سرویس: غیر تولیدی » نقلی 14:04 - پنجشنبه 13 اسفند 1394

عیدی اصفهانی‌ها پیش از فرا رسیدن نوروز به نیازمندان

امروز، گام‌های مهربان، پرصلابت و سرشار از مهر و نوع‌دوستی، به‌سوی محل و پایگاه‌های برگزاری جشن نیکوکاری اصفهان به حرکت درآمده است.

به گزارش اصفهان شرق؛ هر سال در نیمه‌های اسفند، روزهایی که سرما چمدان خود را آرام، آران جمع می‌کند، دستانی مهربان، به سمت نیازمندان دراز می‌شود و با لبخندی بر گوشه لب‌ها، فرا رسیدن نوروز را بشارت می‌دهد.

در نیمه‌های اسفند که تب خرید و فروش در بازارهای شهر داغ می‌شود، کسانی هستند که به آسمان به نیکی نگاه می‌کنند و صدای نیازمندان را می‌شنوند و شکرگزار از این یادآوری اللهی، مهر خود را با هدیه‌هایی کوچک و بزرگ حبه می‌کنند.

امسال جشن نیکوکاری با شعار «‏بهار همدلی، شکوه مهربانی، شور نیکوکاری» در سرتاسر استان اصفهان با شوری وصف‌ناپذیر در حال برگزاری است و به گفته معاون توسعه مشارکت‌های مردمی کمیته امداد استان اصفهان جشن نیکوکاری در روز نخست در 3500 مدرسه در سراسر استان اصفهان برگزار شد تا دانش‌آموزان کمک‌های خود را به دانش‌آموزان نیازمند در مدارس سطح استان اهدا کنند.

بهرام سوادکوهی به تسنیم گفت: 4220 پایگاه کمک‌های مردمی در سراسر استان برای جشن نیکوکاری در نظر گرفته شده است که در 164 پایگاه کمیته امداد، 200 پایگاه مقاومت بسیج، 300 مسجد و 56 مرکز نیکوکاری، آماده دریافت کمک‌های عموم مردم هستند تا این کمک‌ها تا قبل از فرارسیدن عید نوروز به دست نیازمندان برسد.

امروز، روز «حی علی خیرالعمل» است

از روز گذشته تب و تاب شهر رنگ مهر و نیکوکار گرفته است و کودکان و نوجوانان، پیر و جوان، زن و مرد به سپاس گذشت یک سال، به پایگاه‎های جشن نیکوکاری که در گوشه و کنار شهر برپا شده، می‌آیند و عشق را با لبخند هدیه می‌دهند.

به راستی جشن نیکوکاری، تجلی عشق و اکرام و روز پروانگی و پروانه شدن است و این جشن که نوید رسیدن سال نو را می‌دهد برای زدودن چهره فقر و درماندگی و کمک به افراد نیازمند و اقشار آسیب‌پذیر جامعه برپا می‌شود، جشنی که بوی عشق، ایثار، عاطفه و مهربانی را در فضای شهر به مشام می‌رساند.

و امروز، گام‌های مهربان، پرصلابت و سرشار از مهر و نوع‌دوستی، به‌سوی محل و پایگاه‌های برگزاری جشن نیکوکاری اصفهان به حرکت درآمده است.

باید نگریست. باید با دقت به مهربانی این مردم مهربان را نگریست، به راستی کدام زبان می‌تواند این‌همه عاطفه را سپاس گوید؟ گل‌های احساس را ببین که از شرم عرق کرده‌اند، آری امروز، روز «حی علی خیرالعمل» است.

تسنیم

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.