اصفهان شرق

درخت ریه شهروندان در برابر آلودگی هوا در کلان شهرهاست

کدخبر: 93589
1394/12/15 در ساعت 17:07

به گزارش خبرنگار اصفهان شرق از جرقویه علیا، مراسم روز درخت کاری همزمان با سراسر کشور، در شهر حسن آباد جرقویه برگزار شد. در این مراسم مسئولان به صورت نمادین نهالی را در میدان ورودی شهر کشت کردند.

شهردار شهر حسن آباد در حاشیه مراسم روز درختکاری با بیان اهمیت روز درختکاری گفت: روز 15 اسفند ماه بنام روز درختکاری نامیده شده و این بهانه ای جهت احترام گذاشتن به محیط زیست بوده و همه باید در جهت احیاکردن و نگهداری از آن بکوشیم.

حسین ایروانی در ادامه با اشاره به نقش درختان در زندگی امروزی افزود: امروزه با صنعتی شدن جوامع بشری نقش درختان در زندگی بیشتر نمایان شده است چراکه اگر سری به دکوراسیون منازل و ادرات بیندازیم درصد بیشتر آن از چوب تشکیل شده و جا دارد تا نگاه جامعی به این پدیده داشته باشیم.

DSC07049

وی با اشاره به اهمیت درخت در مقابله با آلودگی هوا، اظهار کرد: مهمتر از آن درختان ریه های یک شهر تلقی می شود و نقش مهمی در تامین سلامت اعضای جامعه دارد ولیکن وظیفه تک تک ما، حفظ و حراست از منابع طبیعی خصوصا جنگل ها، مراتع و توسعه پایدار و گسترش این نعمت الهی به عنوان یک وظیفه دینی و ملی است.

شهردار شهر حسن آباد در پایان اظهار امیدواری کرد: با تلاش در این جهت با کاشت حتی یک نهال کوچک در هر کجای شهر یا روستا با ایجاد فضایی سبز بتوان کشوری آباد برای همه آماده کنیم و از آلودگی هوا که مهمترین مشکل کلان شهر ها می باشد رهایی یابیم.

DSC07071 DSC07056 DSC07055 DSC07052