سرویس: غیر تولیدی » نقلی 10:02 - دوشنبه 10 اسفند 1394

تعداد یارانه‌بگیران دو سال اخیر؛

آمار واقعی انصراف از یارانه پس از یک سال آشکار شد

آمار دقیق یارانه‌بگیران به طور ماه به ماه در دو سال اخیر برای اولین بار توسط دیوان محاسبات منتشر شد که از صحيح‌نبودن اظهارات سخنگوی دولت در سال گذشته درباره تعداد انصرافی‌ها حکایت دارد. نوبخت ادعا کرده بود که که 73 میلیون نفر برای دریافت یارانه ثبت‌نام کرده‌اند.

به گزارش اصفهان شرق؛ آمار دقیق یارانه‌بگیران به طور ماه به ماه در 2 سال اخیر برای اولین بار توسط دیوان محاسبات منتشر شد که از تناقض اظهارات سخنگوی دولت در سال گذشته درباره تعداد انصرافی‌ها حکایت دارد.

تعداد واقعی افرادی که یارانه نقدی دریافت می‌کنند، یکی از ابهامات همیشگی از زمان آغاز هدفمندی یارانه‌ها در سال 1389 تاکنون بوده است.

در ابتدای سال 1393 پس از آن که دولت طرح خودانصرافی را اجرا کرد، سخنگوی دولت اعلام کرد 73 میلیون نفر برای دریافت یارانه ثبت‌نام کرده‌ و 2.4 میلیون نفر نیز انصراف داده‌اند.

آماری که محمدباقر نوبخت در اوایل اردیبهشت سال گذشته اعلام کرد، با آنچه که بررسی‌های دیوان محاسبات در گزارش تفریغ بودجه نشان می‌دهد، تفاوت دارد.

نوبخت اردیبهشت سال گذشته اعلام کرد که 73 میلیون نفر برای دریافت یارانه ثبت‌نام کرده‌اند، این در حالی است که در خردادماه سال گذشته که اولین ماه پس از طرح خودانصرافی بود، دولت به بیش از 75.4 میلیون نفر یارانه نقدی پرداخت کرد.

بنابراین 2.4 میلیون نفر میان اظهارات نوبخت و آمار واقعی پرداخت یارانه، تناقض وجود دارد.
آمار واقعی انصراف از یارانه پس از یک سال آشکار شد

از آنجا که گزارش‌های تفریغ بودجه، با ملاحظات فنی بسیار دقیق تهیه می‌شود، طبیعی است که آمار دیوان محاسبات را باید درست دانست. بنابراین اکنون پس از گذشت نزدیک به 2 سال، تناقض آمارهای نوبخت درباره تعداد انصرافی‌ها آشکار شده است.

تفاوت تعداد یارانه‌بگیران در فروردین سال 93 با خردادماه آن سال، یعنی قبل و بعد از طرح خودانصرافی، نشان می‌دهد كه دو ميليون و 37 هزار و 621 نفر از تعداد یارانه‌بگیران حذف شده بود، نه 2 میلیون و 400 هزار نفری که نوبخت گفته بود.

بر اساس بررسی‌های دیوان محاسبات، کمترین آمار تعداد یارانه‌بگیران در 2 سال اخیر مربوط به مردادماه سال 93 با 75 میلیون و 390 هزار نفر و بیشترین آن مربوط به فروردین سال 93 با 77 میلیون و 527 هزار نفر بوده است.

مشرق
دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.