سرویس: غیر تولیدی » نقلی 14:00 - چهارشنبه 12 اسفند 1394

مسئول اردوهای جهادی بسیج دانشجویی اصفهان:

اعزام ۳۰۰ دانشجو به اردوهای جهادی در نوروز ۹۵/ خودسازی معنوی و بارورسازی اقتصادهای محلی مهمترین هدف طرح هجرت

مسئول سازندگی بسیج دانشجویی اصفهان با تاکید براینکه در سال ۹۴ بالغ بر ۲ هزار و ۴۰۰ دانشجو در قالب ۶۵ گروه به مناطق محروم اعزام شده اند گفت: برای ایام نوروز ۹۵ پیش بینی اعزام ۳۰۰ دانشجو به مناطق محروم کرمان و اصفهان و کهگیلویه و بویراحمد شده است.

به گزارش اصفهان شرق؛ به نقل از صاحب نیوز، حسن سلیمانی پیرامون تشریح آخرین وضعیت اردوهای جهادی بسیج دانشجویی و اعزام دانشجویان در قالب اردوهای جهادی در نوروز ۹۵ اظهار کرد: حقیقت امر آن است که عَلم اردوهای جهادی بر دستان بسیج دانشجویی است و دانشجویان بسیجی، ستون های اصلی اردوهای جهادی با هدف محرومیت زدایی محسوب می شوند.

وی در رابطه با برگزاری اردوهای جهادی توسط گروه‌های دانشجویی استان اصفهان گفت: یکی از وظایف و تعهدات اصلی جنبش دانشجویی و به ویژه بسیج دانشجویی توجه به امر محرومیت‌زدایی است، چراکه حضور جوانان و دانشجویان در این مناطق و برگزاری اردوی جهادی مطالبه رهبر انقلاب است.

مسئول اردوهای جهادی بسیج دانشجویی استان اصفهان اذعان کرد: تقویت روحیه خودباوری و شکوفایی استعدادها، افزایش روحیه مطالبه گری در اقشار مختلف، ترویج فرهنگ کار و تلاش و گسترش روحیه تعاون از جمله مزایای اجرا و شرکت در اردوهای جهادی است.

وی افزود: تبیین و تشریح گفتمان رهبر معظم انقلاب مخصوصا در مورد مباحثی چون اقتصاد مقاومتی از دیگر محاسنی است که در لوای اجرای این اردوها محقق می‌شود.

سلیمانی خودسازی معرفتی برای دانشجویان را از دیگر اولویت‌های این اردوها عنوان کرد و افزود: دانشجویان علاوه بر خدمت‌رسانی به محرومین با شرکت در حلقه‌های صالحین با مباحث معرفتی و معنوی آشنا می‌شوند.

مسئول اردوهای جهادی سازمان بسیج دانشجویی استان اصفهان با بیان اینکه اردوهای جهادی دعوت به اسلام و انقلاب با رفتار عملی است، این اردوها را کمک به کارآمدی نظام دانست و اظهار کرد: بسترسازی برای تربیت مجموعه وسیعی از مدیران جهادی در تراز انقلاب اسلامی و کمک به طراحی و فراگیری الگوی زندگی جهادی و روحیه و تفکر بسیجی در راستای ارتقای فرهنگ معنوی جامعه و مبارزه با تهدیدهای فرهنگی مأموریت‌ها و رسالت‌های حرکت‌های جهادی است.

سلیمانی هدف بعدی برگزاری اردوهای جهادی را خودسازی معنوی دانشجویان بیان کرد و گفت: زمانی که این دانشجویان از خانواده دور می‌شوند و در روستاها حاضر می‌شوند، فضای بسیار مناسبی است تا از نظر معنوی این دانشجویان خودسازی داشته باشند، طی برگزاری اردوهای جهادی دانشجویان مهارت‌های تشکیلاتی و تشکلی و کارگروهی را می‌آموزند و آمادگی انجام فعالیت‌های دانشگاهی را کسب می‌کنند.

وی تاکید کرد: حفظ انسجام موجود در میان نیروهای بسیج و بارورسازی اقتصادهای محلی براساس سیاست های اقتصاد مقاومتی از جمله اهدافی است که در اردوهای جهادی دنبال می شود و بهداشت، درمان و محیط‌ زیست، کشاورزی، منابع طبیعی و آبخیزداری، بهسازی، مرمت و زیباسازی مدارس و مساجد، آموزش و مشاوره تحصیلی پژوهشی، خدمت‌رسانی و محرومیت‌زدایی، فعالیت‌های فرهنگی و فرهنگ‌سازی، عمران و آبادسازی از دیگر عرصه‌های مهم اردوهای جهادی دانشجویی است.

مسئول اردوهای جهادی بسیج دانشجویی استان اصفهان عنوان کرد: بسیج دانشجویی اصفهان در سال ۹۴ قریب به ۲ هزار و ۴۰۰ نفر در قالب حدود ۶۵ گروه جهادی به مناطق محروم استان های اصفهان، چهارمحال و بختیاری، کهگیلویه و بویراحمد، کرمان، سیستان و بلوچستان و فارس اعزام کرده است.

IMG09073498

وی ادامه داد: در عرصه فرهنگی برگزاری بالغ بر ۳۵۰ کلاس فرهنگی شامل مراسمات، جشن و عزاداری ها، درعرصه درمانی ۱۲۰۰ نفر خدمات پزشکی، ۷۰۰نفر دندانپزشکی و در بخش آموزش ۲۸۰ کلاس درس در قابل کمک درسی، کنکور و شناسایی دانش آموزان مستعد و در عرصه عمرانی ساخت ۱۹ حمام و سرویس بهداشتی، ساخت ۳ باب مسجد در مناطق محروم، ۲ کلاس درس در سیستان و بلوچستان و رنگ آمیزی و زیباسازی و تعمیر ۳۰ مسجد و ۵۰ مدرسه و جلسات درون گروهی شامل حلقه های صالحین و جلسات بصیرت افزایی از جمله برنامه های اجرا شده در طول سال توسط اردوهای جهادی است.

سلیمانی تصریح کرد: در اجرای حرکت های جهادی بیش از ۱۵۰ طلبه خواهر و برادر به همراه گروه های جهادی به مناطق محروم اعزام شده اند، همچنین برای نوروز ۹۵ پیش بینی می شود که حدود ۳۰۰ نفر در قالب ۵ گروه جهادی به مناطق محروم استان کرمان، اصفهان و کهکیلویه و بویراحمد جهت فعالیت های فرهنگی و عمرانی اعزام شوند.

وی در پایان افزود: اردوهای جهادی ویژه ایام نوروز در بازه زمانی ۱۸ اسفندماه تا ۱۲ فروردین بوده و و مدت زمان استقرار هر گروه ۱۰ روز است.

همچنین بخوانید:

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.