سرویس: غیر تولیدی » نقلی 08:45 - یکشنبه 09 اسفند 1394

نصف جهان برای استقبال از نوروز محیا می شود

کمتر از یک ماه به آغاز سال جدید باقی مانده و جنب و جوش مردم برای خرید و تردد در مراکز خرید خون تازه ای را در رگ های اصفهان دوانده است.

به گزارش اصفهان شرق؛ به نقل از صاحب نیوز، این اشتیاق برای استقبال از عید علاوه بر مردم در شهر نیز دیده می شود و بخش های مختلف از مدتها قبل برنامه ریزی های صورت گرفته را به مرحله اجرا در آورده اند تا گذر از شلوغی پایان سال آسان تر شود و نیازهای شهروندان و مسافران با سهولت بیشتری فراهم شود.

در ایام عید هم این خدمت رسانی ادامه دارد تا علاوه بر شهروندان مسافران نصف جهان احساس کمبود نکنند.

*افزایش ساعت کار اتوبوس ها در مراکز پر تردد
معاون معاون هماهنگی و برنامه ریزی شرکت اتوبوسرانی اصفهان در رابطه با فعالیت ناوگان اتوبوسرانی در اسفند ماه و ایام نوروز توضیح داد: از ابتدای اسفند یک ساعت به ساعات کاری شبانه اتوبوسرانی اضافه شده و تا۲۱:۱۵ناوگان در مناطق مختلف شهر فعال هستند تا شهروندان برای تردد با مشکلی مواجه نشوند.

سیدمحمد کاظمی طبا ادامه داد: برخی از مراکز مانند میدان انقلاب،میدان امام حسین،میدان امام علی، به دلیل اینکه به عنوان مراکز فروش هستند تردد بیشتری در آنها شاهد هستیم و تا ساعت ۲۲:۳۰ سرویس های اتوبوسرانی در این مکان ها فعال هستند.

وی با تاکید بر اینکه از ظرفیت صد درصد ناوگان استفاده می شود تا شهروندان هنگام استفاده از وسایل حمل و نقل عمومی با مشکل رو برو نشوند افزود: در روز عید طرح ویژه برای مسیرهای گلستان شهدا و باغ رضوان در نظر گرفته شده و همچنین در ایام تعطیلات عید نیز ۵۰ درصد ناوگان فعال است و به دلیل اینکه ترافیک روزهای عادی سال وجود ندارد عملکرد ۷۰ درصدی دارد.

کاظمی طبا از برنامه ریزی ویژه اتوبوسرانی برای روز طبیعت گفته وی یاد آور شد در روز پایانی تعطیلات کل ناوگان اتوبوسرانی برای جا به جایی شهروندان و مسافران به مکان های تفریحی فعال است.

*خدمت رسانی به مسافران در قالب ۱۱ کمیته
معاون خدمات شهری شهرداری اصفهان در رابطه با آمادگی اصفهان برای پذیرایی از مهمانان نوروزی گفت: امسال هم مانند سالهای گذشته ستاد تسهیلات سفر شهر تشکیل شد و در قالب ۱۱ کمیته به شهروندان و مسافران در این ایام خدمت رسانی می کنند.
احمد رضا مصور با اشاره به نظافت شهر و زیبا سازی فضای شهری در اسفند ماه افزود: سعی بر این است قبل از ورود به سال جدید اصفهان با چهره ای نو و نظافت مطلوب به استقبال مسافران نوروزی و شهروندان برود.

به گفته وی، اقدامات شهرداری برای آماده سازی و زیباسازی شهر از دو هفته قبل آغاز شده و در اسفند ماه شدت گرفته و تا پایان این ماه ادامه دارد.
ایستگاههای مرکزی مترو در میدان های اصلی شهر باعث شده تا بخشی از چهره نصف جهان دست خوش تغییر شود به همین خاطر مصور از زیبا سازی بدنه کارگاههای مترو با نقاشی و رنگ آمیزی خبر داد.

وی همچنین از اجرای طرح های زیبا سازی در محیط های اطراف ابنیه های تاریخی گفت تا ترکیبی از تاریخ و زیبایی ها در کنار هم در شهر دیده شود.

*توزیع میوه عید در بازارهای کوثر
فعالیت ویژه بازارهای روز کوثر به عنوان بازارهایی که اجناس مورد نیاز مردم را با تخفیف ۳۰ درصدی عرضه می کنند یکی دیگر از اقدامات و برنامه های مدیریت شهری در این زمان است.

مدیرعامل سازمان میادین میوه و تره بار شهرداری اصفهان با اشاره به فعالیت بازارهای روز کوثر در ایام پایانی سال توضیح داد: در روزهای پایانی سال ساعات کاری بازارهای روز کوثر شهرداری از ساعت ۸ صبح الی ۱۰ شب افزایشپیدا می کند.

اصغر کشاورز راد از توزیع میوه های شب عید در این بازارها گفته و توضیح داد: توزیع میوه شب عید با همکاری نهادهای مربوطه در بازارهای روز کوثر ساماندهی می شود و انواع میوه مورد نیاز شهروندان در این بازارها با قیمت مناسب و بدون کمبود به دست شهروندان می رسد.

به گفته وی، بازارهای روز کوثر در ایام نوروز فعال هستند تا به مسافران و شهروندان خدمات رسانی مناسب انجام شود.

*گلهای فصلی به اصفهان آمدند
گل آرایی اصفهان همیشه زبانزد شهرهای دیگر بوده و امسال هم خیابان های شهر و مراکز تفریحی اصفهان با انواع گل های فصلی گل آرایی می شود.
ریفیوژهای میانی خیابان ها،میدان های اصلی شهر مانند میدان انقلاب ،میدان امام علی (علیه السلام)،میدان نقش جهان جزو مکان هایی هستند که هر سال گل آرایی خاص و منحصر به فردی برای آنها در نظر گرفته می شود.

همچنین بخوانید:

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.