سرویس: غیر تولیدی » نقلی 15:05 - پنجشنبه 13 اسفند 1394

رئیس اتحادیه گوشت قرمز اصفهان

گرانی ۴ هزار تومانی گوشت قرمز/ مردم توانایی خرید گوشت ندارند

رئیس اتحادیه گوشت قرمز اصفهان گفت: با توجه به اینکه در ماه‌های اخیر قیمت گوشت ۴ الی ۵ هزار تومان افزایش یافته احتمال افزایش قیمت در شب عید کم است اما باید دانست مردم دیگر توانایی خرید گوشت ندارند.

به گزارش اصفهان شرق؛ رضا انصاری طادی درباره تغییرات قیمت گوشت در بازار شب عید اظهار داشت: قیمت گوشت تغییری پیدا نمی‌کند به دلیل اینکه ما شاه صادرات گوشت بوده‌ایم و این عاملی شد تا 4 الی 5 هزار تومان بر قیمت گوشت افزوده شود و کسی دیگر توانایی خرید گوشت ندارد.

وی درباره کمبود گوشت شب عید افزود: اگر گوشت صادر نشود مشکلی نداریم و به میزان کافی دام در استان وجود دارد اما اگر صادر شود ممکن است با مشکل مواجه شویم و دام سبک اصفهان از شهرستان‌ها تأمین می‌شود اما دام سنگین مانند گاو و گوساله از شهر اصفهان تأمین می‌شود.

رئیس اتحادیه گوشت قرمز اصفهان خاطرنشان کرد: قیمت گوشت دام سنگین مانند گاو و شتر با کاهش قیمت هزار الی 2 هزار تومان مواجه بوده اما باید دانست مصرف مردم اصفهان اغلب گوشت دام سنگین مانند گوسفند است و حدود 30 درصد از دام‌ها در استان هستند و دیگر نیاز خود را از دیگر شهرها تأمین می‌کنیم.

وی درباره نظارت بر فروشندگان گوشت در بازار شب عید تصریح کرد: در نظارت بر گوشت اکیپ‌های نظارتی داریم که یک اکیپ روز گذشته و امروز با همکاری دامپزشکی و اداره بازرسی کار خود را در سطح شهر آغاز کرده‌اند و نرخ و کیفیت گوشت را کنترل می‌کنند.

انصاری طادی بیان کرد: علاوه بر این اکیپ 124 صنعت معدن نیز با اکیپ‌های خود نظارت دارند و از نظر بهداشتی نیز روز گذشته یک واحد صنفی به دلیل فروش و کشتار گوشت غیر بهداشتی پلمپ شد و خوشبختانه در این زمینه نظارت به خوب انجام می‌شود.

وی در پاسخ به این سؤال که اصفهان چه میزان صادرات و واردات گوشت دارد، گفت: درباره این مسئله اطلاعی ندارم اما باید دانست چون دام سبک در اصفهان کم است ما از شهرهای دیگر واردات داریم و اگر صادراتی هم باشد از شهرهای هم‌مرز صادر می‌شود و اصفهان صادراتی ندارد البته در ارتباط با گوشت مازادی گاو که مصرف آن در اصفهان کم است به دیگر شهرهای پر مصرف مانند تهران صادر می‌شود.

تسنیم

همچنین بخوانید:

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.