سرویس: غیر تولیدی » نقلی 09:30 - جمعه 14 اسفند 1394

ورزش اصفهان در هفته‌ای که گذشت

از لغو مسابقات اسکی تا بدشانسی اصفهانی‌ها در آسیا

لغو مسابقات کشوری اسکی به دلیل نامناسب بودن وضعیت پیست فریدون‌شهر و امتیاز حداقلی اصفهانی‌ها از هفته دوم لیگ قهرمانان آسیا را می‌توان مهم‌ترین اخبار ورزشی اصفهان در روزهای سپری‌ شده دانست.

به گزارش اصفهان شرق؛ به روال مرسوم امروز نیز با بسته خبری ورزش اصفهان در هفته‌ای که گذشت، با شما همراه هستیم و نگاهی به مهم‌ترین رویدادهای ورزش دیار نصف‌جهان خواهیم داشت:

*داور اصفهانی در راه لهستان

فدراسیون بین‌المللی هندبال با ارسال نامه‌ای، از داور بین‌المللی هندبال اصفهان برای قضاوت در مرحله نهایی رقابت‌های انتخابی المپیک دعوت کرد.

این مسابقات از 19 تا 22 فروردین‌ماه سال آینده در شهر گدانسک لهستان برگزار می‌شود و از رقابت کشورهای لهستان، مقدونیه، تونس و شیلی دو تیم برتر راهی رقابت‌های المپیک خواهند شد.

مجید کلاهدوزان به همراه علیرضا موسویان کوبل داوری بین‌المللی هندبال کشورمان را تشکیل می‌دهند که برای قضاوت در میدان بزرگ المپیک آماده می‌شوند.

*لغو میزبانی مسابقات کشوری به دلیل نامساعد بودن وضعیت پیست اسکی

به دلیل نامساعد بودن شرایط برف در پیست اسکی فریدون‌شهر، میزبانی این مسابقات از اصفهان گرفته‌ شده و به شهر دیگری واگذار شد.

رئیس هیئت اسکی استان اصفهان در گفت‌وگو با خبرنگار فارس با اعلام این خبر گفت: اسکی قهرمانی کشور قرار بود روزهای 25 و 26 بهمن‌ماه سال جاری به میزبانی پیست اسکی فریدون‌شهر برگزار شود که در آن مقطع مسئولان استانی با توجه به در پیش بودن بحث انتخابات، خواستار به تأخیر افتادن آن شدند، پس از لغو اولیه، قرار بود این رقابت‌ها روزهای یازدهم و دوازدهم ماه جاری در این پیست برگزار شود اما متأسفانه به دلیل نامساعد بودن وضعیت پیست از لحاظ ناکافی بودن حجم برف، میزبانی ما لغو و به شهر سپیدان واگذار شد.

*هفته دوم برای اصفهانی‌ها خوش‌یمن نبود

هفته دوم لیگ قهرمانان آسیا برای اصفهانی‌ها خوش‌یمن نبود و تنها یک امتیاز سهم دو نماینده نصف‌جهان در مصاف با حریفان آسیایی بود.

تیم ذوب‌آهن در این هفته میزبان تیم لخویا بود که برابر این تیم به‌تساوی دست پیدا کرد و تیم سپاهان نیز با نتیجه دو بر صفر مقابل النصر امارات مغلوب شد.

خبرگزاری فارس در یادداشتی، به معضل ایجاد شده در اردوگاه زردپوشان پرداخته و نوشت: با این‌ حال در شرایط فعلی آنچه بیشتر از نتیجه تیم سپاهان نمود پیدا کرده، شکافی است که بین کادر فنی و بازیکنان ایجاد شده است و با وجود تمام تکذیب‌های صورت گرفته نیز، بازهم خودنمایی می‌کند.

قبل از دیدار رفت سپاهان با النصر امارات، شایعاتی پیرامون کم‌کاری برخی از بازیکنان و باخت این تیم برابر حریف اماراتی مطرح‌ شده بود که نتیجه آن برکناری استیماچ برآورد می‌شد که البته پس از برد زردهای اصفهانی، پرونده این شایعات بسته شد اما پس از باخت در بازی برگشت این بار نوبت به استیماچ رسید تا ابعاد حاشیه‌ای این ماجرا را تقویت کند.

این سرمربی کروات پس از باخت تیمش، به‌طور صریح به انتقاد از عملکرد بازیکنان پرداخت و نارضایتی‌اش از روند حرکتی تیمش را بیان کرد و مدعی شد این تیم از همان ناحیه‌ای که وی هشدار داده بود، ضربه خورده است تا بدین ترتیب شکاف بین بازیکنان و کادر فنی هویدا شود.

*اصفهانی‌ها به دنبال سهمیه پاراالمپیکی

رقابت‌های قهرمانی آسیا و اقیانوسیه به میزبانی امارات برگزار می‌شود و هفت ورزشکار معلول و نابینای اصفهانی برای کسب سهمیه پاراالمپیک 2016 تلاش می‌کنند.

علیرضا مختاری، علیزاده، امین بابلی، علی الهی، آریان لطفی، حمیدرضا علیخانی و فائزه کرمانی ورزشکاران اصفهانی هستند که با نظر کادر فنی در این رقابت‌ها شرکت کرده و تلاش می‌کنند حدنصاب لازم را به دست بیاورند.

 

فارس

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.