سرویس: تولیدی » گزارش میدانی 11:30 - یکشنبه 15 دی 1392

تحلیل همایش سوگواره رضویون از نگاه مسئولین

در راستای مهم خواندن سوگواره رضویون بررسی اجمالی اهداف این مراسم توسط مسئولین گامی مهم در پیش برد بهتر این برنامه در سنوات آینده می باشد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی اصفهان شرق: همایش سوگواره رضویون با مشارکت بالای بالغ بر 20000نفر از عاشقان امام هشتم امام رضا(ع) برگزار شد. آنچه مهم می باشد اجرای دقیق و با برنامه ی مسئولین مربوطه در این مراسم بود که می توان به آن پرداخت.

DSC05608

با همکاری بسیج خواهران مهد قرآنی ویژه ی کودکان همراه در این سوگواره با برنامه های متنوع و مذهبی و مربیان مجرب توانست نقش مهمی را در جذب کودکان ایفا کند.

اکیپ انتقال خون با تمامی تجهیزات و امکانات لازم در اوایل صبح با پرسنل مجرب در حاشیه ای این همایش وجود داشت تا بتوان در امر معنوی  و حس نوع دوستی همه ی زائران را مشارکت در این امر خداپسندانه کند ولی آنچه که مهم است پرداختن به برخی نقاط در جهت بهبود این برنامه می باشد که در ابتدا از زبان مسئولین مربوطه به این امر می پردازیم.

دکتر طیب پور

دکتر طیب پور مدیر اهدا کنندگان در اوایل صبح به انتظار بالای مردم برای حضور در این بخش اشاره و گفت: با توجه به امکانا ت زیاد و پرسنل با تمامی تجهیزات انتظار ما در استقبال مردم از اهدای خون بالاتر می باشد.

وی با توجه به موثر خواندن استقرار اکیپ انتقال خون در این مراسم تصریح نمود: استقرار اکیپ در حاشیه ی این قبیل مراسمات خوب است به شرط اینکه توازن از هر دو طرف سازمان انتقال  خون و مسئولین  برگزاری این مراسم وجود داشته باشد و بتوان بهترین استفاده از تجهیزات انتقال داده شده به هرند برده شود.

عاشوری روحانی محلی در این راستا افزود: مکان استقرار اکیپ اهدای خون فاصله ی نسبتا زیادی با مکان برگزاری همایش داشت  و شاید یکی از دلایل عدم حضور با شکوه تر عزاداران در اکیپ اهدای خون در اوایل صبح بعد مسافتی بود که در این زمینه می توان برای سالهای آینده مکانی نزدیک تر از نظر فاصله ای در کنار آستان در نظر گرفت.

امام جمعه هرند

در ادامه به راهکارهای مورد بررسی از دید مسئولین پرداخته شد.

امام جمعه در رابطه با فضای برگزاری همایش عنوان کرد: به دلیل موقعیت جوی پیش بینی های دو طرفه در برگزاری همایش وجود داشت، بحث احتمال بارندگی و پخش غذا در بین عزاداران موجب شد تا مسئولین زیرربط در فکر فضای سر پوشیده باشند تا به محض قرار گرفتن در وضیعت جوی نا مناسب بتوان پذیرای بهتری را به میهمانان ارائه داد.
وی با توجه به این مساله گفت: مسلما اگر فضای صحن آستان سنگفرش و سرپوشیده باشد احتمالات ناگهانی در رابطه با نزولات جوی را بر طرف می کند.

در اثنا این جلسه حسینی بخشدار بخش جلگه با ارائه طرحی که بتوان همه هیئت ها را در زمان خاص در امامزاده فرا خواند گفت: اگر هیئت ها در زمان خاص و مورد برنامه به آستان وارد شوند صحنه ی ایجاد شده پر شور تر و نشانه ی وحدت و یکپارچه گی است.

همایش هرند

در پاسخ به نظر بخشدار، امینی عضو ستاد برگزاری همایش رضویون با توجه به قرار داشتن در فصول سرد سال تصریح کرد: دادن زمان دقیق به هیئت ها در شرایط غیر قابل پیش بینی جوی تا حدی ممکن نیست.

وی با اشاره به ارسال فرمهای نظر سنجی بین مدیران هیئت ها افزود: نظر مسئولین هیئت ها با ارسال مشکلات سنوات قبلی در رفع مشکلات احتمالی موثر بوده و در این زمینه فرم های نظر خواهی در بین جامعه آماری متفاوت و حاضر در سوگواره به منظور آشنایی با نواقص، همزمان با برگزاری همایش پخش شد.
امینی در پایان ارتباط مداوم هیئت منتظران و آستان امامزاده اسحاق را در طول سال در جهت پیش برد بهتر برنامه های این همایش مهم خواند.

 

 

همچنین بخوانید:

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.