سرویس: اخبار شهرستان » شهدای شرق اصفهان 21:22 - دوشنبه 10 اسفند 1394

همزمان با روز حماسه و ایثار شهر ورزنه مطرح شد:

ورزنه دارالشهدای شرق اصفهان/ خانواده شهدا الگوی صبر در مسیر نسل چهارم انقلاب هستند

مسئول برگزاری مراسم حماسه و ایثار شهر ورزنه گفت: ورزنه به دارالشهدا معروف شده است و این نشان از ایثار گری و حماسه آفرینی این مردم ولایتمدار و انقلابی هست.

به گزارش اصفهان شرق از ورزنه، مقام معظم رهبری می فرمایند: خون شهدای انقلاب اسلامی به هدر نرفته است و آنها بودند که به قیمت خون خود، آبروی اسلام، قرآن پیامبر و استقلال مملکت را حفظ کردند و حرکتی که آنها در این انقلاب از خود نشان دادند در طول تاریخ بی نظیر بوده است.

یکی از این بی نظیرها در طول تاریخ شهر ورزنه ۱۲اسفندماه سال ۱۳۶۵می باشد که درآن زمان جمعیتی بالغ بر ۸۰۰۰هزار نفر داشت،۷تن از جوانان خود را که در مکتب علوی درس ایثار، گذشت، شهامت و شهادت را فرا گرفته بودند را بروی دستان خودت شییع نمودند و این روز در ذهنمان همیشه زنده است و هرساله در سالگرد این حماسه و ایثار، گرامی می داریم یاد همه شهدای این مرزوبوم را و همانگونه رهبر فرزانه انقلاب فرمودند: تکریم شهیدان به آن است که این ملت هرگز در برابر سلطه گران مستکبر سرخم نکنند و یاد شهیدان باید همیشه در فضای جامعه زنده باشد.باید تکریم کنیم و نگذاریم یادشان و راهشان از ذهن هاپاک شود و آنچه مهم است حفظ راه شهداست، یعنی پاسداری از خون شهدا، این وظیفه اول ماست.

در این رابطه مصاحبه ای با کاظم زاده مسئول برگزاری مراسم مذکور تدارک دیدیم تا جوانان نسل چهارمی انقلاب بهتر با عظمت شهرهای ولایتمدار شرق اصفهان آشنان شوند. شهر ورزنه از این قبیل شهرهاست که به درستی واژه ایثار را در خود جای داد.

ورزنه شهری است که شهدایی را به نظام اسلامی هدیه کرد و در این خصوص ای کاش مسئولان شهر این عظمت را بر تابلوی ورودی شهر ورزنه به نمایش گذاشته بودند تا هر آن کسی که پا به ورزنه می نهد، به این صفت این شهر مذهبی را بشناسد.

11111
اصفهان شرق: روز حماسه و ایثار و نام گذاری این روز را شرح دهید؟

شهر ورزنه در عملیات کربلای ۵در منطقه عملیاتی شلمچه که در سال۱۳۶۵انجام گرفت۱۴شهید تقدیم این انقلاب اسلامی نمود که یکی از این شهدا (علی بوجاری) بعد از تحمل چند سال درد و رنج جانبازی به دوستان شهیدش پیوست که فقط در روز۱۲اسفندهفت تن از این عزیزان به نام های (محمود شاهمیری، احمدحبیب الهی، رضاعلی حیدری، حسین حیدری خرم آبادی، حسن تقیان، محمود خلیلی و عباس خدمتکاری) بر روی دوش مردم ولایتمدارشهرمان تشییع شدند و در کنار همرزمانشان به خاک سپرده شدند.
البته بعداز گذشت دو روز از تشییع این شهدا باز هم شهیدی گلگون کفن شهید(غضنفر بنویدی ) به خیل شهدا پیوست که درسال ۱۳۶۵دریک هفته ۸شهید در شهر شهیدان ورزنه تشییع شدند.

اصفهان شرق: نگاه شما به این روز با چه واژه ای همخوانی دارد؟
این از افتخارات مردم شهر ورزنه است که با تقدیم ۱۰۳شهید در زمره شهرهایی قرار گرفته که باخون پیمان حمایت از انقلاب و ارزش های نظام مقدس اسلامی ایران و تبیعیت از اوامر ولی فقیه را بسته است. جا دارد همه ما در هر زمان، شهید و شهادت را به فرزندان خود نشان دهیم تا نسل جدید ناآشنا با این واژه نباشند و این از وظایف اصلی خانواده هاست. جدا از اینکه خدا را شکر در مناطق شرق اصفهان، روحیه شهادت و ایثار در فرزندان به وضوح و حداکثر دیده می شود.

اصفهان شرق: صحبت شما به خانواده های چشم به راه فرزندان شهید ورزنه ای چیست؟
مردم شهر ورزنه در عملیات های مختلف حضور چشمگیری داشتند و شهدای بسیار زیادی را تقدیم نموده اندکه هنوز ۵ تن از این شهدا مفقودالاثر می باشند و چشم پدران و مادران این عزیزان هنوز بعداز۳۰سال به درب خانه است که عزیزشان برگردد.
ورزنه به دارالشهدا معروف شده است و این نشان از ایثار گری و حماسه آفرینی این مردم ولایتمدار و انقلابی هست.

اصفهان شرق: سخن شما با مسئولان در رابطه با پاس داشت خانواده شهدا چیست؟
خانواده های محترم شهدا اکثرا از افراد متوسط جامعه می باشند که هیچ توقعی از هیچ کسی ندارند گاهی از مواقع که توفیق پیدا می کنیم به دیدار این عزیزان برویم از روحیه بسیار بالا و شاد آنها غبطه می خوریم و یاد سخن حضرت امام(ره)که می فرموند: خانواده های معظم شهداچشم و چراغ این ملتند و واقعا هم همین طوراست و ما باید با تمام توانمان از این چشم و چراغ ها استفاده کنیم و درس بگیریم تا در زندگی موفق باشیم.

اصفهان شرق: سخن پایانی خود را در رابطه با گرامی داشت ۱۲ اسفند در ورزنه را بیان کنید؟
امسال ۱۲اسفند ماه مصادف شده است با ایام شهادت بانوی بزرگ اسلام حضرت فاطمه زهرا(س) که به همین مناسبت مراسم بزرگداشت یادو خاطره حماسه آفرینی های شهدای عزیز شهر ورزنه به ویژه هفت شهید عزیزی که درروز ۱۲اسفند ماه برروی دستان مردم تشییع گردید چهارشنبه همزمان با اقامه نماز مغرب و عشاء درمسجد صاحب الزمان شهر ورزنه برگزار می گردد.

سخن آخر:

باید بدانیم خون شهدا بسیار ارزش دارد و در این مسیر صبوری پدران و مادران شهدا هنوز با حضورشان برای همه مردم هویدا می شود. نگاه ما نه تنها باید برای حفظ و انتشار یادو خاطره شهدا باشد بلکه مسئولان نیز باید در همه جلسات ایثار و شهادت را به درستی بیان کرده تا بدانیم به گونه ای رفتار کنیم که پا روی خون شهدا نگذاریم.

 

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.