سرویس: غیر تولیدی » نقلی 20:26 - شنبه 14 دی 1392

تابستان ۹۳ روستاهای اصفهان برای تأمین آب بحران بزرگی خواهند داشت

مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب روستایی استان اصفهان گفت: تابستان سال آینده روستاهای استان برای تأمین آب به شدت دچار بحران بزرگی خواهند شد و چنانچه وزارت نیرو حتی در زمان اکنون هم مبلغ ۷ میلیارد تومان برای حفر چاه تخصیص دهد، این چاه‌ها به تابستان امسال نخواهد رسید.

به گزارش واحد رصد فضای مجازی اصفهان شرق: علی محمدی در نشست هماهنگی مدیریت بحران آب استان اصفهان، فروش آب شرب از طریق تانکر و آب بسته‌بندی را یکی از راه‌های رفع موقت و کوتاه مدت این بحران در تابستان سال آینده دانست و تاکید کرد :  اکنون مشکل اصلی آب اقتصاد و توقع ارزش اقتصادی بالای آن است و روستاهای اصفهان تابستان سال آینده برای تأمین آب به شدت دچار بحران می‌شو‌ند‌.

وی اظهار داشت: : اگر هر سال تنها ۵ درصد از شبکه‌های آب رسانی را اصلاح کنیم تنها می‌توانیم رقم پرت آب در شبکه را ثابت نگه داریم، در حالی که اکنون سالیانه تنها توان اصلاح ۲ تا ۵/۲ درصد از شبکه‌های آب رسانی را داریم.

مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب روستایی استان اصفهان تصریح کرد: سازمان بهداشت جهانی در شرایط عادی الگوی مصرف آب را ۱۲۰ لیتر اعلام کرده است، این در حالی است که ما در شرایط خشکسالی حدود ۲۰۰ لیتر آب می‌دادیم اما بازهم انتقادهایی صورت می‌گرفت.

وی ادامه داد: در حال حاضرحدود ۲۶۰ روستا در استان اصفهان به شکل مستقیم به سد زاینده‌رود وصل شده‌اند، در حالی که اگر ما منابع بیشتری داشته باشیم در صورت بروز هرگونه مشکل می‌توانیم از دیگر منابع استفاده کنیم.

محمدی اضافه کرد: وزارت نیرو باید ضمن تعیین قیمت آب، مدیریت مصرف و اصلاح شبکه‌های آب رسانی را در دستور کار خود قرار دهد.

منبع: صاحب نیوز

همچنین بخوانید:

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.