سرویس: اجتماعی » پزشکی و سلامت 21:25 - چهارشنبه 12 اسفند 1394

با حضور وزیر بهداشت و درمان افتتاح می شود؛

انتظار چندین ساله به اورژانس 115 محور ترانزیت تودشک به سر رسید/ نیازی که سال ها احساس می شد

بخشدار بخش کوهپایه از بهره برداری پایگاه اورژنس جاده ای محور ترانزیت نائین به تودشک با حضور وزیر بهداشت و درمان و آموزش پزشکی کشور عصر فردا خبر داد.

به گزارش اصفهان شرق، فرصت های طلایی زندگی با نبود برخی مراکز و پایگاه ها از دست می رود و آن زمانی به اوج می رسد که بر اثر واژگونی خودرویی در مسیر های پرخطر، خانواده های بسیاری در عزای عزیزانشان به سوگ بنشینند.

مسیر ترانزیت محور نائین به تودشک یکی از محورهای پرخطر و حادثه خیز است که قربانیان تصادفات جاده ای بسیاری را به خود دیده است و مسئولان سال ها پیگیر راه اندازی پایگاه اورژانس جاده ای برآمدند به نحوی که کلنگ احداث این پایگاه سال 86 به زمین زده شد و تجهیزات مورد نیاز به تدریج به این مرکز واگزار شد ولیکن تامین نیروی انسانی یکی از دشوارترین مسائلی بود که بهره برداری این مکان با ارزش را به تعویق می انداخت.

زمان به تدریج گذشت و انتظار مردم و خانواده قربانیان حوادث جاده ای در گذر زمان سپری شد تا اینکه اسفندماه سال 94 روز ارزشمند بهره برداری از این پایگاه 115 جاده ای کلید خورد تا بتوان آرامشی خاص را به مردم این بخش و مسافران عبوری از این محور ببخشد.

اکبر تودشکی بخشدار بخش کوهپایه ضمن اشاره به افتتاح این مرکز با حضور مسئولان استانی و کشوری افزود: پایگاه اورژانس جاده ای حداقل شعاع 20 الی 30 کیلومتری تحت کنترلش را پوشش خواهد داد تا بتوان از لحظه های طلایی نجات مصدومین به نحو مطلوب بهره برد.

وی با اشاره به اینکه به دلیل بعد مسافت جاده ای و گاها تاخیر در رسیدن اورژانس، تلفات جاده ای افزایش می یافت، اظهار کرد: انتظار چند ساله برای بهره برداری از اورژانس جاده ای 115 تودشک فردا با حضور وزیر بهداشت و درمان کشور به پایان می رسد تا بتوان آرامش عدم تاخیر در حضور اورژانس را به مصدومین و خانواده هاشان هدیه کرد.

بخشدار بخش کوهپایه تصریح کرد: هر چند ساختمان و وسایل لازم یک پایگاه اورژانس مدت ها بود آماده شد ولی تامین نیرو یکی از مسائلی بود که باعث تاخیر در بهره برداری از این پایگاه شد.

وی در پایان از پیگیری احداث و بهره برداری پایگاه اورژانس جاده ای تودشک توسط فرماندار، دانشگاه علوم پزشکی و شخص وزیر بهداشت تشکر کرد.

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.