سرویس: اجتماعی » گردشگری 11:11 - چهارشنبه 12 اسفند 1394

مدیرکل میراث فرهنگی اصفهان:

روستاهای اصفهان آماده پذیرایی از گردشگران نوروزی می‌شوند

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری استان اصفهان گفت: برای نوروز ستاد هماهنگی خدمات سفر را در استان داریم که در شهرستان‌های دیگر این ستاد تشکیل می‌شود، ستاد هماهنگی خدمات سفر در ساماندهی مسافران بحث اطلاع‌رسانی روستاگردی هم جزو برنامه‌هایش است.

به گزارش اصفهان شرق؛ فریدون اللهیاری با اشاره به گردشگری روستاها و شهرستان‌های اصفهان اظهار داشت: بحثی در توسعه گردشگری روستاها وجود دارد معرفی و آموزش و ترویج گردشگری روستایی است که در این زمینه اقدامات انجام شده است.

وی افزود: ایجاد زیرساخت‌های آن نیز از اقدامات دیگر است  که باید مورد توجه قرار گیرد، مانند اقامتگاه‌هایی که به مسافران سرویس می‌دهند و پایگاه‌هایی که جاذبه روستاها را معرفی  کند، در سال 94 گردشگری روستا و ایجاد اقامتگاه‌ها از برنامه‌هایی بود که روی آن کار کرده‌ایم.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری استان اصفهان بیان کرد: در این زمینه حرکت خوبی ایجاد شده، بالغ بر 50 اقامتگاه جدید موافقت‌های اصولی آن ایجاد شده؛ اگر این اقامتگاه‌ها ایجاد شود ما در مناطق روستایی شاهد سرمایه‌گذاری علاقه‌مند بخش خصوصی هستیم.

وی خاطرنشان کرد: میراث فرهنگی یک سازمان حاکمیتی است و در اجرا ورود نمی‌کند، تصدی‌گری را به خصوصی واگذار می‌کند اما با این حال در بخش روستاها خلاء سرمایه‌گذاری خصوصی را داریم.

اللهیاری تصریح کرد: برای نوروز ستاد هماهنگی خدمات سفر را در استان داریم که در شهرستان‌های دیگر این ستاد تشکیل می‌شود، ستاد هماهنگی خدمات سفر در ساماندهی مسافران بحث اطلاع‌رسانی روستاگردی هم جزو برنامه‌هایش است.

وی گفت: با توجه به علاقه‌مندی که در زمینه گردشگری در شهرستان‌ها وجود دارد امید داریم که گردشگران تنها به اصفهان اکتفا نکنند و سایر مناطق استان که از ظرفیت‌های فرهنگی، تاریخی و طبیعی برخوردار بوده نیز مورد توجه قرار بگیرند.

تسنیم

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.