سرویس: اخبار شهرستان » جرقویه سفلی 18:49 - چهارشنبه 12 اسفند 1394

بخشدار جرقویه سفلی خبر داد:

ساخت اولین نیروگاه برق خورشیدی استان در منطقه شرق اصفهان

حسن جعفری هرندی از احداث اولین نیروگاه خورشیدی در شرق اصفهان خبر داد و گفت: این نیروگاه در فاز نخست با تولید 10 مگاواتی برق در ردیف اولین پروژه استانی به شمار می رود.

بخشدار جرقویه سفلی در گفتگو با اصفهان شرق با اشاره به حرکت به سوی انرژی پاک گفت: اولین نیروگاه خورشیدی استان اصفهان در ابتدای سال 95 در روستای سیان از توابع بخش جرقویه سفلی احداث می شود.

حسن جعفری هرندی با توجه به اینکه ساخت نیروگاه نیاز به مساعد بودن شرایط اقلیمی منطقه دارد، اظهار کرد: شرایط کویری منطقه و تعداد روزهای آفتابی یکی از پارامترهای موجود در بخش جرقویه سفلی می باشد و از 15 فروردین ماه سال آینده این فاز نخست از این نیروگاه که در مساحت 200هزار متر مربع احداث می شود، 10 مگاوات برق تولید خواهد شد.

وی به ظرفیت تولید 50 مگاوات برق در فازهای دیگر این نیروگاه اشاره و افزود: شرکت سرمایه گزاری بین المللی برق و انرژی غدیر در زمان یک سال برق تولیدی را توسط خط انتقال 3 کیلومتری به پُست شبکه برق جرقویه انتقال می دهد.

بخشدار جرقویه سفلی از اشتغال زایی 50 نفر در طول مدت ساخت پروژه خبر داد و گفت: پس از اتمام کار 10 نیرو به کار گرفته می شوند ولی در طول ساخت برای 50 نفر اشتغال زایی می شود.

گفتنی است هزینه احداث این نیروگاه بالغ بر 600 میلیارد ریال برآورد شده است.

 

همچنین بخوانید:

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.