سرویس: غیر تولیدی » نقلی 09:00 - دوشنبه 10 اسفند 1394

بررسی بازار پوشاک شب عید؛

وضعیت بازار پوشاک خوب نیست/ کاهش میزان جنس خارجی در بازار اصفهان!

رئیس اتحادیه پوشاک استان اصفهان باابراز نگرانی از وضعیت نامناسب بازار شب عید پوشاک و رکود شدید گفت: خوشبختانه تولید داخلی از نظر کیفیت بسیار بهتر شده است، اما بالا بودن هزینه‌ها مشکل اصلی است

به گزارش اصفهان شرق؛ به نقل از صاحب نیوز، پیرامون تشریح آخرین وضعیت بازار پوشاک اصفهان و برای شب عید با بیان اینکه بازار فروش پوشاک زمستانه امسال بسیار ضعیف بود، اظهار کرد:بازرا شب عید امسال نسبت به سال‌ های گذشته بسیار ضعیف است و اصلا قابل قبول نیست.

وی با اشاره به اینکه احتمالا بیشتر فروشندگان و تولیدکنندگان نسبت به فروش فوق‌العاده روی خواهند آورد چرا که مشتری و متقاضی بسیار کم است، گفت: باوجود اینکه قیمت‌ اجناس نسبت به سال گذشته چندان افزایش نداشت، به هیچ وجه بازار پوشاک خوب نیست که علت آن را می‌‌توان کاهش قدرت خرید مردم دانست.

رئیس اتحادیه پوشاک استان اصفهان با تاکید بر اینکه کاهش فروش در بازارپوشاک مشکلاتی را برای تولیدکنندگان ایجاد می‌کند، بیان کرد: فضای سرد و رکودی قابل توجه بازار پوشاک اصفهان را همچون دیگر بازارها فرا گرفته است.

وی اضافه کرد:حالت بازار پوشاک اصفهان امسال بسیار نوسان داشته است ولی چند روزی است که داغی شب عید حس می شود ولی در مجموع نسبت به سال های گذشته خوب نیست، حتی با وجود عدم افزایش قیمتها مردم هنوز استقبالی نداشته اند.

خطابخش افزود: فقط تولیدات داخلی به دلیل افزایش قیمت انرژِی و دستمزدها کمی قیمتشان ارتقا یافته است و فروشندگان فقط یک سود معمولی و عرف را روی اجناس خود کشیده اند ولی بازهم مشتری کم است.

وی در توضیح اینکه میزان جنس خارجی و قاچاق در بازار پوشاک اصفهان چگونه است، گفت:در ماه های گذشته قراری براین شد که برندهای خارجی پوشاک اعلام و نرخ گذاری شود، به همین دلیل واردکنندگان دست به عصا دراین بخش راه می روند، به نحوی که میزان جنس خارجی دربازار اصفهان کاهش یافته است.

رئیس اتحادیه پوشاک استان اصفهان اذعان کرد: در حال حاضر هشدارهای لازم بابت فروش جنس قاچاق خارجی و یا خرید از دست فروشان بدون فاکتور داده شده است، خوشبختانه تولید داخلی بسیار بهتر شده است و اجناس با برنامه مناسب و به‌روز تولید می‌شوند، اما مشکلی که تولیدکنندگان با آن مواجه هستند بالا بودن هزینه‌ها است که سبب بالا بودن قیمت اجناس و مراحل تولید شده است.

وی در توضیح اینکه آیا اکیپ های بازرسی پوشاک برای شب عید فعال شده اند، تصریح کرد: اکیپ های بازرسی پوشاک از ابتدای ماه اسفند تشکیل شده و طی همکاری با اتاق اصناف از ۱۵ اسفند تا ایام عید بازرسی مشترکی انجام می شود.

 

همچنین بخوانید:

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.