سرویس: اجتماعی » گردشگری 16:09 - شنبه 15 اسفند 1394

در جلسه ساماندهی گردشگری تپه های ماسه ای ورزنه؛

جلوگیری از آسیب صنعت توریسم به سنن بومی شرق اصفهان/ ساماندهی پتانسیل گردشگری امری ضروریست

امام جمعه ورزنه در جلسه گردشگری گفت: گردشگری ورزنه همانند لبه پردتگاه می باشد و باید به نحوی از آن عبور نمائیم که سقوط نکنیم.

به گزارش اصفهان شرق از ورزنه، جلسه اي تحت عنوان ساماندهی گردشگری تپه های ماسه ای و هماهنگی تسهیلات سفرهای نوروزی صبح امروز با حضور یارمحمدی معاونت میراث فرهنگی گردشگری و هیئت همراه در سالن بخشداری شهر ورزنه برگزار شد.

IMG_9183

بخشدار بن رود در خصوص انتخابات دهمین دوره مجلس شورای اسلامی و پنجمین دوره مجلس خبرگان رهبری به حضور بیش از 85% مردم در انتخابات این بخش اشاره و گفت: پیروز نهایی انتخابات ملت عزیز ایران است و مردم ولایتمدار و ایثارگر بخش بن رود حضوری باشکوه در این عرصه به ثبت رساندند.

صادقی در ادامه درخصوص مسائل و مشکلات گردشگری بخش بن رود اظهار کرد: با توجه به آثار تاریخی و گردشگری موجود در بخش بن رود باید مدیریت صیحح صورت پذیرد تا گردشگران و مردم دغدغه ای نداشته باشند.

IMG_9203

*نگران فرهنگ و آداب و رسوم مردم و گردشگران هستیم

معاونت میراث فرهنگی و گردشگری طبق بیانات رهبر معظم انقلاب اسلامی تصریح کرد: ما باید به توسعه گردشگری بپردازیم چرا که با این کار موجب ایجاد اشتغال میشود، هرچند گردشگری مشکلات بسیاری نیز دارد که باید مدیریت گردد زیرا همه ما نگران فرهنگ و آداب و رسوم مردم و گردشگران هستیم که باید در این جلسات به حل مشکلات بپردازیم.

حجت الاسلام والمسلمین شامحمدی امام جمعه شهر ورزنه با اشاره به دغدغه اهالی ورزنه در خصوص عدم آسیب به گردشگری خاطرنشان کرد: باید مراقب بود که وجود صنعت گردشگری آسیبی به فرهنگ و آداب و رسوم آنها وارد نکند و می طلبد که اجازه ندهیم بسیاری از مسائل زیر پا گذاشته شود و فرهنگ شکسته شود.

وی تاکید کرد: بنده نیز در خطبه ها و سخنرانی های خود نیز تأکید کرده ام که گردشگری نباید از بین برود. گردشگری ورزنه همانند لبه پردتگاه می باشد و باید به نحوی از آن عبور نمائیم که سقوط نکنیم.

IMG_9209

* ساماندهی پتانسیل گردشگری امری ضروریست

شفیعی رئیس شورای اسلامی شهر ورزنه با اشاره به پتانسیل گردشگری در بخش بن رود گفت: تپه های ماسه ای ورزنه و همچنین پتانسیل های دیگر گردشگری باید ساماندهی شود و در این رابطه می طلبد تا همکاری بیشتری برقرار شود.

مهندس فروزان شهردار ورزنه با توجه به اینکه نباید در فعالیت های برقرار شده در سایت موازی کاری صورت گیرد، اذعان کرد: سلامت گردشگران و فرهنگ آنها باید مدنظر قرار گیرد و باید مسائل و مشکلات توسط میراث فرهنگی و سایر ارگان های مرتبط جمع بندی و تصمیم گیری گردد.

IMG_9206

*بومی های منطقه همکاری خوبی با سایت واحه داشته باشند

در ادامه محسنی فرماندهی حوزه مقاومت بسیج ورزنه درخصوص مطالب امر به معروف و نهی از منکر و موضوعات پیرامون آن مطالبی را ارائه کرد.

رضا خلیلی مسئول گردشگری ورزنه در ادامه گفت: در داخل تپه های ماسه ای باید مدیریت صورت گیرد و مواظبت از بوته ها  ومحیط زیست را مد نظر قرار دهیم تا بتوان از این نعمت خدادادی برای نسل های آینده نگهداری کرد.

مهندس هوایی مدیریت سایت گردشگری واحه با توجه به اینکه قانون باید برای همه یکسان باشد، خاطرنشان کرد: در امور سایت موازی کاری نباشد و بنده مخالف هیچ فعالیتی نبوده و آماده همکاری در همه زمینه های می باشم به گونه ای که امیدوارم جلوی سافاری های بدون مجوز گرفته شود.

در ادامه اسماعیلی ریاست دادگاه عمومی شهر ورزنه در خصوص ورود گردشگران به شهر ورزنه و روستای قورتان و بلان گفت: باید مدیریت صحیح انجام گیرد و هماهنگی های لازم با نیروی انتظامی و سپاه انجام شود.
IMG_9220

همچنین بخوانید:

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.