سرویس: سیاسی » بین الملل 12:02 - شنبه 15 اسفند 1394

زنگ خطرهسته ای؛

تهدید هسته ای عربستان در منطقه

عربستان سعودی اگرچه از امضا کنندگان پیمان منع گسترش سلاح های هسته ای است اما با دریافت بمب اتم از پاکستان این پیمان را نقض نمود.

اصفهان شرق/ ترجمه اختصاصی، «ما دارای بمب هسته ای هستیم…» این چیزی است که نوزدهم فوریه در روسیه و امروز توسط تحلیلگر سیاسی عربستان و سخنگوی فعلی ریاض بیان شد. عربستان سعودی پیش از این هم قصد خود را برای دستیابی به سلاح هسته ای از طریق پاکستان یعنی کشوری که 60 درصد منابع مالی خود را از برنامه هسته ای نظامی تامین می کند بیان کرده بود و اکنون نیز از طریق العنزی اعلام نمود که آنها از دو سال پیش شروع به خریداری سلاح هسته ای کرده اند.

البته ریاض این اقدام را مقابله با تهدید ایران در یمن، عراق و همچنین سوریه که در آن روسیه از اسد حمایت می کند می داند. اما در واقع باید گفت وقتی روسیه از دولت اسد حمایت می کند تا کشور را از دست داعش و دیگر گروه های تروریستی آزاد کند تامین مالی و مسلح نمودن عربستان سعودی نیز بخشی از استراتژی های آمریکا و ناتو است.

ریاض دارای بیش از 250 جنگنده بمب افکن با قابلیت دوگانه هسته ای و متعارف است که توسط آمریکا و قدرت های اروپایی تامین شده است. از سال 2012 عربستان سعودی عضو یوروفایتر ناتو و آژانس مدیریت تورنادو می باشد. آژانس ناتو جنگنده های اروپایی یوروفایتر و ترنادو را مدیریت می کند و ریاض هم آن ها را از بریتانیا به میزان دو برابر کل هواپیماهای جنگی حکومت سعودی خریداری نمود.

این بزرگترین سفارشی است که تاکنون شرکت فین مکانیکای ایتالیایی دریافت کرده است.

78787

در سال 2015 فین مکانیکا 67 درصد رشد در ارزش سهام داشته است. درست برخلاف «پیمان تجارت اسلحه» که در سال 2013 توسط پارلمان انگلستان به تصویب رسید که بر اساس آن اگر امکان استفاده سلاح علیه اهداف و یا افراد غیر نظامی و یا برای دیگر جنایات جنگی وجود داشته باشد هیچ یک از دولت های عضو حق اجازه واگذاری این سلاح ها را ندارند.

پینوتی وزیر دفاع ایتالیا در مواجهه با این شکایات که سلاح های ارائه شده توسط ایتالیا برای قتل عام غیرنظامیان در یمن استفاده می شود، پاسخ داد: «نباید کشورهایی را که متحدان ما در جنگ علیه داعش هستند را به دشمن تبدیل کنیم. این امر می تواند یک اشتباه بسیار جدی باشد. این اشتباه بزرگی است که اجازه دهیم عربستان سعودی و کویت به عنوان متحدان ما شناخته شوند. کشورهای مستبدی که در آن ها قدرت تنها در دستان پادشاه و خانواده ی او متمرکز است و تشکیل احزاب و اتحادیه های صنفی ممنوع است، کشور هایی که در آن ها کارگران مهاجر (حدود 10 میلیون نفر یعنی نیمی از نیروی کار در عربستان سعودی و حدود دومیلیون و نهصد هزار نفر درکویت) در شرایط استثمارو بردگی زندگی می کنند. کسانی که فریاد دادخواهی بلند کنند به دار آویخته شده و یا گردن زده می شوند.»

اما از آن طرف دولت دموکرات ایتالیا با علم به این که عربستان سعودی دارای این سلاح ها است و این که امکان استفاده از آن سلاح ها توسط کویت نیز وجود دارد، در بمب افکن ها قابلیت حمل بمب های هسته ای قرار داده است.
با این همه پینوتی وزیر دفاع ایتالیا در کنفرانس بین المللی حقوق بشردوستانه بعد از تاکید بر اهمیت احترام به موازین حقوق بین الملل نتیجه گرفت که ایتالیا یک کشور معتبر و مورد احترام است!

http://www.globalresearch.ca/nuclear-red-alert-saudi-arabia-equipped-with-nuclear-bombs/5511402

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.