سرویس: چند رسانه ای » گالری عکس 15:25 - شنبه 15 اسفند 1394

در سوگ شیخ خراسان

صبح امروز پیکر مطهر آیت‌الله واعظ طبسی مجاهد نستوه و یار دیرین امام و رهبری از میدان شهدای مشهد به سمت حرم مطهر رضوی با حضور خیل عظیم عزاداران تشییع شد.

به گزارش اصفهان شرق،؛ صبح امروز پیکر مطهر آیت‌الله واعظ طبسی مجاهد نستوه و یار دیرین امام و رهبری از میدان شهدای مشهد به سمت حرم مطهر رضوی با حضور خیل عظیم عزاداران تشییع شد.

مراسم تشییع آیت‌الله واعظ طبسی با حضور سران سه قوه و مسئولان ارشد کشور و لشکری برگزار شد.

*مرحوم واعظ طبسی نقش بسزایی در ساماندهی وضعیت کشور داشت

رئیس مجلس شورای اسلامی، علی لاریجانی در بدو ورود به مشهد مقدس در جمع خبرنگاران اظهار کرد: آیت‌الله واعظ طبسی یکی از استوانه‌های انقلاب بود و وی از ابتدای پیروزی انقلاب اسلامی نقش به‌سزایی در پیش‌برد اهداف و ساماندهی وضعیت کشور داشت.

وی با بیان اینکه امروز خلاء حضور آیت‌الله واعظ طبسی در کشور حس می‌شود، تأکید کرد: امیدواریم خداوند ایشان را قرین رحمت کند.

13941215000574_PhotoL

* آیت‌الله واعظ طبسی برای حفظ آرمان‌های نظام تلاش فراوانی کرد

همچنین رئیس قوه قضائیه، آیت‌الله صادق آملی‌لاریجانی در حاشیه مراسم تشییع مرحوم آیت‌الله واعظ طبسی در جمع خبرنگاران اظهار کرد: آیت‌الله واعظ طبسی قبل از پیروزی انقلاب و بعد از آن برای حفظ آرمان‌های نظام تلاش فراوانی کرد و یار امام و رهبر معظم انقلاب بود.

وی ادامه داد: آیت‌الله واعظ طبسی در زمان تولیت آستان قدس، فعالیت فرهنگی و علمی خوبی داشت که نمونه آن دانشگاه علوم اسلامی رضوی و تحصیل طلاب در آن است.

پیکر مطهر آیت‌الله واعظ طبسی پس از تشییع بر دوش مردم عزادار مشهد مقدس و مسئولان عالی‌رتبه کشوری و لشکری به صحن جامع رضوی حرم مطهر منتقل و حضرت‌ آیت‌الله خامنه‌ای رهبر معظم انقلاب اسلامی در این مکان بر پیکر آیت‌الله واعظ طبسی اقامه نماز کردند.

* آیت‌الله واعظ طبسی شخصیتی علمی و ولایی بود

وزیر کشور، عبدالرضا رحمانی فضلی نیز در حاشیه تشییع پیکر مرحوم آیت‌الله واعظ طبسی در جمع خبرنگاران اظهار کرد: آیت‌الله واعظ طبسی شخصیتی علمی و ولایی بود که در زمان حیات امام راحل مورد تأیید ایشان و پس از رحلت امام مورد تأیید مقام معظم رهبری بود.

وی افزود: آیت‌الله طبسی در زمان حیات خود خدمات زیادی در راه انقلاب، اسلام و امام رضا (ع) انجام داد که توسعه بارگاه منور رضوی یکی از این اقدامات بود.

وزیر کشور با بیان اینکه برای حرکت در مسیر آیت‌الله طبسی باید در خط امام و رهبری حرکت کرد، عنوان داشت: آیت‌الله طبسی در کنار مردم و دیگر شخصیت‌ها از خادمان خود در دولت حمایت کردند که این حمایت مایه افتخار ما است.

* آیت‌الله واعظ طبسی همیشه مرید مقام معظم رهبری بود

رئیس کمیته امداد امام خمینی، پرویز فتاح نیز در حاشیه مراسم تشییع پیکر آیت‌الله واعظ طبسی در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در مشهد اظهار کرد: آیت‌الله واعظ طبسی یار وفادار امام راحل و رهبر معظم انقلاب بود و نکته‌ای که مورد توجه قرار دارد این است که ایشان به ولایت وفادار بودند.

وی افزود: ما در تمامی مقاطع شاهد بودیم آیت‌الله طبسی با تمام امکاناتی که در اختیار داشت، همیشه مرید رهبر معظم انقلاب بود.

فتاح عنوان کرد: اینکه گفته می‌شود ایشان در همه امور یک لنگر تعادل به حساب می‌آید، واقعاً همینطور بود و امروز سؤال است که این تعادل چطور می‌خواهد جبران بشود، قطعاً با هوشمندی رهبر معظم انقلاب و نوع انتخاب ایشان این مسئله جبران خواهد شد.

13941215000561_PhotoL

* اقامه نماز میت توسط مقام معظم رهبری

پیکر مرحوم آیت‌الله واعظ طبسی در حرم مطهر رضوی طواف داده شد و سپس آیت‌الله سیدعلی خامنه‌ای مقام معظم رهبری بر پیکر این عالم نستوه نماز میت اقامه کردند.

بعد از اقامه نماز میت توسط رهبر معظم انقلاب، مردم ضمن تجدید بیعت مجدد با مقام معظم رهبری، شعار «ای رهبر آزاده آماده‌ایم آماده»، «حسین حسین شعار ماست، شهادت افتخار ماست» و «ما اهل کوفه نیستیم علی تنها بماند»، سر دادند.

13941215000599_PhotoL

پیکر مرحوم آیت‌الله واعظ طبسی نماینده ولی‌فقیه در استان‌های خراسان و تولیت آستان قدس رضوی در پایان پس از تشییع در رواق توحیدخانه حرم مطهر رضوی و در جوار ضریح مطهر امام رضا(ع) به خاک سپرده شد.

سردار سلامی جانشین فرمانده‌کل سپاه پاسداران، امیر صالحی فرمانده ارتش جمهوری اسلامی ایران، عبدالرضا رحمانی فضلی وزیر کشور، حجت‌الاسلام مصطفی پورمحمدی وزیر دادگستری، حجت‌الاسلام امامی کاشانی امام جمعه موقت تهران، محمدباقر قالیباف شهردار تهران از شخصیت‌های کشوری و لشگری بودند که در مراسم تشییع امروز نماینده ولی‌فقیه در استان‌های خراسان حضور یافتند.

گفتنی است، طی هفته گذشته و در مدت بستری مرحوم واعظ طبسی در بیمارستان امام رضا(ع) مشهد، جمع زیادی از سران کشوری و لشکری از وی عیادت کردند و مرحوم طبسی جمعه 14 اسفندماه پس از تحمل یک دوره بیماری دار فانی را وداع گفت.

همچنین بخوانید:

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.