سرویس: اخبار شهرستان » جرقویه سفلی 16:30 - جمعه 14 اسفند 1394

امام جمعه شهر نصرآباد:

علیرغم تلاش دشمن کشور در آرامش بسیار خوبی است

حجت الاسلام فرهنگ گفت: با توجه به شرایط ، امنیت و آرامش موجود در کشور زمینه برای خدمت کردن آماده است و مشکلی برای خدمت وجود ندارد.

به گزارش اصفهان شرق؛ امام جمعه شهر نصرآباد در خطبه های نماز جمعه این هفته با اشاره به حضور حماسی و قابل تقدیر مردم ایران اسلامی در انتخابات 7 اسفند گفت: علیرغم مشکلات اقتصادی دو سه سال اخیر، مردم بزرگوار ما با حضور پر شور و چشمگیر خود در این انتخابات، مردم سالاری دینی را به عنوان یک الگوی انتخابات آزاد و مردمی، به همه جهانیان عرضه داشتند و از اول انقلاب تاکنون همه انتخابات ما این گونه بوده است.

حجت الاسلام علیرضا فرهنگ در ادامه به برخی پیام های این حضور باشکوه اشاره کرد و افزود: مهمترین پیام این حضور این است که افراد انتخاب شده باید به نیازهای ضروری مردم توجه داشته باشند.

وی ادامه داد: باید توجه داشت که مردم ما حکومتشان جمهوری اسلامی است و بر اساس ارزش ها مسئولان را حاکم کردند و به آنها مسئولیت دادند، لذا مسئولان اول باید به فکر دین مردم باشند، و هیچ نماینده ای حق ندارد؛ بر خلاف دین و مکتب صحبت بکند، و یا این که خدای نکرده در این جهت حرکتی داشته باشد.

امام جمعه نصرآباد نیاز دوم مردم را نیاز اصتقادس برشمرد و عنوان کرد: نیاز اقتصادی باید با جدّیت مورد توجه قرار گیرد و این دو انتظار از منتخبین همیشه بوده و هست.

امام جمعه شهر نصرآباد در نکته دیگری خطاب به منتخبین ملّت گفت: هر کس در نظام اسلامی انتخاب می شود، در چارچوب نظام است، و چشمان باز مردم و رهبری به طور دائم حرکت و رفتار نمایندگان خود را زیر نظر دارند و آنها باید هم و غم خود را برای خدمت به مردم صرف کنند.

وی در ادامه با بیان این که بنا به دلایلی برخی از نیروهای ارزشی از جمله آیات عظام مصباح یزدی و محمد یزدی، که از چهره های بسیار شاخص، زحمتکش و مورد تأیید رهبری و نظام و خاری در چشم دشمنان، بخصوص حاکمان پلید و خونخوار امریکا و انگلیس، هستند و در تهران توفیق خدمت به مردم را نیافتند خاطرنشان کرد: نکته قابل توجه در این موضوع این بود که دشمن می خواست از این وضعیت سوء استفاده کند و غیرت نیروهای انقلابی و حزب الهی را به جوش بیاورد و کاری مثل فتنه 88  انجام دهد و مردم را به جان هم بیندازد، که البته نتوانست، چرا که بچه های متدین و حزب الهی از همین مردمند و مثل کسانی که سال 88 رای نیاوردند و به دروغ ادعای تقلب کردند و کشور را به هم ریختند، عمل نکردند، و به رأی مردم احترام و اخلاق مداری را به منصه ظهور گذاشتند و علیرغم تلاش دشمن کشور در آرامش بسیار خوبی است.

فرهنگ با آرزوی توفیق خدمتگزاری برای همه منتخبین بزرگوار مردم گفت: با توجه به شرایط ، امنیت و آرامش موجود در کشور زمینه برای خدمت کردن آماده است و مشکلی برای خدمت وجود ندارد.

حجت الاسلام فرهنگ با اشاره به 14 اسفند سالروز تشکیل کمیته امداد امام خمینی (ره) و آغاز هفته نیکوکاری و با استناد به آیه 19 سوره ذاریات که می فرماید « و فی اموالهم حق معلوم للسائل و المحروم » بر ضرورت کمک به نیازمندان و دستگیری آبرومندانه از آنها تاکید کرد.

15 اسفند روز درختکاری مناسبت دیگری بود که خطیب نماز جمعه نصرآباد پیرامون آن به ایراد سخن پرداخت و با اشاره به آغاز هفته منابع طبیعی بر حفظ و حراست از منابع طبیعی و سرمایه های خدادی کشور تاکید کرد، و با اشاره به مشکل کمبود آب و کاهش شدید منابع آبی بر صرفه جویی در مصرف آب، بویژه در آستانه سال نو تاکید، و تصریح نمود: اسراف و استفاده ناصحیح از نعمت های الهی از جمله آب بویژه در این شرایط بحرانی حرام است.

