سرویس: غیر تولیدی » نقلی 17:55 - یکشنبه 16 اسفند 1394

پروژه انتقال هوشمند آب زاینده رود به پارک صفه اصفهان افتتاح شد

پروژه انتقال هوشمند آب فضای سبز از زاینده‌رود به پارک صفه با هزینه‌ای بالغ بر ۵۶ میلیارد ریال در ۳ فاز به بهره برداری رسید.

به گزارش اصفهان شرق؛ شهردار اصفهان عصر امروز در جمع خبرنگاران با اشاره به افتتاح پروژه انتقال هوشمند آب فضای سبز به پارک صفه اظهار داشت: این پروژه با هزینه بالغ بر 56 میلیارد ریال در فاز اول از بلوار ملت تا منبع آب بیمارستان الزهرا(س)، در فاز دوم از بیمارستان الزهرا(س) تا منبع آب شماره یک صفه و در فاز سوم از منبع آب شماره یک صفه به منبع شماره 3 و 4  اجرا شده است.

وی با اشاره به برنامه‌های شهرداری اصفهان در بخش درخت‌کاری افزود: فعالیت‌های درختکاری شهرداری اصفهان از آذرماه سال جاری آغاز شد و برای نخستین بار ورودی‌های اصفهان به ویژه ورودی شهر از شمال غرب اصفهان (میدان استقلال) با همکاری در سازمان پارک‌ها و فضای سبز درختکاری شد.

شهردار اصفهان بیان کرد: برای نخستین بار بیش از 60 برنامه درختکاری در مناطق مختلف شهر اصفهان برگزار شده است که در راستای این برنامه‌ها در مکان‌هایی از مساجد، کلیساها و حتی کنیسه‌ها که امکان درختکاری وجود داشته است درختکاری انجام شده است.

وی گفت: 230 هزار نهال در قالب برنامه‌ای با عنوان «لاله‌ها دوباره سبز می‌شوند» به یاد 230 هزار شهید انقلاب اسلامی اهداء و کاشته شد البته در کنار آن برنامه‌های آموزشی، کارگاهی و پژوهشی با هدف معرفی گونه‌های مختلف گیاهی به مردم اجرا شد.

جمالی‌نژاد با اشاره به کلید خوردن گسترش فرهنگ «نذر درخت» در اصفهان تصریح کرد: هر یک از شهروندان می‌توانند درختی را به یاد عزیزان از دست رفته خود نذر کنند، این کار دارای ثمره دنیوی و اخروی است، امیدوار هستیم تا این حرکت فرهنگی در کشور گسترش یابد، از سوی دیگر با گسترش این فرهنگ در استان اصفهان به یک باغستان تبدیل می‌شود و آلودگی هوا بسیار کاهش می‌یابد.

وی به طرح ساماندهی و احداث پیاده‌روهای منطقه 5 شهرداری اصفهان اشاره کرد و افزود: این اقدام با هزینه‌ای بالغ بر 10 میلیارد ریال انجام شده است، همچنین طرح ساماندهی بلوارها و خیابان‌های سپاهان شهر با هزینه 45 میلیارد ریال اجرا شده است.

شهردار اصفهان بیان کرد: منابع آب برای آبیاری درختان در بیشتر طرح‌ها از منبع پساب است، از سوی دیگر فضای سبز در شهر اصفهان به صورت حجمی توسعه می‌یابد و قرار است در عرصه‌های که چمن وجود دارد و آبیاری می‌شود درختکاری داشته باشیم که نیازمند منابع آب جدید نباشیم.

تسنیم

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.