سرویس: غیر تولیدی » نقلی 13:15 - سه شنبه 11 اسفند 1394

لخویا خطرناک است و النصر بی آزار؛

مثلث صدرنشینان ایرانی به دنبال برد دوم

دور دوم مرحله گروهی لیگ قهرمانان آسیا در شرایطی امروز و فردا پیگیری خواهد شد که مثلث تیمهای ایرانی حاضر در صدر جدول مسابقات امسال یک اتفاق ویژه برای فوتبال ما بوده است.

به گزارش اصفهان شرق؛ به نقل از صاحب نیوز، شاید کمتر هواداری در فوتبال ایران پیش بینی می کرد که تیم های ذوب‌آهن، سپاهان و تراکتورسازی با توجه به شرایطی که در فوتبال ایران داشتند در دور اول مسابقات اسیایی بتوانند حداکثر امتیازات را کسب کنند و با یک صدرنشینی مقتدرانه راهی مرحله دوم شوند. اما سوال مهم این است که ایا سه نماینده ایرانی قادر به حفظ صدرنشینی خودشان خواهند بود یا نه؟

بدون شک مهم ترین بازی نمایندگان ایران در روز دوم متعلق به تیم ذوب آهن است که باید در مقابل لخویای زخم خورده به میدان برود. قطری ها که در بازی رفت حتی فکر شکست به ذوب آهن را در سر نداشتند در برابر چشم تماشاگران خودشان مغلوب نماینده فوتبال ایران شدند تا کمی از موضع غرور فاصله بگیرند. شاید لخویا فراموش کرده بود که ذوب آهن در همان سالهای اولی که لخویا به تازگی تیمش را تشکیل داده بود توانست فوتبال ایران را به دومین عنوان نایب قهرمانی در لیگ قهرمانان آسیا برساند و همین سابقه کافی بود تا نماینده فوتبال اصفهان بتواند حریف قطری خودش را در بازی اول ناک اوت کند.

شوک شکست در مقابل ذوب آهن آنقدر سنگین بود که آنها چند روز بعد یک باخت عجیب و غریب در لیگ قطر بدست آورند و به همین خاطر از لحاظ روحی تیمی شکست خورده و آماده باختن در مقابل ذوب آهن قرار خواهد گرفت.

جمال بلماضی سرمربی این تیم هم بعد از چند سال حضور در لخویا به شدت با خطر اخراج روبرو شده و همین موضوع از لحاظ روحی و روانی می تواند حریف ذوب آهن را دچار مشکل کند. ولی نباید این نکته را هم فراموش کرد که قطری ها در بازی اول شناخت آنچنانی از بازی ذوب آهن نداشتند و تجربه باخت در بازی اول شاید آنها را برای بازی دوم آماده تر کند ولی با این وجود پیروزی ذوب آهن در بازی سه شنبه شب می تواند اولین تیم اصفهانی را به سمت درب صعود از گروه هدایت کند.

در دیگر بازی روز دوم سپاهان در خانه تیمی مثل النصر به میدان می رود که در سابقه بازی های خودش با سپاهان ۵ مرتبه مغلوب نماینده فوتبال اصفهان شده و همین موضوع نشان می دهد که برد سپاهان در بازی اول نباید آنچنان برجسته شود. در شرایط فعلی سپاهان حتی با بازیکنان غیر اصلی خودش هم باید بتواند النصر امارات را ببرد و اینکه بخواهیم با یک برد عملکرد استیماچ را مثبت ارزیابی کنیم آنچنان منطقی نخواهد بود.

شاید مهمترین عاملی که توانست سپاهان را در بازی اول خودش در مقابل النصر به پیروزی برساند همدلی ایجاد شده بین بازیکنان این تیم بود که خودشان را در اتمسفر مسابقات آسیایی قرار دادند و اختلاف با سرمربی تیم را فراموش کردند تا از اعتبار آسیایی سپاهان دفاع شود.همین موضوع در بازی امشب هم می تواند شرایط را به سود سپاهان تغییر دهد مگر اینکه النصر در بازی دوم خودش یک شرایط ویژه برای نماینده فوتبال ایران ایجاد کند که آن هم بعید به نظر می رسد.در این شرایط انتظار کسب یک برد دیگر از جانب سپاهان در برابر النصر امارات آنچنان هم رویا پردازانه نیست و هواداران زرد پوش امشب باید منتظر باشند تا تیمشان با دست پر از زمین خارج شود.

سومین نماینده ایران یعنی تراکتورسازی هم در حالی روز چهارشنبه در خانه الجزیره به میدان می رود که در بازی رفت ۴ گل به تیم اماراتی زد تا از حقانیت فوتبال ایران دفاع کند ولی بدون شک تراکتورسازی غیر قابل پیش بینی ترین بازی نمایندگان ایران در روز دوم را برگزار خواهد کرد که هیچ حساب و کتابی بر روی نتیجه آن نخواهد بود.اگر بازیکنان سرباز تراکتورسازی روز خوبشان باشد که شکست الجزیره و یا گرفتن یک تساوی از این تیم دور از دسترس نماینده ایران نیست ولی اگر قرار باشد که ضعف تیمهای امیر قلعه نویی در بازی های خارج از خانه این تیم را دچار مشکل کند باید گفت که تراکتورسازی امکان پیروزی دوباره در کشور امارات را نخواهد داشت.

همچنین بخوانید:

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.