازمند فرهنگ‌سازی است و بر غنای مفاهیم آموزشی در سطح دانش آموزان می افزاید.

 

فارس