امام جمعه نصرآباد جرقویه مبحث پایانی خطبه های نماز جمعه این هفته را به 18 اسفند سالروز تاسیس کانون  های فرهنگی هنری مساجد اختصاص داد، و با تاکید بر  اهمیت مسائل فرهنگی در کشور، به بیان نکات ارزنده ای در رابطه با کانون های فرهنگی هنری مساجد پرداخت، و گفت: موضوع کانون های فرهنگی هنری مساجد از این حیث که ارتباط مستقیم با تربیت و روحیه ایمان در وجود مردم دارد، از اهمیت زیادی برخوردار است و لذا هر مسجدی که روحانی در آن مستقر است، باید یک کانون فرهنگی هنری داشته باشد، تا فعالیت های آن مسجد را به خوبی جلو ببرد و فضای مسجد را فضای بسیار خوبی برای جذب جوانان به مسجد نماید.

علیرضا فرهنگ با تاکید بر این که  برنامه های کانون باید تحت مدیریت یک روحانی باشد، و الا مسیر خودش را اشتباه می رود، افزود: جذب جوانان و داشتن برنامه های متنوع و تقویت جوانان و نوجوانان مسجدی باید در راس برنامه های کانون باشد، آن قدر برنامه هایش جالب باشد، که جوانی که تازه وارد مسجد می شود، بداند که این مسجد فضای امنی است، و همه از او استقبال کنند، نه این که خجالت بکشد که  آیا وارد مسجد بشود یا نشود؟ آیا مرا می پذیرند یا نمی پذیرند؟حتی اگر جوانی با بدترین شکل و قیافه به مسجد آمد نباید مواخذه شود،بلکه باید پذیرای او بود و برنامه خوب برایش داشته باشیم.

امام جمعه نصرآباد با لازم بر شمردن همکاری کانون های فرهنگی هنری مساجد با سایر نهادهای انقلابی و مذهبی گفت: کانونی موفق است که با نهاد های انقلابی و مذهبی همکاری داشته باشد، از جمله مهمترین نهاد در هر شهر و روستایی بسیج است، ارتباط کانون ها با این نهاد ها  به خصوص بسیج باعث تقویت بنیه ایمانی بسیجیان و از طرفی جذب اعضای کانون به بسیج می شود. البته همه افرادی که به این  کانون ها می آیند جز بسیجند؛ و این یک توفیقی است که انسان بتواند در این مسیر حرکت کند، و قدم بردارد.

همچنین بخوانید:

یک نظر در مورد “علیرغم تلاش دشمن کشور در آرامش بسیار خوبی است”

  1. مهربانو گفت:

    در پی احتمال درگیری بین مسکو و آنکارا؛ ناتو پشت ترکیه را خالی کرد

    وزیر امور خارجه لوکزامبورگ بهنمایندگی از دیگر اعضای ناتو به ترکیه هشدار داد؛ ناتو هیچگونه حمایت بیقید و شرطی از ترکیه علیه روسیه نخواهد داشت.

    به گزارش مرکز فرهنگی قفقاز ، وزیر امور خارجه لوکزامبورگ به ترکیه هشدار داد که آنکارا در صورت درگیری نظامی با روسیه نباید انتظار حمایت از این ائتلاف نظامی را داشته باشد.

    آزلبورن در گفتگو با هفتهنامه “اشپیگل” تأکید کرد که آنکارا نباید از حد اعتدال خارج شده و به افراط گرایی روی آورد. ناتو در صورت تجاوز ترکیه علیه روسیه هیچ کمکی به آنکارا نخواهد کرد.

    به این ترتیب متحدان آنکارا در ناتو این پیغام را به ترکیه ارسال کردند که در صورت یک درگیری نظامی با روسیه ، آنکارا نمیتواند انتظار حمایت از این ائتلاف نظامی را داشته باشد.

    “جین آزلبورن”، وزیر امور خارجه لوکزامبورگ با اشاره به اینکه بهنمایندگی از طرف دیگر اعضای ناتو سخن میگوید تأکید کرد که ناتو نباید اجازه دهد که از طریق تنشهای اخیر بین روسیه و ترکیه این ائتلاف نظامی به درگیریهای نظامی با روسیه کشیده شود. تضمین حمایت از یک کشور از طرف ناتو تنها زمانی وجود دارد که یک عضو به شیوهای بدون ابهام مورد تهاجم قرار گیرد.

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.